  • 61. Data: 2009-05-09 21:58:10
    Temat: Re: Nowy Lepszy Swiat...
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik lrem napisał w wiadomości

    > Nie do końca masz rację - założę się, że za czasów WW II było mniej
    > krwi w telewizji...

    Dokładnie.
    Moja ś.p. babcia mawiała, że tyle golizny co w latach 80. to ani przed wojną
    ani po wojnie w TV nie było.

    adam

  • 62. Data: 2009-05-09 22:03:09
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "rs" <n...@n...spam.pl> napisal:

    > [...]
    > ile tysiecy dziennie ginie dziennie ludzi z glodu na swiecie? ile w
    > wyniku wypadkow drogowych? ile rodznie w wyniku naduzywania lekarstw
    > albo i w wyniku ich prawidlowego dozoswania? ile jest zabojstw?
    > dodaj to wszystko i dokonania hitlera, stalina czy innych pomniejszych
    > po lpotow przestana byc tak zdumiewajace.
    >[...]

    Dodaj jeszcze ilosc zgonów na nowotwory, choroby ukladu krazenia czy ptasia
    lub swinska grype. I uwzglednij to, ze populacja ludzka stale rosnie, a
    kazdy czlowiek który sie urodzil musi tez kiedys umrzec. Porównywanie ilosci
    zgonów spowodowanych wypadkami czy chorobami z iloscia zabitych w wyniku
    dzialan wojennych nie ma zadnego sensu.

    --
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 63. Data: 2009-05-09 22:09:21
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" napisał

    > Oczywiście. Rzecz jasna nie na skalę masową, ale istniała. Dlatego pisałem
    > raczkującej telewizji.

    Ale z drugiej strony dość popularne było pobieranie wiedzy o świecie w
    formie ruchomych obrazów w kinie. Kroniki filmowe zaspokajały to
    zapotrzebowanie, które następnie przejęła telewizja.
    Skomercjalizowania zapewne nie było tyle co teraz ale upolitycznienie jak
    najbardziej. Wystarczy popatrzeć na materiały informacyjne z okresu wojny -
    czysta propaganda.
    Niemniej bardziej cywilizowana - makabreski z frontów pierwszej WS nie były
    wywalane na pierwsze strony.

    adam

  • 64. Data: 2009-05-09 22:26:34
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    <l...@l...localdomain> napisał:

    > Marku! Odpuść sobie. Ten pan już mnie kiedyś przez kilkanaście
    > postów przekonywał, że nie mam nawet szczątkowej wiedzy w dziedzinie,
    > w której mam własną stronę w piśmie branżowym :)
    >[...]

    Po poziomie wypowiedzi, który zaprezentował włąśnie takich zachowań możnaby
    się po nim spodziewać. I... chyba masz rację - szkoda czasu.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 65. Data: 2009-05-09 22:34:44
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-05-09 21:09:44 +0200, Jacek_P <L...@c...edu.pl> said:

    > Ehm, chyba jednak z lekka przesadziles. II WS trwala szesc lat,
    > zginelo w niej 60 mln ludzi, co daje srednia roczna 10 mln.
    > Takiej rzezi obecnie nie ma, niezaleznie od histerii kreowanej
    > sztucznie przez media.

    Takie pytanie z gatunku podchwytliwych - ile czasu zajęło policzenie
    tych ofiar? I po jakim czasie te liczby dotarły do masowego odbiorcy?

    > Niezle, co? I ty piszesz, ze obecnie jest gorzej? Bez jaj prosze.
    > Trzymaj umiar w porownaniach.

    Ciekawe jakby wypadła w tym porównaniu liczba ofiar cywilizacji (np.
    wypadków drogowych) w Europie, w ciągu ostatnich 6 lat? A przecież mamy
    tu pokój.

    > Histeryczniej, tak. Bardziej wrzaskliwie, tak. Bardziej krwiscie
    > na ekranach, tak. Bo wtedy byly tylko czarno-biale telewizory :)
    > i kompletnie nikt sie nie przejmowal, ze gdzies sie kanaki wyzynaja.

    Nie do końca. Wtedy informacje docierały ze znacznym opóźnieniem, jeśli
    wogóle, a i liczby ofiar bywały mało rzetelne. Dzisiaj z łatwością
    można znaleźć informację ilu dzielnych amerykańskich chłopców pożegnało
    się z życiem w zeszłym tygodniu w Afganistanie. Plus jakaś katastrofa
    samolotowa gdzieś tam na Antypodach, powódź w Azji, susza w Afryce, czy
    partyzanci w boliwijskiej dżungli. Ot, jedno popołudniowe wydanie
    wiadomości.
    Dzięki powszechności i niemal natychmiastowych relacji z odległych
    krańców świata, z materiałem filmowym czy kolorowymi zdjęciami na drugi
    dzień, te wszystkie nieszczęścia są w krajach tzw. cywilizowanych
    znacznie bardziej odczuwalne bezpośrednio, niż bywało to kilkadziesiąt
    lat temu. Bo i okolica spokojna, nic strasznego się nie dzieje, więc i
    znudzeni codziennością konsumenci chcą posłuchać o nieszczęściach
    dotykających innych ludzi, gdzieś tam, daleko. W przerwie pomiędzy
    wiadomościami sportowymi, a reklamami wycieczek do egzotycznych (acz
    równie spokojnych) krajów.

    de Fresz

  • 66. Data: 2009-05-09 22:39:14
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Sat, 9 May 2009 23:56:39 +0200, "Marek Wyszomirski"
    <w...@t...net.pl> wrote:

    >krajach

    >Oczywiście. Rzecz jasna nie na skalę masową, ale istniała. Dlatego pisałem o
    >raczkującej telewizji.

    tyle, ze porownujesz te raczkujaca z obecn, co jest zupelnym
    nieporozumieniem. ilu ludzi bylo wystawionych na te raczkujaca
    telewwizje? co 100 osoba jak nie mniej i to wylacznie w duzych
    miastach i to wylacznie sporadycznie.

    >W Wielkiej Brytanii nadawanie regularnego programu telewizyjnego rozpoczęto
    >w 1936 roku. Nie wiem, czy w Wielkiej Brytanii podczas wojny nadawanie nie
    >zostało przerwane, ale istniały kraje w których transmisje telewizyjne się
    >odbywały - choćby USA. Jako ciekawostkę dodam, że pierwsze eksperymentalne
    >transmisje telewizji kolorowej rozpoczęto w USA w 1940 roku.

    slowo experymantalne jest tu kluczem. radzilbym sie nda nim
    zastanowic.

    >Nigdzie nie napisałem, że był w zasięgu cenowym zwykłego śmiertelnika, ale
    >nie oznacza to, ze telewizja wtedy nie istniała.

    nikt nie mowi, ze nie istaniala. jakby sie uprzesz to mozna by
    powiedziec, ze telewizja istatniala juz w roku 1900, jako slowo, a
    jako urzadzenie nadawczo odbiorcze od lat 20tych.

    >I nie wątpię, że
    >przekazywane w niej informacje były podczas wojny cenzurowane.

    ty mozesz nie watpic, z tym ze jesli masz 30 minut programu dobor
    informacji do programu odbywa sie na zasadzie zwyklej selekcji, a nie
    cenzury, no chyba ze mylisz te dwa pojecia.

    >wojenna

    >Czy w Europie - nie wiem, nie sprawdzałem. Na pewno w USA.

    w omawianej sytuacji troche bezsensowne jest odnoszenie sie do
    sytuacji w usa, skoro wiekszosc wydarzen odbywala sie poza jej
    terenem. nie bylo tez bezposrednich sparawozdan z frontu, ani zadnych
    tego typu informacji na biezaco. to nie byl system globalny jaki
    widzimy teraz, w ktorym takie porownanie mialo by sens.
    jesli chcesz porownywac to powinienes porownac sytuacje w owczesnej
    europie z tym jak dzialaly media, a szczegolnie TV o ktorej mowa tej
    odnodze, czego nie zrobisz, bo informacyjen media oparte o przekaz
    telewizyjny w europie w tedy praktycznie nie istanily.

    >Co do Europy -
    >nie byłbym zaskoczony gdyby w Niemczech albo ZSRR były podczas wojny
    >nadawane jakieś programy propagandowe.

    i nie byly. byly od czasu do czasu pokazy, ale nie w charakterze
    informacyjnym. propagandowe owszem, ale samo zaprezentowanie nowej
    technologii bylo uzywane jako narzedzie propagandowe tak w trzeciej
    rzeszy jak u u sovietow.
    sama propaganda byla na wiecach, ktore byly okraszone czyms co
    przypominalo nasze pozniejsze kroniki filmowe, ale to nie tez nie byla
    telewizja.

    > Wbrew pozorom kraje te miały spore
    >osiągnięcia w pracach nad telewizją. ZSRR był drugim krajem w którym
    >uruchomiono nadajnik telewizyjny (w 1931 roku - 3 lata po USA), zaś Niemcy -
    >czwartym (w 1935 roku - wcześniej poza USA i ZSRR uruchomiła swój pierwszy
    >nadajnik Francja - w 1932 roku). Kraje te miały więc potencjał techniczny, a
    >ich reżimy doceniały znaczenie propagandy.

    tez umiem poslugiac sie internetem, niemniej TV w europie nie bylo
    zrodlem inforamcji, a tym pardziej propagandy czy ocenzurowania.

    >Czy wykorzystały też telewizję -
    >w skali masowej na pewno nie. W skali ograniczonej (np. nieregularne audycje
    >nadawane w Moskwie lub Berlinie) - nie wiem - nie sprawdzałem.

    wiec wlasnie o tym mowie.

    >W Polsce pierwsza transmisja telewizyjna odbyła się tuż pzred wojną -
    >26.08.1939 roku. Następna o ile wiem dopiero w 1952 roku.

    experymentalna czyli nie w temacie mediow informacyjnych niosacych
    propagande.

    >Między 'są problemy' a 'nie wykorzystuje się' jest pewna różnica.

    jest. natomiast problem jest w tym, ze ja nie napisalem nigdzie, ze
    sie jej nie wykorzystywano. niemniej pisze, ze nie w celach
    propagandowych.

    >A skąd założenie, ze ten ketchup z czasów drugiej wojny światowej? Sztuczna
    >krew leje się masowo we współczesnych 'dziełach' serwowanych przez
    >telewizje.

    ketchup pochodzi od ciebie.

    >I co z tego? Jaki zwiazek z tematem dyskusji?

    to, ze wtedy nie pokazywalo sie raczej krwi, o czym zapewne nie
    wiedziales.

    >Na razie to u Ciebie zastanowienia nie widać. Postawiłeś bzdurną tezę i
    >teraz usiłujesz brnąć dalej...

    czy ty wiesz chociaz jak to byla teza, bo na razie widze, ze chcesz mi
    wcisnac to czego nie napisalem, mianowicie to, ze "nie bylo TV albo ze
    nie byla wykorzystywana ".
    co nie jest prawda. wiec jak to jest? <rs>

  • 67. Data: 2009-05-09 22:39:49
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    a co teraz robisz? <rs>

  • 68. Data: 2009-05-09 22:41:03
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On 9 May 2009 21:35:53 GMT, l...@l...localdomain wrote:

> [...]
    >postów przekonywał, że nie mam nawet szczątkowej wiedzy w dziedzinie,
    >w której mam własną stronę w piśmie branżowym :)

    natomiast w innym watku dziekowales mi, ze cie wyprowadzilem z bledu.
    <rs>

  • 69. Data: 2009-05-09 22:49:07
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <h...@4...com>,
    rs nabazgrał:

    > natomiast w innym watku dziekowales mi, ze cie wyprowadzilem z bledu.

    Nie przeczę (choć sobie nie przypominam, ale to wysoce prawdopodobne) :)

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 70. Data: 2009-05-09 22:50:37
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Sat, 9 May 2009 23:16:23 +0200, "Marek Wyszomirski"
    <w...@t...net.pl> wrote:

    >Ja nie muszę - bo już całkiem sporo książek na temat historii XX wieku
    >przeczytałem. A z tego, co tu wypisujesz wynika, że Tobie by się taka wizyta
    >mocno przydała.

    widocznie zatrzymales sie na historii drugiej wojny swiatowej,
    natomiast swiat nie stoi w miejscu i pewnie obca ci jest wspolczesna
    wiedza o stanie swiata, skoro uwazasz, ze nic bardziej okropnego od
    drugiej wojny swiatowej ludzkosci spotkac nie moze i nie spotyka.
    byla wtedy glownym i wlasciwie jedynym tematem dnia, z czym ludzie
    dawali sobie rade. obecnie media jednoczesnie zajmuja sie tysiacami
    tematow, pochodzacymi z calego swiata. odbiorca sie juz w tym gubi. co
    wlasnie moze byc wykorzystane przez np. organizacje do pokazania
    jednoznacznie okreslonego celu i przemyceniu swoich intencji.
    o tym jest wlasnie mowa w tym watku od pierwszego postu i od linku do
    artykulu w amateur photographer.
    a twoje pochukiwania juz od pierwszego postu sa ani madre, ani
    okrywcze a co najwyzej malo kulturalne.

    >Popełniasz błąd sądzenia ludzi swoją miarką. To, że Ty nie zrozumiałeś nie
    >oznacza, ze ktoś inny nie zrozumiał...

    myslisz sie. nie kazde liczby niosa ze soba wartosciowa informacje.
    <rs>