  • 121. Data: 2013-01-24 12:47:55
    Temat: Re: Nowe testy z teorii na prawo jazdy: z 80 zdało 3
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2013-01-23 19:45, JK pisze:

    > 61/74

    68/74

    Ale ja miałem łatwiej, bo od około 10 pytania przestały mi się
    wyświetlać filmy, dzięki czemu mogłem dawać odpowiedzi intuicyjne,
    niezasugerowane niejasną sytuacją na drodze :)

    Pozdrawiam

  • 122. Data: 2013-01-24 12:55:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup

    >Tu prawdę mówiąc strzelałem :)
    >Ale na zdjęciu był próg to stawiałem na próg.

    Na innym zdjeciu, tzn filmie, jest samochod jadacy srodkowym pasem, a
    pytaja czy nalezy zjechac na prawy, wiec to tak nie dziala .... i nie
    powinno dzialac :-)

    >Lampka od wody, ale gdybym miał się zatrzymywać za każdym razem, to
    >żadnego
    >rajdu bym nie wygrał Cinquecento :)
    >Ale jeden kolega cisnął dalej, okazało się że najsłabszy element
    >układu
    >chłodzenia to był króciec przy nagrzewnicy, a zalanie wrzącym
    >glikolem nie
    >było miłe (nowy telefon nie przeżył).

    W kazdym badz razie - stanac i wylaczyc silnik ... nie zawsze madre.
    Stanac i nie wylaczac silnika - generalnie glupie,
    zwolnic ... jak sie jechalo z pedalem w podlodze po plaskiej
    autostradzie to owszem - zwolnic, ale jak np pod gorke, to nie pomoze,
    najlepiej zawrocic :-)

    >Eeee... ciągle mówią o tych 4 minutach jako czasie w którym trzeba
    >rozpocząć reanimację żeby wymusić krążenie właśnie żeby mózg nie
    >umarł.
    >A potem to już reanimować można długo, bo krążenie się podtrzymuje.

    A jak ktos opatrznie zrozumie i po 4 minutach reanimacje przerwie, bo
    skoro zmiany zaszly to juz nie ma sensu ?
    To nie jest edukacyjne ani pro-bezpieczne :-)

    J.

  • 123. Data: 2013-01-24 13:22:00
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 24.01.2013 J.F <j...@p...onet.pl> napisał/a:

    > A jak ktos opatrznie zrozumie i po 4 minutach reanimacje przerwie, bo
    > skoro zmiany zaszly to juz nie ma sensu ?

    Może nie tyle przerwie, co nie podejmie, bo skoro upłynęły
    już te magiczne 4 minuty, to znaczy, że i tak nie pomoże...

    A czasem to może być 4 minuty, czasem 7, a czasem przy
    sprzyjających wartunkach dużo więcej.

    > To nie jest edukacyjne ani pro-bezpieczne :-)

    To jest po prostu głupie. Niestety.

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)
    Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

  • 124. Data: 2013-01-24 14:18:45
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:kdp1eb$cre$1@news2.ipartners.pl...
    > To może się podepnę z pytankiem o praktyczny. Podobno nie zmienia się
    > zakres egzaminu.
    > Ale zmieniają się reguły oceny, i po nowemu łatwiej.
    >
    > Może ktoś wie, co z tymi, którzy zdali już teorię, ale jeszcze nie
    > zaliczyli praktyki?
    > (akurat mam taki przypadek w rodzinie). Czy od będą oceniani już po
    > nowemu?

    tak. będą zdawali "nową praktykę".
    przecież nie zmienia się PoRD tylko sposób weryfikacji wiedzy/umiejętności.

  • 125. Data: 2013-01-24 14:51:04
    Temat: Re: Nowe testy z teorii na prawo jazdy: z 80 zda?o 3
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-01-23 20:54, J.F pisze:

    > No, po wyjezdzeniu obowiazkowych 24h na kursie i po otrzymaniu
    > zaswiadczenia od instruktora ze opanowal sztuke prowadzenia mozna by na
    > to zezwolic.
    > Aczkolwiek preferuje nieco odwrotniej - PJ od 16/17 lat, a po egzaminie
    > mozna prowadzic tylko pod opieka osoby doroslej, do ukonczenia 18 lat ..

    no ale co to da - ja zrobiłem PJ w wieku 17 lat, ale w wieku lat 18 mój
    styl jazdy się nie zmienił. W zasadzie to zmądrzałem mając jakieś 22?/23
    lata (około) i nie dlatego że tyle lat miałem czy z ojcem jeździłem - a
    dlatego że jeździłem sam, a paliwo było tanie - przez co zrobiłem trochę
    km i nabrałem doświadczenia
    A z ojcem jeździłem mając lat naście (pierwszy raz posadził mnie samego
    za kierownicą jak miałem chyba 10 lat, ale wtedy to na wieś policja nie
    dojeżdżała nigdy, więc można było poćwiczyć) Nawyków faktycznie można
    dobrych nabrać, co nie zmienia faktu że konieczność jazdy z kimś
    starszym po zdobyciu PJ wydaje mi się głupia - bo doświadczenie zdobywa
    się _jeżdżąc_, a ciężko by mi było wyciągnąć wtedy ojca na przejażdżkę
    nad wodę 250km w jedną stronę tylko po to by godzinę popływać...

    Lukasz

  • 126. Data: 2013-01-24 14:54:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jakub Witkowski j...@d...z.sygnatury ...

    > Co tu kryć, jeżdżę bez tej wiedzy. Drżyjcie!

    Przyznaję się że również... ale w ramach rekompensaty umiem płynnie wjechać
    na skrzyżowanie... również na rondo, co często wydaje się wiedzą tajemną!

  • 127. Data: 2013-01-24 14:59:54
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-01-24 14:51, ddddddd pisze:
> [...]
    > się _jeżdżąc_, a ciężko by mi było wyciągnąć wtedy ojca na przejażdżkę
    > nad wodę 250km w jedną stronę tylko po to by godzinę popływać...

    Dobrych nawyków nabyłem na początku studiów - grając w symulatory. Był
    to początek lat 90-tych, ale ówczesny symulator Formuła1 wystarczył,
    żeby nauczyć się naprawdę wielu wartościowych elementów jazdy.

    Spędzając dziesiątki godzin przed komputerem - stałem się znacznie
    lepszym kierowcą w realnym życiu.

    Dzisiejsze symulatory - to naprawdę potężne narzędzia, które w ogóle nie
    są wykorzystywane w szkoleniu kierowców. Szkoda.

    --
    MN

  • 128. Data: 2013-01-24 15:15:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ddddddd" napisał w wiadomości

    >no ale co to da - ja zrobiłem PJ w wieku 17 lat, ale w wieku lat 18
    >mój styl jazdy się nie zmienił.

    Da dodatkowe kilkadziesiat/kilkaset godzin jazdy pod opieka osoby
    doswiadczonej.
    Ktora niekoniecznie musi lapac za kierownice, ale chocby podpowie -
    synu, deszcz pada zwolnij.

    >A z ojcem jeździłem mając lat naście (pierwszy raz posadził mnie
    >samego za kierownicą jak miałem chyba 10 lat, ale wtedy to na wieś
    >policja nie dojeżdżała nigdy, więc można było poćwiczyć)

    Coraz wiecej osob mieszka jednak w miastach z duzym ruchem, gdzie nie
    bardzo sobie wyobrazam nauki jazdy z tatusiem w zwyklym samochodzie.

> [...]
    >głupia - bo doświadczenie zdobywa się _jeżdżąc_, a ciężko by mi było
    >wyciągnąć wtedy ojca na przejażdżkę nad wodę 250km w jedną stronę

    No, niektorzy ojcowie sami jezdza. Nad wode, na wczasy, do rodziny ...
    a chocby i do sklepu.
    Przy czym zauwaz ze ja zasadniczo nie proponuje takiego obowiazku dla
    pelnoletnich, tylko proponuje taka mozliwosc dla niepelnoletnich :-)

    Mlody czlowiek nie bardzo dysponuje pieniedzmi na samochod, wiec
    obecnie to sie podobnie odbywa, tylko troche pozniej.
    A dzieki temu moze mlodzi pelnoletni kierowcy bez nadzoru byliby
    bardziej doswiadczeni.

    J.

  • 129. Data: 2013-01-24 16:31:29
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    J.F wrote:
    > Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości
    > Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl

    > Dlaczego nie ?
    > Zdajesz na kat B, uzyskasz je, czy wolno ci powozic rowerem,
    > motorowerem, skuterem, motocyklem, motocyklem trojkolowym, motocyklem
    > z wozkiem, ciezarowka fiat panda z kratka, dostawczakiem,
    > dostawczakiem z agregatem pradotworczym na haku, dostawczo-osobowym z
    > fotelami na 10 pasazerow, ale tylko z dwoma pasazerami ... to czemu
    > nie spytac o quady ?

    znaczy musze to znać na pamięć aby zdac egzamin an prawo jazdy?

  • 130. Data: 2013-01-24 16:32:58
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Excite wrote:

    > Ale to właśnie do absurdu sprowadza się myślenie według zasady "dowiem
    > się dopiero jak mi będzie to potrzebne". Pewne minimum trzeba umieć i
    > nauczenie się tego to nie jest żaden problem o ile ktoś ma chęci i IQ
    > mieszczące się w minimum dolnym zakresie dla przeciętnych. Nikt nie
    > wymaga aby na kat.B kursant śpiewająco umiał przepisy na z innych
    > kategorii, niech chociaż zna same kategorie bo to ogólna wiedza
    > podstawowa dla kierowcy.

    tylko na cholerę...

    to powinno być wpisane do praw jazdy, zaglądam i wiem.

    co jeszcze musze wiedzieć?