  • 11. Data: 2013-01-23 08:08:34
    Temat: Re: Nowe testy z teorii na prawo jazdy: z 80 zdało 3
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-01-23 07:36, twistedme pisze:

    > Pamiętam jak 15 lat temu zdawałem, z całej grupy teorię zdała połowa.
    > Facet czytał kto, ile i jakie błędy zrobił. Nie pamiętam szczegółów, ale
    > za to pamiętam, że zastanawiałem się kilka razy jak można być aż takim
    > d$%*lem, żeby nie odpowiedzieć poprawnie nawet na te pytania, które nie
    > wymagały nauczenia się czegokolwiek...

    Ja zdawałem niewiele ponad 10 lat temu i zdawalność była dużo wyższa -
    ale może dlatego że wybrałem egzamin łączony, bo chciałem jak
    najszybciej mieć papier.
    Ale znam też gościa który do teorii na kat B chyba ze 4x podchodził (w
    tym samym czasie co ja), po prostu leń śmierdzący i nie chciało mu się
    testów nauczyć :P dzisiaj jeździ autobusami, w kraju i za granicą i jak
    z nim jadę (jak kieruje osobówką) to widzę tylko nawyki autobusowe (tak
    jakby ogranicznika prędkości nie montowali w pojeździe tylko wszczepili
    mu w głowę ;P
    I tyle właśnie ma teoria do praktyki...

    Lukasz

  • 12. Data: 2013-01-23 08:56:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 23 Jan 2013 07:36:07 +0100, twistedme napisał(a):
> [...]
    > nie odpowiedzieć poprawnie nawet na te pytania, które nie wymagały nauczenia się

    Pomylic sie kazdy moze, jedni sie nadaja do pracy w kasie, inni nie :-)
    Co zreszta uwzgledniono i pare bledow mozna bylo miec.

    O ile pamietam, to wtedy czesc pytan zaskakiwala "odwrotna logika",
    typu np "przejezdza pierwszy", "nie musi sie zatrzymac".
    Czesc z kolei wymagala bardzo szczegolowej wiedzy, np
    Wymijajac motocykl kierowca zobowiazany jest:
    a) zachowac szczegolna ostroznosc,
    b) zachowac bezpieczny odstep,
    c) zachowac odstep minimum 1m.

    zaznaczysz wszystkie ... a teraz sobie przypomnij, co dokladnie pisza w
    przepisach, bo jak zaznaczyles ktores, a nie wymagaja, to zaliczes blad.
    Czy nawet 3 bledy - nie pamietam juz jak to ocenianio. Chyba wystarczyl
    blad w jednej z odpowiedzi, a cale pytanie niezaliczano czy jakos tak.

    Kto tych pytan nie przetrenowal wczesniej, ten nie zdal. Kto chodzil do
    dobrej szkoly, ten trenowal, ale mogl nie uwazac na zajeciach.

    J.

  • 13. Data: 2013-01-23 10:03:46
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Dykus" <d...@s...wp.pl> napisał w wiadomości grup

    > Teraz nie można nigdzie podnosić poprzeczki, bo od razu spadnie
    > "zdawalność" i będzie podejrzanie, a rodzice są w stanie wyrzucić
    > nauczyciela ze szkoły - skoro 70% klasy ma kiepskie oceny to przecież
    > oczywiste, że to nauczyciel winny...

    No a nie?
    Jak nie umie nauczyć materiału, który zamierza przekazać, to niby kto ma być
    winny?

    Uczeń ma odwalić za niego jego robotę, najlepiej po godzinach i na
    korepetycjach?
    Tylko kto za to pensje miałby dostać w takim przypadku?

  • 14. Data: 2013-01-23 10:05:43
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Excite" <n...@n...bedzie.pl> napisał w wiadomości grup

    > Pierwsza zmiana w dobrym kierunku i wyszła na jaw tajemnica poliszynela -
    > kursanci przeważnie uczą się na pamięć a część instruktorów nie powinna
    > mieć uprawnień.

    Tak mógłbyś powiedzieć, znając wszystkie pytania.
    A jeśli ich nie znasz, to jest bardziej Twoje chciejstwo niż wyciąganie
    wniosków polegających na prawdzie.

  • 15. Data: 2013-01-23 10:54:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > No nie calkiem - w obecnej UPoRD quad jest osobna kategoria pojazdow ..

    co nie zmienia braku sensu takiego pytania.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ("""""""""")

  • 16. Data: 2013-01-23 10:54:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > W TV jakiś kretyn broniący zmian tłumaczył, że skoro ktoś nie zdał, to
    > znaczy, że był źle uczony i to wina szkoły. Jednak jeśli na 80 osób
    > zdają 3 - to pokazuje, że winny jest system i jego twórcy.

    Nie widziałem testów, więc wypowiadam się ogólnie.
    Podobno obecnie nie idzie nauczyć się odpowiedzi na pamięc bo jest ich za
    dużo, trzeba po prostu rozumieć krzyżówki itp.
    Może dlatego?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Miłość jest tryumfem wyobrażni nad inteligencją."

  • 17. Data: 2013-01-23 10:54:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail h...@s...spam.spam napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > P.S. A Ty wiesz ile dni trzeba być na terytorium RP żeby móc ubiegać
    > się o polskie prawo jazdy? (tak, tak... wiem że to z poprzedniego
    > zestawu, ale po nowym nie spodziewam się nic więcej)

    Za takie pytanie imbecyl któy je układał powinien dostać dożywotni zakaz
    publikowania czegokolwiek.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, ze jesteś.

  • 18. Data: 2013-01-23 11:23:26
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 23 Jan 2013 09:54:39 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > Nie widziałem testów, więc wypowiadam się ogólnie.
    > Podobno obecnie nie idzie nauczyć się odpowiedzi na pamięc bo jest ich za
    > dużo, trzeba po prostu rozumieć krzyżówki itp.
    > Może dlatego?

    No i bardzo dobrze, bo kierowca musi to rozumiec i szybko reagowac. Problem
    w tym, ze to przychodzi z praktyka - nauczenie sie tego z ksiazki jest moim
    zdaniem trudno wykonalne. No ale zobaczymy jak sie sytuacja rozwinie.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 19. Data: 2013-01-23 11:38:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >ich za
    >dużo, trzeba po prostu rozumieć krzyżówki itp.

    Akurat starych tez nie bardzo szlo sie "nauczyc na pamiec".
    Trzeba rozumiec krzyzowki, a wczesniejsze trenowanie pozwala zrozumiec
    haczyki tkwiace w krzyzowkach.

    Podobnie z calego kodeksu pozwalal wychwycic rzeczy o ktore pytaja, i
    ktore trzeba zapamietac, bo inaczej to trzeba ustawe co do przecinka
    zapamietac :-)

    No i ostatnie testy byly dosc dwuznaczne, wiec czasem pozwalo
    zapamietac "co poeta mial na mysli".

    J.

  • 20. Data: 2013-01-23 11:44:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości
    Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl

    >co nie zmienia braku sensu takiego pytania.

    Dlaczego nie ?
    Zdajesz na kat B, uzyskasz je, czy wolno ci powozic rowerem,
    motorowerem, skuterem, motocyklem, motocyklem trojkolowym, motocyklem
    z wozkiem, ciezarowka fiat panda z kratka, dostawczakiem,
    dostawczakiem z agregatem pradotworczym na haku, dostawczo-osobowym z
    fotelami na 10 pasazerow, ale tylko z dwoma pasazerami ... to czemu
    nie spytac o quady ?

    P.S. a szybowiec zlozony na wozku mozna ciagnac na sama kat B ? :-P

    J.