  • 21. Data: 2019-07-28 22:03:12
    Temat: Re: Nowości z autostrad
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Shrek w
    <news:5d3dfe6d$0$501$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Na dc-óć też.

    Coś ci mózg zeżarło, że równasz do dna?

    --
    'Tom N'

  • 22. Data: 2019-07-28 22:14:19
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2019 o 09:48 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Rzadko ostatnio jeździłem. Czy mi się wydaje czy pojawiły się dwa nowe
    > typu urzyszkodników (oczywiście na testowym odcinku dc-Oć).

    To jest specyfika A2 na odcinku Wawa-Stryków. Dwa tygodnie tam nie
    jeździłem, dzisiaj wracałem z zagramanicy i też byłem w szoku :-) - ale
    jutro już się przyzyczaję :-)

    Tam jest jeszcze jedno niewystępujace gdzie indziej w takim nasileniu
    zjawisko - ja je nazywam "tempomatowym zombi". Wyskakują na lewy gdy na
    tempomacie dojadą do tira na prawym i nie mają siły wcisnąć pauzy na
    kierownicy. Nie ma dla nich znaczenia czy ktoś jest na lewym 5m za nimi,
    dzisiaj mi jednen na CB powiedział, że on musi tak robić bo straci
    płynność jazdy, przecież musiałby przychamować, poczekac aż go minę i
    przyspieszyć do 115km/h a to przecież jego czas i pieniądze. A że ja staję
    dęba za nim to nie jego sprawa, on jedzie do przodu...
    Tylu co mi dziasiaj tak wyskoczyło na 100km A2 (jechałem od Zgorzelca -
    S8, A1, A2) to nie miałem przez całe 3000km trasy z Hiszpanii...

    TG

  • 23. Data: 2019-07-28 22:29:57
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2019-07-28 17:32, Shrek wrote:
> [...]

    Jeżdżę ta trasa od czasu do czasu. Zapierdalacze nie są problemem samym
    w sobie. Oni chcą zapierdalać - ot co. Jak im sie to umożliwi to nie ma
    z nimi najmniejszego problemu.
    Problem sprawiają jednak ci, co nie chcą zapierdalać bo po prostu nie
    zjeżdżają na prawy pas. Uważają, ze jak jest jeszczee 150-200m do
    kolejnego pojazdu na prawym to oni dalej będą "wyprzedzać" ze swoim +20
    czy +30. I tak to może trwać kilometrami. Zamiast zjechać i puścić tych
    co są za nimi to nie wiem jak to nazwać - szeryfuja? A może to czysta
    złośliwość czy zaburzenia percepcji - ciężko stwierdzić. W końcu skoro
    gość otwiera "peleton" to chyba powinien szybko załapać, że tamuje ruch.

    Druga kasta to "mam wszystkich w d* i jadę jak mi się podoba". Taki typ
    jedzie z jakaś prędkością (różnie - nie to jest istotne dokładnie z jaką
    bo problem ten sam) prawym (zazwyczaj) pasem i jak dojeżdża do pojazdu
    na prawym to ogarnia lewie 70m za sobą (a może wcale w lusterko nie
    patrzy?) włącza kierunek i ładuje się na lewy pas. W tym momencie
    zamiast wcisnąć do dechy, żeby ten manewr skrócić to dalej toczy się z
    niezmienioną prędkością i "wyprzedza". Zdarza się, że przeistacza się
    wtedy w typ opisany powyżej. Oczywiście ma głęboko w d* ze jego manewr
    trwa na tyle długo, że jak ktoś za nim jechał te 160 czy więcej to
    oczywiście będzie musiał hamować. Nie ma też najmniejszej ochoty
    przepuścić go i wtedy wyprzedzić - bo albo robi to złośliwie albo nie
    ogarnia lusterek należycie. Zwykle jego prędkość jest taka, że wystarczy
    spojrzeć w te lusterko odpowiednio wcześnie i ocenić sytuacji po czym
    albo na chwile użyć kucy pod maską albo po prostu zdjąć nogę z gazu na
    2-3 sekundy. To zwykle wystarczy, żeby przepuścić. Ale gdzie tam. Nawet
    jeśli traktować to jakkolwiek w kategorii "straty" to traci niewiele -
    albo prawie nic. W końcu jedzie niewiele szybciej niż ten, którego chce
    wyprzedzić.

    > Mogę. Ale w imie czego? Mogę też kupić mu zestaw powiększony bigmaka. On
    > chce wyprzedzać niech ja - jego zmartwienie żeby mieć wystarczająco kucy
    > pod maską.

    Czyli uprawiasz megaburactwo. A co ci szkodzi po prostu zdjąć ta nogę z
    gazu? Niech sobie jedzie. Zwłaszcza, że ty jak piszesz - sam nie masz w
    danej chwili ochoty czy potrzeby, żeby jechać szybciej. Nie rozumiem cie
    zupełnie.

    A swoja drogą to zastanawiałem się nad tym mechanizmem - bo to pojawia
    się dość często jak się ciężarówki wyprzedzają. Są sytuacje, że różnica
    prędkości wynosi 1 km/h albo i mniej. Czy ten wyprzedzany naprawdę nie
    może zdjąć tej nogi z gazu i zwolnić te 2-3 km/h ten drugi wyprzedzi? Da
    się to jakoś wyjaśnić? Przecież to nie nie kosztuje a przyspieszy
    rozładowanie zatoru. Ale nie tylko zredukuje frustracje i dużo innych
    negatywnych emocji, które mogą pojawiać się u innych kierowców w takich
    sytuacjach. Zatem czemu nie?

    To siedzenie na dupie to jest zwykle demonizowanie. Nikt tego nie lubi.
    Ale jak ci ktoś siedzi na dupie to jednak coś ci sugeruje. Być może że
    twoja ocena sytuacji na drodze nie jest jedynie słuszna i powinieneś
    rozważyć możliwość zjechania i przepuszczenia lub chwilowego
    przyśpieszenia. Ja zwykle przyspieszam i w 99+% przypadków wszyscy są
    zadowoleni. Te pozostałe ułamki procenta to jacyś narwańcy w dużo
    mocniejszych wozach. Ale takich jest bardzo mało. No i co w sumie
    szkodzi takiego puścić? Niech jedzie skoro musi.

    Poza tym z siedzenia na dupie to się biorą zwykle raczej zdarzenia
    drogowe, które powodują straty w materiale - bo tak czy siak różnice
    prędkości nie są duże. Rzadko giną ludzie. A jak odstępy są duże to
    dzwony są konkretne gdyż często jeden już prawie stoi gdy drugi w niego
    wjeżdża. Bywa, że są wtedy zwłoki.

    --
    mk4

  • 24. Data: 2019-07-28 22:35:28
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2019-07-28 22:14, Tomasz Gorbaczuk wrote:

> [...]
    > płynność jazdy, przecież musiałby przychamować, poczekac aż go minę i
    > przyspieszyć do 115km/h a to przecież jego czas i pieniądze.

    Ale po co hamować? Przecież jadąc na tempomacie zawsze można
    przyśpieszyć a później popuścić gaz i wrócić do pierwotnej prędkości.
    Bez przestawiania czy wyłączania czegokolwiek. W tym kontekście jeszcze
    trudniej zrozumieć opisane powyżej zachowanie.

    --
    mk4

  • 25. Data: 2019-07-28 22:56:08
    Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 2019-07-28 o 22:35, mk4 pisze:

> [...]
    > Bez przestawiania czy wyłączania czegokolwiek. W tym kontekście jeszcze
    > trudniej zrozumieć opisane powyżej zachowanie.

    Też nie rozumiem. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to gość by paliwa
    więcej spalił i te 30 groszy go boli.

  • 26. Data: 2019-07-28 23:03:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 28 Jul 2019 20:29:57 +0000, mk4 napisał(a):

> [...]
    > co są za nimi to nie wiem jak to nazwać - szeryfuja? A może to czysta
    > złośliwość czy zaburzenia percepcji - ciężko stwierdzić.

    A moze jak u Shreka - niechec do jazdy 90, a 150m ... malo miejsca.
    Szczegolnie jak ten z tylu ma malo mocy i nie zdazy.

    Zreszta na to jest prosta rada - uwaza ten z tylu ze miejsca dosc - to
    niech wyprzedza z prawej i pokaze. A skoro nie wyprzedza, to widac
    miejsca za malo :-)

    A niestety - potrafi to trwac kilometrami.

    > W końcu skoro
    > gość otwiera "peleton" to chyba powinien szybko załapać, że tamuje ruch.

    Im dluzszy peleton, tym wiecej miejsca trzeba na prawym pasie, zeby
    dac sie wyprzedzic :-)

> [...]
    > wtedy w typ opisany powyżej. Oczywiście ma głęboko w d* ze jego manewr
    > trwa na tyle długo, że jak ktoś za nim jechał te 160 czy więcej to

    Pomijac nagannosc niepopatrzenia w lusterko, to mozna pojechac
    dynamicznie, zobaczyc ze kursy beda kolizyjne, przyspieszyc lub
    zwolnic ...

> [...]
    > prędkości wynosi 1 km/h albo i mniej. Czy ten wyprzedzany naprawdę nie
    > może zdjąć tej nogi z gazu i zwolnić te 2-3 km/h ten drugi wyprzedzi?

    Nie moze, bo na tempomacie jedzie :-)

    Ale moze by im taki obowiazek nalozyc ...

    J.

  • 27. Data: 2019-07-28 23:10:31
    Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 2019-07-28 o 22:29, mk4 pisze:

    > prędkości nie są duże. Rzadko giną ludzie. A jak odstępy są duże to
    > dzwony są konkretne gdyż często jeden już prawie stoi gdy drugi w niego
    > wjeżdża. Bywa, że są wtedy zwłoki.

    Mówisz jakby duże odstępy powodowały większe kolizje.
    To nie duże odstępy są przyczyną dzwonu tylko ślepy kierownik, który nie
    potrafi ogarnąć że samochody do których się zbliża stoją, albo ogląda
    film na tablecie.

  • 28. Data: 2019-07-28 23:24:02
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 28-07-2019 o 21:18, J.F. pisze:

    > masz ilustracje
    > https://www.tvp.info/43695060/karetka-na-sygnale-kon
    tra-blokujacy-droge-kierowcy-wiozla-organy-do-przesz
    czepu-wideo

    > Ale ... oni chyba pietnuja tych co nie zjezdzaja :-)
    >
    > Ciekawe czy przejdzie tlumaczenie "nie zauwazylem ze to karetka,
    > myslalem ze marszalek Kuchcinskki z rodzina"
    >
    > A tu jeszcze
    > https://www.se.pl/auto/nowosci/zatrzymano-mezczyzne-
    ktory-blokowal-karetke-na-autostradzie-a4-czy-odpowi
    e-za-swoje-zachowanie-aa-sCL3-eNzk-B59k.html

    > Swoja droga ... czy to rozsadne, zeby 200km/h jechac takim busem ?

    Bardzo możliwe, że to była karetka, która ma bardzo słabe sygnały
    dźwiękowe. Wystarczy mieć włączone trochę głośniej radio i można jej nie
    usłyszeć.

    yabba

  • 29. Data: 2019-07-28 23:49:49
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-07-28 22:00, 'TomN' wrote:
    > J.F. w
    >
    > Jarek,
    >
    > Anonimy (czytaj Shrek i Budzik) to najczęściej mistrzowie klawiatury. Tu
    > przykład mistrzostwa:

    Weź już idź stąd jak masz tak dużo problemów

  • 30. Data: 2019-07-29 06:20:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.07.2019 o 22:29, mk4 pisze:

> [...]
    > gazu? Niech sobie jedzie. Zwłaszcza, że ty jak piszesz - sam nie masz w
    > danej chwili ochoty czy potrzeby, żeby jechać szybciej. Nie rozumiem cie

    Powiem tak - nie ja zacząłem, nie ja się rzucam na zderzaki jak wesz na
    grzebieniu. NIe czuję się zobowiązany wobec gościa, co sam zaczął.
    Ponadto na tym odcinku jest naprawdę ciasno i jak zjadę na ten lewy bo
    jest trochę miejsca zjeżdzając 160 to naprawdę czasu jest mało, żeby
    wyprzedzić. Bez konieczności zwalniania przez wyprzedzanego do prędkości
    prawpasowców. Nie będę hamował do 120 czy 90, bo ktoś musi zapierdalać
    180 a nie 160 i to już natychmiast, ale ma 120 kucy i nie daje rady tej
    prędkości osiągnąć - jak zsłuszeni zauważyłeś zapioerdalacze nie są
    dużym problemem (poza niebezpieczeństwem, które powodują siadając innym
    na dupie), bo przynajmniej mają bryki, które im to uniemożliwiają.

    Co do jazdy prawą stroną to to praktykuję i byś się zdziwił (sam swego
    czasu zapiedalałem 200+, znam to z obu stron i nawet te 200+ jeździłem
    prawym jak było miejsce). Czasem po prostu miejsca nie ma i jedziesz
    albo prawym 120/90, albo lewym wyprzedzasz 160 czy ile tam chcesz.
    Pręskość 160 wydaje sięnormalna i nie widzę tu buractwa - natomiast jest
    to już zwykle 40 więcej niż na prawym pasie, więc wymaga to jednak nie
    małej luki, żeby tam wjechać bez zwalniania o te 4 dyszki i dać się
    wyprzedzić przez zamuloną skodę 1,6 tdi.

> [...]
    > twoja ocena sytuacji na drodze nie jest jedynie słuszna i powinieneś
    > rozważyć możliwość zjechania i przepuszczenia lub chwilowego

    Już ci pisałem - ja nie mam problemu z tym że nie chcę zjechać. Zjeżdzam
    jak jest miejsce. Problem ma kierownik skody, żeby wyprdzedzić na
    rozsądnym odcinku (przed następnymn pojazdem na prawym).

    --
    Shrek