  • 91. Data: 2013-01-23 20:46:40
    Temat: Re: Nowe testy z teorii na prawo jazdy: z 80 zdało 3
    Od: <4...@4...204640.invalid> (Tom N)

    J.F w
    <news:51003ca7$0$1223$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Poza tym mamy do tego film prezentujacy calkiem niegrozna sytuacje
    > .... i zaraz ... dlaczego niby osoba przechodzi w miejscu
    > niedozwolonym ?
    > W bardzo dozwolonym.

    I znowu nie zdałeś, tym razem jako pieszy:

    Zabrania się:
    1) wchodzenia na jezdnię:
    [...]
    b) spoza pojazdu lub innej przeszkody ograniczającej widoczność drogi;

    --
    'Tom N'

  • 92. Data: 2013-01-23 20:49:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WOJO" napisał w wiadomości

    >Czytaj "mocniej" :)
    >http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU201103
    00151
    >3. Na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawo jazdy:
    >1) kategorii B, C1, C, D1 i D uprawnia do kierowania ciągnikiem
    >rolniczym, pojazdem wolnobieżnym oraz zespołem złożonym z tego
    >pojazdu i przyczepy lekkiej;

    Aaa, czyli jednak trzeba czytac przepisy, nawet te, ktore wydawaloby
    sie ze nas juz nie dotycza :-)

    Ciekawe o co chodzi ... czyzby w innych krajach nie uprawnialo ?

    fakt ze jak ostatnio jechalem za traktorem, to on zap* chyba z 50km/h,
    za co mu jestem wdzieczny ... ale sie zastanawialem jak to w
    przepisach wyglada, ciagnik rolniczy to juz chyba nie jest, B+E juz
    nie wystarczy ... a jak to w ogole zarejestrowane ?

    >Co konkretnie stało się niezrozumiałe?

    O jakim egzaminie mowa, aby przekroczyc 3.5t DMC..

    J.

  • 93. Data: 2013-01-23 20:54:35
    Od: <4...@...205435.invalid> (Tom N)

    J.F w

    300151

    > Aaa, czyli jednak trzeba czytac przepisy, nawet te, ktore wydawaloby
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > sie ze nas juz nie dotycza :-)

    Ale możesz nie czytać i nie prowadzić ciągnika rolniczego

    > Ciekawe o co chodzi ... czyzby w innych krajach nie uprawnialo ?

    Nie.

> [...]
    > przepisach wyglada, ciagnik rolniczy to juz chyba nie jest, B+E juz
    > nie wystarczy ... a jak to w ogole zarejestrowane ?

    Tak samo jak przed 19 stycznia 2013. Co Cię dziwi?

    > O jakim egzaminie mowa, aby przekroczyc 3.5t DMC..

    O B (+ przyczepa lekka)

    Trolujesz, widać to na 20 metrów bez włączania tpm ;P

    --
    'Tom N'

  • 94. Data: 2013-01-23 20:54:59
    Temat: Re: Nowe testy z teorii na prawo jazdy: z 80 zda?o 3
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RobertRędziak" napisał w wiadomości
    On Wed, 23 Jan 2013 18:03:39 +0100, J.F

    >Nie jestem fanem tego rozwiązania, ale np. w AU się da.

    Tam to sie da i 6 przyczepami jechac :-)

    W USA tez to jakos rzezni na drogach nie powoduje, ale moze tam mniej
    pieszych i same automaty ..

    > Natomiast słabo widzę rozliczalność takiego sposobu w polskich
    > warunkach.

    No, po wyjezdzeniu obowiazkowych 24h na kursie i po otrzymaniu
    zaswiadczenia od instruktora ze opanowal sztuke prowadzenia mozna by
    na to zezwolic.
    Aczkolwiek preferuje nieco odwrotniej - PJ od 16/17 lat, a po
    egzaminie mozna prowadzic tylko pod opieka osoby doroslej, do
    ukonczenia 18 lat ..

    J.

  • 95. Data: 2013-01-23 20:56:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tom N" napisał w wiadomości
    J.F w

    >Nie ma takiej kategorii pojazdu QUAD ;P

    ale jest "czterokolowiec".

    J.

  • 96. Data: 2013-01-23 21:04:43
    Od: <9...@7...210443.invalid> (Tom N)

    J.F w

    > Użytkownik "Tom N" napisał w wiadomości
    > J.F w

    > ale jest "czterokolowiec".

    Są...

    --
    'Tom N'

  • 97. Data: 2013-01-23 21:14:23
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    > Ale wtedy nie moga po drogach publicznych, strefach zamieszkania i
    > strefach ruchu i ustawa ich nie dotyczy ...

    no właśnie chodzi o to że mogą :)
    albo mogły do ostatniej zmiany o których piszesz powyżej - muszę to
    sprawdzić.
    chodziło o to że taki pojazd /wtedy jeszcze nie sklasyfikowany w PoRD/ miał
    wszystko co potrzeba do poruszania się po drogach publicznych jak kombajn
    zbożowy czy wózek widłowy :)
    pzdr
    GL

  • 98. Data: 2013-01-23 21:16:11
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Ciekawe o co chodzi ... czyzby w innych krajach nie uprawnialo ?

    Dokładnie tak.
    Nie jestem na bieżąco, ale kilka lat wstecz, by pojeździć ciągnikiem z
    przyczepą w DE potrzebne było "T".
    Obawiam się, że obecnie jest podobnie...

> [...]
    > co mu jestem wdzieczny ... ale sie zastanawialem jak to w przepisach
    > wyglada, ciagnik rolniczy to juz chyba nie jest, B+E juz nie wystarczy ...

    Oficjalnie max 30 km/h, chyba, że ciągnie kolejkę turystyczną, to max 25
    km/h.

    >Co konkretnie stało się niezrozumiałe?

    > O jakim egzaminie mowa, aby przekroczyc 3.5t DMC..

    Zapewne o B+E (ewentualnie C+E) - jedyne egzaminy składające się jedynie z
    części praktycznej.

    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 99. Data: 2013-01-23 21:18:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tom N" napisał w wiadomości
    >Prawie się zgadza, ale nie ma tam (w 4) nic o *szczególnej
    >ostrożności*.
    >Jest tylko (w 3) "albo gdy ustawa tego wymaga - szczególną
    >ostrożność"
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >Podobnie z tym D-21 i *szczególną ostrożnością*
    >Jest co prawda w rozporządzeniu coś takiego:

    No wlasnie - czy w swietle powyzszego zapisu oraz innych delegacji
    ustawowych minister moze rozporzadzic szczegolna ostroznosc ?

    >"§ 3. 1. Znaki ostrzegawcze uprzedzają o miejscach na drodze, w
    >których
    >występuje lub może występować niebezpieczeństwo, oraz zobowiązują
    >uczestników ruchu do zachowania szczególnej ostrożności."

    Ale niezaleznie od wynikow powyzszych rozwazan - to i tak nie jest
    znak ostrzegawczy :-)

    J.

  • 100. Data: 2013-01-23 21:27:43
    Od: Jan45 <j...@w...pl>

    W dniu 2013-01-23 10:03, Cavallino pisze:

    > (...) - skoro 70% klasy ma kiepskie oceny to przecież
    >
    > No a nie?
    > Jak nie umie nauczyć materiału, który zamierza przekazać, to niby kto ma
    > być winny?

    Panowie, spokojnie. Skoro zahaczyliście o edukację,
    proponuję poczytać wpisy na grupie edukacja.szkola.

    Wyobraźcie wy sobie ucznia, który przychodzi do
    szkoły maturalnej ze zdanym testem gimnazjalnym,
    a nie umie wykonywać działań na ułamkach. Nie wie,
    co to jest trójkąt prostokątny, ani też jak
    rozwiązać równanko 2x=4. To nie jest wyjątek,
    niestety. Trafił się taki zdolniacha, który jakimś
    psim swędem dotarł aż do klasy maturalnej!
    Na słabych dwójkach, ale go przepuszczano.

    To fakty, nie bajki. No to teraz wyobraźcie sobie
    nauczyciela, który ma tego czy innego takiego ucznia
    nauczyć materiału licealnego. Ma na to dwa i pół
    roku w liceum. Władze oświatowe rżną głupa
    i naciskają na szefostwo Centralnej Komisji Egzaminacyjnej,
    żeby obniżyć poziom matury. A kiedy i tak słabo
    maturzyści zdali, władze wyrzucają z posady dyrektora CKE.

    Nauczyciel nie wszystko może zrobić, za dużo zależy
    od stanu początkowego, czyli od przygotowania ucznia
    przed danym etapem nauki. Wcześniejsze braki szczególnie
    dają się we znaki na matematyce. Ale i w innych
    dziedzinach to widać dosyć wyraźnie. Powtórzę:
    To są fakty, i to nie wyjątkowe. Uczniów takich
    jest coraz więcej, coraz częściej stanowią większość
    w klasie.

    Według mnie statystyczny poziom wiedzy z zakresu
    szkoły podstawowej jest dziś za niski, żeby się dało
    przemawiać uczniom do rozumu dawnymi metodami.
    Teraz trzeba multimediów, gdzie nie ma tych długich
    i męczących dla nich tekstów, a są obrazki i częste
    powtórki. Animacje na przykład, i to udźwiękowione.
    Puszczać to delikwentom tak długo, aż im to się
    w główkach utrwali. Inaczej nie da rady.

    Jan