  • 131. Data: 2013-01-24 16:33:56
    Temat: Re: Nowe testy z teorii na prawo jazdy: z 80 zdało 3
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Budzik wrote:
    > Użytkownik huri_khan s...@s...pl ...

    > I znowu do absurdu?
    > Nie uważasz, że jak ktoś będzie miał kategorię B i będzie musiał
    > jechać czymś co nie jest pewny, czy podpada pod B, to sobie to
    > sprawdzi?
    > A jak nie sprawdzi, to widocznie mu nie zależy żeby wiedzieć, i
    > wiedząc, że nie może, pewnie też by jechał.

    to zapłąci mandat...

  • 132. Data: 2013-01-24 16:37:18
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    John Kołalsky wrote:
    > Użytkownik "Dykus" <d...@s...wp.pl>

    > A co by się wielkiego stało gdyby zlikwidować obowiązek posiadania
    > kwalifikacji do prowadzenia samochodów osobowych ?

    imho nic by sie nie stało :)

  • 133. Data: 2013-01-24 16:39:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Excite wrote:

    > Bzdurą jest wiedza do czego uprawniają poszczególne kategorie PJ ?
    > Czyli mają mieć uprawnienia jednocześnie nie widząc do czego one je
    > uprawniają ?

    jest bzdurą...

    to powinno byś wpisane do prawa jazdy...

    i łatwe do sprawdzenia w internecie.

  • 134. Data: 2013-01-24 17:03:46
    Temat: Re: Nowe testy z teorii na prawo jazdy: z 80 zda?o 3
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-01-24 15:15, J.F pisze:

    > Da dodatkowe kilkadziesiat/kilkaset godzin jazdy pod opieka osoby
    > doswiadczonej.
    > Ktora niekoniecznie musi lapac za kierownice, ale chocby podpowie -
    > synu, deszcz pada zwolnij.

    > Coraz wiecej osob mieszka jednak w miastach z duzym ruchem, gdzie nie
    > bardzo sobie wyobrazam nauki jazdy z tatusiem w zwyklym samochodzie.

    no ale ten niezwykły miałby się różnić tylko naklejką

    > No, niektorzy ojcowie sami jezdza. Nad wode, na wczasy, do rodziny ... a
    > chocby i do sklepu.

    zgadza się... ale samemu zawsze można więcej (ja robiłem 20-30tys km
    mimo że byłem studentem i zarabiałem sporadycznie więc i nie dużo)

    > Przy czym zauwaz ze ja zasadniczo nie proponuje takiego obowiazku dla
    > pelnoletnich, tylko proponuje taka mozliwosc dla niepelnoletnich :-)

    jestem za, tylko zmieniłbym przedział wiekowy.
    PJ od 13r.ż., ale do 17r.ż. jazda tylko pod opieką osoby dorosłej.

    > Mlody czlowiek nie bardzo dysponuje pieniedzmi na samochod, wiec obecnie
    > to sie podobnie odbywa, tylko troche pozniej.

    z tego co widzę na ulicach to nastolatków stać na lepsze auto niż mnie :)

    > A dzieki temu moze mlodzi pelnoletni kierowcy bez nadzoru byliby
    > bardziej doswiadczeni.

    no jakby ktoś zrobił prawko w wieku 13 lat, to przez te 4 lata
    faktycznie by nabrał doświadczenia i rozumu żeby w wieku 17 lat jeździć
    samodzielnie

    Lukasz

  • 135. Data: 2013-01-24 17:07:53
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

  • 136. Data: 2013-01-24 17:33:01
    Od: Sebastian Kaliszewski <S...@n...softax.com.pl>

    On 01/23/2013 04:45 PM, Jakub Witkowski wrote:

    > Zwłaszcza, gdy jest to "zrejonizowany" uczeń "realizujący obowiązek
    > szkolny" w gimnazjum w szemranej dzielnicy.
    > To są takie klimaty, że nauczyciel skupia się raczej na przetrwaniu do
    > końca dnia niż na nauczaniu.
    > I to nauczyciel, który ma gdzie indziej osiągnięcia zauważalne w skali
    > kraju. Wiem coś o tym...

    A może czasem, po prostu nie umie uczyć słabszych. Jest wielu takich
    nauczycieli -- 20% najzdloniejszych uczniów ma dobrze ale pozostałe 80%
    nic nie rozumie.

    \SK

  • 137. Data: 2013-01-24 17:51:25
    Od: Sebastian Kaliszewski <S...@n...softax.com.pl>

    On 01/23/2013 08:09 PM, WOJO wrote:

    > Szczerze powiem, że dla mnie to zostało to wreszcie doprecyzowane w
    > przepisach.

    > B+E będzie wymagane tylko w przypadku przekroczenia przez przyczepę masy
    > 750 kg

    > Dlaczego twierdzisz, że bez zmian?
    > Dla mnie to wygląda tak:
    > 1701+800 - pojazd spełnia kryteria "B", przyczepa nie spełnia kryteriów
    > "przyczepy lekkiej" - wymagamy "B+E", mimo, że zespół pojazdów łapie się
    > poniżej 4250 kg.

    Nie. Nie wymagamy. Bo ust 2 nas nie dotyczy bo zespołu dopuszczalna masa
    nie przekracza 3,5t

    Czyli tak jak było

    \SK

  • 138. Data: 2013-01-24 18:04:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:kdqvb2$19nk$...@n...ipartners.pl...

    > Dziękuję, wiem do kiedy jest ważna "stara" teoria, ale nie o to pytam.

    O to pytasz, na starych zasadach nikt już egzaminów nie będzie robił.

  • 139. Data: 2013-01-24 18:07:17
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:kdr1s7$1b7s$...@n...ipartners.pl...

    > Ale jesli w innej szkole/klasie odnosi spore sukcesy, to

    To się należy zastanowić czy to nie uczniowie tamtej klasy odnoszą sukcesy
    MIMO kiepskiego nauczyciela.
    Nie sztuka nauczyć kogoś kto uczy się sam.

    > A może i brakuje mu umiejętności, tyle, bardziej kapralskich, niż
    > dydaktycznych.

    O ile nie jest w stanie zapanować nad klasą (w sensie że nikt go nie słucha
    jak lekcje prowadzi) to i owszem.

    > Z tym, że jeśli nauczyciel musi być kapralem, to jest to przede wszystkim
    > wina rodziców.

    Nie sposób się nie zgodzić.
    Ale jakoś rzadko to jest główna przyczyna, może wyjmując szkoły "specjalne"
    (w dzielnicach dla marginesu).

  • 140. Data: 2013-01-24 18:08:46
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Sebastian Kaliszewski"
    <S...@n...softax.com.pl> napisał w wiadomości grup

    > A może czasem, po prostu nie umie uczyć słabszych. Jest wielu takich
    > nauczycieli -- 20% najzdloniejszych uczniów ma dobrze ale pozostałe 80%
    > nic nie rozumie.

    A zdarzają się kwiatki, że nawet najlepsi mają źle.
    Już pisałem o regularnych laczkach dla 99% jednej z najlepszych klas i
    najlepszych szkół w dużym mieście.