  • 31. Data: 2013-01-23 14:23:05
    Temat: Re: Nowe testy z teorii na prawo jazdy: z 80 zdało 3
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-01-23 11:23, Maciek pisze:

    > No i bardzo dobrze, bo kierowca musi to rozumiec i szybko reagowac. Problem
    > w tym, ze to przychodzi z praktyka - nauczenie sie tego z ksiazki jest moim
    > zdaniem trudno wykonalne. No ale zobaczymy jak sie sytuacja rozwinie.

    Dlatego niegłupim pomysłem jest zwiększenie ilości godzin jazd. I nie
    chodzi o jazdy z instruktorem, bo to są zbędne koszty, ale tak jak w
    niektórych krajach - naklejka na samochód, bierzesz ojca z prawem jazdy,
    sadzasz go na siedzeniu pasażera, a sam jeździsz po mieście.

    --
    Liwiusz

  • 32. Data: 2013-01-23 14:31:13
    Od: <3...@2...143113.invalid> (Tom N)

    RoMan Mandziejewicz w

    > a w niektórych odpowiedziach
    > - według instruktorów i logiki - były wręcz błędy i mozna było wtopić
    > odpowiadając zgodnie z PoRD ale niezgodnie z szablonem.

    <http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailp
    age&v=Rl5xASEtQ8U#t=460s>

    Ciekawe, czy tak samo to wygląda w prawdziwym egzaminie...

    --
    'Tom N'

  • 33. Data: 2013-01-23 14:54:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail b...@v...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > cwaniaku z prawem jazdy, może poddasz się weryfikacji swoich
    > umiejętności? Nie bój się, przecież chojrak jesteś i pewnie staż za
    > kierownicą masz duży.

    Ja bym się poddał testowi praktycznemu, gdyby to dawało np. anulowanie
    jakiegośmandatu w przyszłosci.

    A co do teoretycznego - jeżeli pytają o takie bzdury jak był podawane w
    wątku, to nic dziwnego że wiele osób nie zdaje. Skoro pytają o rzeczy nie
    przydatne podczas prowadzenia samochodu...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!"

  • 34. Data: 2013-01-23 14:54:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Dlaczego nie ?
    > Zdajesz na kat B, uzyskasz je, czy wolno ci powozic rowerem,
    > motorowerem, skuterem, motocyklem, motocyklem trojkolowym, motocyklem
    > z wozkiem, ciezarowka fiat panda z kratka, dostawczakiem,
    > dostawczakiem z agregatem pradotworczym na haku, dostawczo-osobowym z
    > fotelami na 10 pasazerow, ale tylko z dwoma pasazerami ... to czemu
    > nie spytac o quady ?
    >
    > P.S. a szybowiec zlozony na wozku mozna ciagnac na sama kat B ? :-P

    Bo takie pytania ogólnie mają mały sens.
    Jak będę musiał pociągnąc taką przeczypkę to sprawdzę w internecie, albo
    zadzownię do jakiegoś WORD-u.
    Po co taka wiedza osobie któa robi prawko, kupuje używane tico i nim jezdzi
    bez takich extra ceregieli? W czym taki kierowca Tico który nie zna
    odpowiedzi na powyższe pytania będzie gorszy od takiego który zna...?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie

  • 35. Data: 2013-01-23 15:02:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tom,

    > <http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailp
    age&v=Rl5xASEtQ8U#t=460s>
    > Ciekawe, czy tak samo to wygląda w prawdziwym egzaminie...

    Gówniane pytania - w pierwszym przypadku należy zatrzymać się już na
    samym skrzyżowaniu, ponieważ przed skrzyżowaniem nie ma widoczności...
    "Zatrzymanie powinno nastąpić w miejscu wyznaczonym w tym celu - znak
    poziomy P-12, a w razie jego braku - w takim miejscu, w którym
    kierujący może upewnić się, że nie utrudni ruchu na drodze z
    pierwszeństwem."

    Druga sytuacja przekombinowana - w momencie zatrzymania animacji można
    było zmienić pas i dodatkowo skręcić w lewo - były jeszcze linie
    przerywane. A autor pytania sobie uprościł, że niby chodzi o jazdę
    dalej tym samym pasem.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 36. Data: 2013-01-23 15:05:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LEPEK" napisał w wiadomości
    >Czy testy na:
    >http://www.ekursy.prawojazdy.com.pl/testy2013/
    >to są te teraz obowiązujące?
    >Bo podszedłem z partyzanta i na 32 pytania miałem jeden błąd (pytanie
    >za trzy punkty).

    A ja 60/74 :-(

    nie wiem czy inni maja te sama kolejnosc, ale pytanie nr
    8) - przejazd kolejowy. Przyznaje, mialem watpliwosci. Zapora
    opuszczona, brak informacji "rogatka uszkodzona", na ile pamietam
    przepisy to nawet droznik nie ma wtedy mocy zezwolic na przejazd. No
    ale na chlopski zdrowy rozum, jesli zezwala to mozna.
    Zle wybralem, chlopski rozum zawiodl.

    13) Czy w tej sytuacji kierujący jest ostrzegany o zakończeniu drogi
    jednokierunkowej i początku odcinka drogi dwukierunkowej?

    Nie k*, droga ktora jedzie pojazd jest droga dwukierunkowa. Nie ze mna
    te numery, Bruner.
    I blad. Ale nie moj.

    ... az mnie cos tknelo i zajrzalem w rozpodzenie ... a jesli w
    znaczeniu tego znaku jest jednak zapisane "droga" ?
    Nie, minister sie tu wykazal inteligencja.

    14) Czy w tej sytuacji kierujący jest ostrzegany o zbliżaniu się do
    przejścia dla pieszych?
    o prosze jak latwo sie pomylic.
    Widze na poczatku znak informacyjny D-6, czy on moze ostrzegac o
    zblizaniu ? Raczej nie.
    Do ostrzegania sluzy znak ostrzegawczy :-) Nie z mna te numery
    Bruner.
    Ale film leci, znak ostrzegawczy sie pojawia, wybieram TAK ... i
    dziwie sie ze blad.
    Bo to jest znak "dzieci" a nie "przejscie", ech ta jazda na
    pamiec :-)

    18) Czy widząc osobę przechodzącą przez jezdnię w miejscu
    niedozwolonym, kierujący pojazdem ma obowiązek zachować szczególną
    ostrożność?

    Kto uwaza ze TAK, proszony jest o podanie art ustawy, z ktorego ten
    obowiazek wynika.

    27) prog zwalniajacy ... no tak, nie znamy obowiazujacych znakow, z
    jednym garbem prog, z dwoma garbami nierownosc.

    16) Czy widoczny po prawej stronie znak D-21 szpital zobowiązuje
    kierujących do zachowania szczególnej ostrożności i niepowodowania
    nadmiernego hałasu?
    wybralem TAK i zdobylem pare punktow ... ale na jakies podstawie
    zobowiazuje ?
    Po sprawdzeniu stwierdzam ze zla odpowiedz.

    17) Czy kierujący pojazdem, opuszczając rondo, ma obowiązek
    sygnalizować ten fakt prawym kierunkowskazem?

    no, widac krajowe konferencje egzaminatorow i instruktorow daly
    efekt, ale chetnie bym widzial jasno zapisane ...

    20) Czy kierujący pojazdem, jadąc drogą z pierwszeństwem przejazdu,
    widząc wyjeżdżający z lewej strony samochód, powinien zachować
    szczególną ostrożność?
    tradycyjne pytanie o podstawe prawna, ale sie dopatrzylem ze tam
    skrzyzowanie. Bo gdyby skrzyzowania nie bylo .... to co ?

    28) Znak B-5 (zakaz wjazdu ciezarowych) dotyczy kierujących: ...
    dawniej bym pewnie wtopil, no ale skoro teraz jedna odpowiedz jest
    dobra, to widac musi dotyczyc i ciagnikow :-)

    >Jeśli to są TE testy, to jeśli zdaje 3/80, to widocznie nie nauczyli
    >ich zdawać TYCH testów.

    29) Po zaświeceniu się w czasie jazdy tej lampki kontrolnej kierujący
    samochodem osobowym powinien:
    ... przyjalem ze to chodzi o temperature wody ... hm, przerwanie
    jazdy to nie jest recepta na wszystko,
    zmniejszenei predkosci nie zawsze moze pomoc, otworzyc szyby i
    wlaczyc ogrzewanie - to tez nieglupie :-)
    trzeba wiedziec co chca.
    a teraz tak sie patrze ... lampka oleju to moze jest ?

    31) Na skutek nagłego zatrzymania krążenia dochodzi do nieodwracalnych
    zmian w centralnym układzie nerwowym po:
    no niby wiem ze minuta za malo, 4 minuty tak w sam raz, ale
    znane sa przypadki i dluzsze.
    a reanimowac kaza dluzej, to moze te 10 minut jest zgodne ze
    stanem nauki 2013 ?

    20) Wyjazd samochodem osobowym z grząskiego śniegu można ułatwić sobie
    przez:
    .... no, o ile pamietam to niektorzy zalecaja dopompowac opony,
    bo to rzekomo bardziej sie wbija w snieg ... ale jest lepsza
    odpowiedz.

    Tak czy inaczej - jesli te pytania sa naprawde takie, to sie nie
    dziwie ze nie zdali :-)

    J.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 37. Data: 2013-01-23 15:24:39
    Od: <5...@7...152439.invalid> (Tom N)

    J.F w

    > A ja 60/74 :-(

    [...]

> [...]
    > ostrożność?

    > Kto uwaza ze TAK, proszony jest o podanie art ustawy, z ktorego ten

    Art. 22. 1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany pas
    ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.

    Będziesz musiał zmienić, bo pieszy się zatrzyma, zacznie wiązać buta itd.
    itp... ;P

> [...]
    > wybralem TAK i zdobylem pare punktow ... ale na jakies podstawie
    > zobowiazuje ?
    > Po sprawdzeniu stwierdzam ze zla odpowiedz.

    No tu już nie mam pomysłu na "szczególną ostrożność" :D

> [...]
    > tradycyjne pytanie o podstawe prawna, ale sie dopatrzylem ze tam
    > skrzyzowanie. Bo gdyby skrzyzowania nie bylo .... to co ?

    Odpowiedź jak przy pieszym -- zmiana pasa/kierunku...

    :P

    --
    'Tom N'

  • 38. Data: 2013-01-23 15:47:57
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-01-23 14:54, Budzik pisze:

> [...]
    > bez takich extra ceregieli? W czym taki kierowca Tico który nie zna
    > odpowiedzi na powyższe pytania będzie gorszy od takiego który zna...?

    Bardzo trafnie to ująłeś.

    --
    MN

  • 39. Data: 2013-01-23 15:53:44
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

> [...]
    > wątku, to nic dziwnego że wiele osób nie zdaje. Skoro pytają o rzeczy nie
    > przydatne podczas prowadzenia samochodu...

    Bzdurą jest wiedza do czego uprawniają poszczególne kategorie PJ ? Czyli
    mają mieć uprawnienia jednocześnie nie widząc do czego one je uprawniają ?

  • 40. Data: 2013-01-23 15:54:31
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail l...@b...tego.poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

> [...]
    > niektórych krajach - naklejka na samochód, bierzesz ojca z prawem
    > jazdy, sadzasz go na siedzeniu pasażera, a sam jeździsz po mieście.

    bardzo mądra rzecz - przyznaję, że sam też zdałem w ten sposób egzamin.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"