  • 1. Data: 2011-07-10 10:49:19
    Temat: AF (Sony Alpha)
    Od: Wojciech Waga aka wojek <n...@d...pl>

    Witam,

    od jakiegoś czasu mam wrażenie, że mój aparat (A350) ustawia ostrość
    troszkę dalej niż powinien.

    Przykład: http://156.17.92.77/DSC06141.JPG
    Ostrość ustawiana punktowo na PU-ERH a złapana na "Lipton Rosehip".

    Czy znacie jakieś miejsce (najlepiej w okolicy Wrocławia) gdzie da się
    to sprawdzić i ustawić?

    Co jest możliwe że tylko jeden obiektyw tak robi, czy może mi się wydaje?

    pozdrawiam
    Wojtek

  • 2. Data: 2011-07-10 16:06:26
    Temat: Re: AF (Sony Alpha)
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 10 Jul., 12:49, Wojciech Waga aka wojek <n...@d...pl> wrote:
> [...]
    > to sprawdzić i ustawić?
    >
    > Co jest możliwe że tylko jeden obiektyw tak robi, czy może mi się wydaje?

    to jest b czesto spotykana przypadlosc u kazdego producenta.
    Dla roznych obiektywow moze byc roznie, Z niektorymi mozez nie miec
    problemow z innymi dosyc duze.
    Powod moze wystepowac i w obiektywie i w aparacie . da sie w duzym
    stopniu w warsztcie skompensowac ale nie zawsze. Jesli zoom dla kazdej
    ogniskowej ostrzy inaczej to wyjustowanie AF jest praktycznie
    niemozliwe.
    Sprawdz czy masz taki sam blaad na obu koncach ogniskowej zooma. ( na
    krotkich ogniskowych zaobserwuj gdzie przypada maksimu ostrosci ,
    jesli obiekt znajdzie sie w GO to nie usprawiedliwia bledow
    ostrzenia.) jesli tak to da sie w zasadzie poprawic , jesli ostrzy
    roznie dla roznych ogniskowych to beda klopoty z wyprowadzeniem ale
    da sie uzywac.
    To jest dosyc duzy blad ( widze ze ostrzy na tylna krawedz polki na
    ktorej znajduje sie pudelko ) - ok 20 - 30 cm dalej.
    Troche za duzo . Test nie jest zrobiony calkiem poprawnie , ale jesli
    taka tendencje obserwujesz dluzszy czas to tak bedzie. rzecz nadaje
    sie do regulacji w warsztacie.

  • 3. Data: 2011-07-12 00:59:30
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-07-10 12:49, Wojciech Waga aka wojek wrote:
    > Witam,
    >
    > od jakiegoś czasu mam wrażenie, że mój aparat (A350) ustawia ostrość
    > troszkę dalej niż powinien.

    Zdarza się w każdej lustrzance i obiektywie, szczególnie jeśli któreś z
    nich dostało się.

    > Przykład: http://156.17.92.77/DSC06141.JPG
    > Ostrość ustawiana punktowo na PU-ERH a złapana na "Lipton Rosehip".
    >
    > Czy znacie jakieś miejsce (najlepiej w okolicy Wrocławia) gdzie da się
    > to sprawdzić i ustawić?

    Spotkaj się z jakimś sony-ziomkiem i wytestujcie.

    > Co jest możliwe że tylko jeden obiektyw tak robi, czy może mi się wydaje?

    Jest.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564