  • 1. Data: 2013-01-22 18:51:17
    Temat: System działa
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl>

    System działa jak miał pewnie działać.

    Za onet.pl:
    "Według danych, opublikowanych przez kraków.naszemiasto.pl zdawalność nowego
    egzaminu teoretycznego jest wyjątkowo niska. Wprawdzie to dopiero początki,
    ale wynik trudno nazwać zadowalającym.

    Z ponad 30 osób, które przystąpiły w poniedziałek do testów w Małopolskim
    Ośrodku Ruchu Drogowego zdało zaledwie 15 proc. czyli kilka osób. Według
    starych zasad testy zaliczało zazwyczaj aż 80 proc. kursantów.".

    z forum onetu (wiem, wiarygodność żadna):
    "mam szkołe jazdy od 20 lat, ucze przepisów i nie zdałem tego testu a
    jezdze bez wypadku 40 lat ale może jestem głupi wiec dałem testy moim
    instruktorom ,,nie zaliczyli ,,, wiec jezeli my nie mozemy zdac to kto zda
    te idiotyczne testy? w Niemczech zdawalnosc na egzaminach to 75%ale mozy
    my Polacy jestesmy głupsi ?Panie premierzxe Tusku moze Pan rozwiaze te
    testy? próbował Pan?"

    Widocznie odsiew był za mały i z tego powodu zbyt mało pieniędzy trafiało do
    budżetu państwa.
    Same fotoradary i ITD nie dadzą rady wyciągnąć tyle kasy z kierowców to
    poważnie wzięto się za kandydatów na kierowców.

    A teraz nie będzie pierdolenia, że instruktor się czepiał i uwalał bo system
    sam uwali.
    A niedobitków dobiją egzaminatorzy, oczywiście dla naszego bezpieczeństwa.

    A tak BTW to prawda, że nowe prawka będą tylko na 15 lat i po tym czasie
    znowu będzie można skasować szmal za wydanie nowego dokumentu?

  • 2. Data: 2013-01-22 21:57:08
    Temat: Re: System działa
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2013-01-22 18:51, frank drebin pisze:
> [...]
    > kto zda te idiotyczne testy? w Niemczech zdawalnosc na egzaminach to
    > 75%ale mozy my Polacy jestesmy głupsi ?Panie premierzxe Tusku moze

    Tusk to chyba na samolot albo helikopter - ostatnio tylko nimi się
    porusza...T.

  • 3. Data: 2013-01-23 10:54:26
    Od: komar <k...@1...cc>

> [...]
    > Małopolskim Ośrodku Ruchu Drogowego zdało zaledwie 15 proc. czyli kilka
    > osób. Według starych zasad testy zaliczało zazwyczaj aż 80 proc.

    czyli kursanci lepiej zdają egzaminy niż uczący ich wspaniali
    instruktorzy mający przepisy w jednym palcu? To chyba źle świadczy o
    tych instruktorach. A skoro 15% zdało to znaczy, że da się zdać. Bardzo
    dobrze, że taki odsiew będzie bo ludzie zaczna się uczyć przepisów a nie
    wszystkich odpowiedzi na ogólnodostępne pytania na pamięć.

  • 4. Data: 2013-01-23 15:25:36
    Od: Jaroslaw Postawa <d...@a...pl>

    W dniu 2013-01-23 10:54, komar pisze:
> [...]
    > dobrze, że taki odsiew będzie bo ludzie zaczna się uczyć przepisów a nie
    > wszystkich odpowiedzi na ogólnodostępne pytania na pamięć.

    Mam dziwne wrażenie, że w nowych testach będą podobne kwiatki jak w
    starych i to czy zdasz, czy nie zależeć będzie od tego, czy wylosujesz
    jasne pytania, czy niekoniecznie. Chociażby zerknij na te parę pytań,
    które jakiś czas temu opublikował Onet (
    http://moto.onet.pl/351950,13505857,2,zdjecie.html?n
    ode=27 ) i powiedz,
    co sądzisz o pytaniach 4, 7, 16, 17, 19 lub 20.

    Mi się ten kierunek osobiście podoba, ale pytania muszą być ułożone z
    sensem i jednoznaczne, a nie stworzyć 3000 bzdur, zainkasować kasę z
    przetargu i zniknąć.

    Pozdrawiam,
    Jarek

  • 5. Data: 2013-01-24 07:55:38
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-01-23 15:25, Jaroslaw Postawa pisze:
    > http://moto.onet.pl/351950,13505857,2,zdjecie.html?n
    ode=27 ) i powiedz,
    > co sądzisz o pytaniach 4, 7, 16, 17, 19 lub 20.

    nie oglądałem dalej, ale w pytaniu 4 po pierwsze nie wiem o jaki manewr
    autorowi pytania chodzi (bo nie zaznaczył nic na tym zdjęciu, a po
    drugie nie wiem który pas jest środkowy bo widzę cztery.
    no dobra po 2 minutach namysłu stwierdzam że autor najprawdopodobniej
    stwierdził że skoro zdjęcie zrobił na drugim od prawej pasie, to
    oczywiste jest że chodzi o manewr wykonywany przez fotografa, a pas
    środkowy to środkowy pas dla fotografa (ale nie liczymy jednego pasa z
    lewej, bo z prawej mamy jeden mniej ;)

    Lukasz

  • 6. Data: 2013-01-24 16:57:29
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jaroslaw Postawa wrote:
> [...]
    > http://moto.onet.pl/351950,13505857,2,zdjecie.html?n
    ode=27 ) i
    > powiedz, co sądzisz o pytaniach 4, 7, 16, 17, 19 lub 20.

    no 4 jest ciekawe?

    a o co chodzi w piątym?

    imho 24 jest debilne...

    25, 27 out... to nei test na mechanika samochodowego.

    28 ...

    31 to chyab jakiś debil wstawił

  • 7. Data: 2013-01-24 22:10:36
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl>

> [...]
    > a o co chodzi w piątym?
    > imho 24 jest debilne...
    > 25, 27 out... to nei test na mechanika samochodowego.

    tak jak mówię, skończy się pieprzenie że egzaminator na praktycznym uwalił
    złośliwie. Teraz system będzie uwalał zamiast egzaminatora a z tego co
    słychać to kasa już jest większa bo odsetek zdających jest w granicach błędu
    statystycznego.
    Oczywiście, wszystko dla poprawy bezpieczeństwa.