  • Data: 2011-02-20 23:42:31
    Temat: Nowy Ford Focus - hit czy kit?
    Od: yos <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Powoli rusza w Polsce sprzedaż nowego modelu Forda Focusa. Zresztą nie
    wiem czy rusza, bo strona Forda milczy na ten temat. Może się wstydzą
    swojego nowego flagowego modelu? Jeśli na Allegro można zamówić nowy
    model, a przez stronę Forda nie, to coś tu lekko nie trybi.

    Nie wiem, jak Wy, ale wiązałem większe nadzieje z fordowskim kinetic
    design. Fiesta robi spore wrażenie i jest dość spójna stylistycznie
    ale Focus to im chyba nie wyszedł. Nie potrafię znaleźć w tym aucie
    nic ładnego, no, może poza fajnymi kolorowymi wyświetlaczami na desce
    rozdzielczej (większość marek stosuje raczej jednokolorowe, co wydaje
    mi się już trochę optycznie przestarzałe). Ogólnie bryła samochodu
    jest niby ok, ale w szczegółach jakoś tak chaotycznie. Choć może to
    tylko zły efekt na zdjęciach, a na żywo jest lepiej? Ale z drugiej
    strony - jeśli samochód nie wygląda dobrze już na zdjęciach
    promocyjnych, to chyba nie ma się co łudzić?

    Wydaje mi się, że bezpośredni konkurent i odwieczny rywal - Opel Astra
    - lepiej odrobił zadanie domowe. Linie lekkie i dynamiczne
    jednocześnie. Aż miło popatrzeć. To jest właśnie kinetic design! W tej
    klasie pięknieją też Giullietta, wkrótce będzie też DS4 (choć to już
    auta o trochę innym odbiorcy). Do tego ascetyczny i encyklopedycznie
    niemiecki Golf. A Focus? Ni to kundel, ni to wydra...

    A Wam się podoba? Uprzejmie proszę o powstrzymanie emocji na wodzy
    przedstawicieli dealerów Forda. :)

    --
    yos