  • 21. Data: 2013-01-23 11:56:00
    Temat: Re: Nowe testy z teorii na prawo jazdy: z 80 zdało 3
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2013-01-22 21:49, Marcin N pisze:
    > W TV jakiś kretyn broniący zmian tłumaczył, że skoro ktoś nie zdał, to
    > znaczy, że był źle uczony i to wina szkoły. Jednak jeśli na 80 osób
    > zdają 3 - to pokazuje, że winny jest system i jego twórcy.

    Czy testy na:
    http://www.ekursy.prawojazdy.com.pl/testy2013/
    to są te teraz obowiązujące?
    Bo podszedłem z partyzanta i na 32 pytania miałem jeden błąd (pytanie za
    trzy punkty).
    Jeśli to są TE testy, to jeśli zdaje 3/80, to widocznie nie nauczyli ich
    zdawać TYCH testów.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 22. Data: 2013-01-23 12:54:07
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 23.01.2013 10:03, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Dykus" <d...@s...wp.pl> napisał w wiadomości grup

    > No a nie?
    > Jak nie umie nauczyć materiału, który zamierza przekazać, to niby kto ma
    > być winny?

    A jak uczeń nie przejawia chęci do nauki, chce tylko zaliczyć?

    14:17 <@DDD> ciekawe ile płacą za pytania ;-DDD
    14:24 <@CCC> z twierdznia LL wynika, że Y_k ma rozkład normalny. Jaki
    rozkład ma Y_100... to dla [...], czy zaocznych?
    14:34 <@AAA> DDD: mam wrazenie, ze mogloby im to nic nie dac, ale moze
    sie myle ;)
    14:36 <@AAA> CCC: generalnie zastanawiam sie ile osób nie da rady
    napisac, że Y_100 ma rozkład normalny o parametrach \mu, \sigma/10
    14:36 <@AAA> obawiam sie, ze moze być ich niezerowa liczba
    14:47 <@CCC> ciekawy eksperyment, nie powiem... podziel się później
    wynikami. Chociaż trochę się boję, że mi resztki wiary w ludzkość do
    /dev/null wyślesz...

    17:02 <@AAA> omg wtf, boje sie tych kolokwiów
    17:09 < BBB> AAA: rozwin?
    17:33 <@AAA> sprawdzilem 5, na razie jedna dala rade przeczytac ze
    zrozumieniem pytanie
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    17:34 <@AAA> CCC: [...] pozdrawia Twoją wiarę w ludzkość
    17:47 <@CCC> AAA: ... masakra...
    18:30 <@AAA> **** masakra
    18:31 <@AAA> na 13 osób piszacy jedynie 3 dały radę przejść test na
    czytanie ze zrozumieniem, a i to jedna słabo (ale zaliczyłem)
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    19:08 <@CCC> ktoś zdał?
    19:08 <@AAA> sytuacja aktualnie kształtuje się następująco: spośród
    osób, które podeszły do sprawdzianu tylko 3 są w sytuacji, że powinny
    napisać poprawkę
    19:09 <@CCC> no to aż tak tragicznie chyba nie było...
    19:11 <@AAA> to nie tak
    19:11 <@AAA> jakbym to sprawdzał uczciwie, a nie stawiał punkty za
    dobre chęci, to by było dużo gorzej

    > Uczeń ma odwalić za niego jego robotę, najlepiej po godzinach i na
    > korepetycjach?

    Żeby uczeń się czegoś nauczył musi być współpraca:
    - nauczyciel musi nauczać
    - uczeń musi się uczyć
    działania jedynie jednej strony są z góry skazane na porażkę.

    Michoo

  • 23. Data: 2013-01-23 12:59:58
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > No a nie?
    > Jak nie umie nauczyć materiału, który zamierza przekazać, to niby kto ma
    > być winny?

    Uczeń-leń (bo ma "dysleksję"), rodzic-idiota (bo pozwala sobie to wmówić i
    czasem wręcz domaga się zaświadczenia) ?

    > Uczeń ma odwalić za niego jego robotę, najlepiej po godzinach i na
    > korepetycjach?

    Niestety tak właśnie jest - to uczeń ma odwalać za siebie robotę, a
    nauczyciel ma pokierować, gdzie szukać wiedzy i sprawdzić stan jej
    przyswojenia.
    Im wcześniej taki uczeń (oraz rodzice) to zrozumie, tym wcześniej będzie mu
    łatwiej w życiu.

    > Tylko kto za to pensje miałby dostać w takim przypadku?

    Pewnie rodzic? :)
    Czy czasem niektórym rodzicom to się coś w d. nie poprzewracało ?
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 24. Data: 2013-01-23 13:09:37
    Od: "TM" <t...@p...onet.pl>

    > Pierwsza zmiana w dobrym kierunku i wyszła na jaw tajemnica poliszynela -
    > kursanci przeważnie uczą się na pamięć a część instruktorów nie powinna mieć
    > uprawnień. Jeszcze jak by zmienili część praktyczną tak aby weryfikowała
    > realne umiejętności kursanta to wyszedł by kolejny "skandal".

    Jest jeszcze gorzej. Nie zdają nawet egzaminatorzy. Pokazywali w TVN24

  • 25. Data: 2013-01-23 13:14:31
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl>

    Użytkownik "Artur Miller" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > patrząc na to co się dzieje na naszych drogach odważę się stwierdzić, ze
    > w końcu porządnie zweryfikowano umiejętności potencjalnych nowych
    > kierowców.
    > a.

    cwaniaku z prawem jazdy, może poddasz się weryfikacji swoich umiejętności?
    Nie bój się, przecież chojrak jesteś i pewnie staż za kierownicą masz duży.

    Dla twojej wiadomości:
    W Szczecinie do testu podeszła cała wierchuszka WORD. Tylko dyrektor miał
    100% prawidłowych odpowiedzi.
    Ile reszta miała tego wiadomości nie podały a skoro nie podały, to musiało
    być tragicznie.

  • 26. Data: 2013-01-23 13:27:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "frank drebin" napisał w wiadomości
> [...]
    >miał 100% prawidłowych odpowiedzi.
    >Ile reszta miała tego wiadomości nie podały a skoro nie podały, to

    Ciekawe ... dyrektor jedyny specjalista, wspolpracowal jeszcze na
    etapie wdrozenia,
    czy rzecznik doskonale zna swoja robote i wie co moze powiedziec
    prasie :-)

    J.

  • 27. Data: 2013-01-23 13:40:43
    Od: "::-::dysmorfofob::-::" <l...@p...onet.pl>

    > to pokazuje, że winny jest system i jego twórcy.

    Kazdy nowy system wymaga czasu zanim uzytkownicy go rozpracuja :D

    ::f::

  • 28. Data: 2013-01-23 13:41:12
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2013-01-23 10:05, Cavallino pisze:
    > Tak mógłbyś powiedzieć, znając wszystkie pytania.
    > A jeśli ich nie znasz, to jest bardziej Twoje chciejstwo niż wyciąganie
    > wniosków polegających na prawdzie.

    Wymagany zakres wiedzy kursanta się nie zmienił, zmienił się jedynie
    sposób jej weryfikacji. Prawda jest taka że ludzie uczyli się na pamięć
    bez zrozumienia pytań a OSK prowadziły teorię byle jak bo każdy dobrze
    wiedział że i tak ponad 90% grupy wykuje testy "na blachę" i zda, teraz
    się to skończyło i dziwnym zbiegiem okoliczności zdawalność poleciała
    ostro w dół. Jakoś nie wierzę w takie przypadkowe zbiegi okoliczności
    szczególnie że według mojej wiedzy praktycznej ta znikoma ilość
    zdających na obecnych zasadach jest wprost proporcjonalna do ilości
    kursantów chcących znać przepisy i umieć jeździć. Większość niestety
    chce tylko zdać.

    ps.
    Na starych zasadach nie było niczym niezwykłym gdy kursant po 30
    godzinach wykładów teorii zakończonej teoretycznym egzaminem wewnętrznym
    nie wie co to jest ruch prawostronny.

  • 29. Data: 2013-01-23 13:58:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello LEPEK,

    Wednesday, January 23, 2013, 11:56:00 AM, you wrote:

> [...]
    > trzy punkty).
    > Jeśli to są TE testy, to jeśli zdaje 3/80, to widocznie nie nauczyli ich

    Uczyli zdawać na pewno stare testy. Jak ja robiłem prawo jazdy w 1995
    roku, to kursu było może 5 godzin a reszta to było pisanie gotowych
    testów - typowo pamięciowe podejście. Częściowo było konieczne, bo
    pytania były naprawdę czasem podchwytliwe a w niektórych odpowiedziach
    - według instruktorów i logiki - były wręcz błędy i mozna było wtopić
    odpowiadając zgodnie z PoRD ale niezgodnie z szablonem.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 30. Data: 2013-01-23 13:58:36
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2013-01-23 11:56, LEPEK pisze:

    > Czy testy na:
    > http://www.ekursy.prawojazdy.com.pl/testy2013/
    > to są te teraz obowiązujące?

    Doczytałem - to nie są TE pytania, tylko test opracowany według nowych
    standardów.

    Jest gdzieś jakiś (nawet okrojony) zastaw obecnych pytań dostępny?

    Pozdr,