  • 1. Data: 2011-07-12 11:08:42
    Temat: Nissin di622 I - II?
    Od: Marcin Bugajski <m...@v...pl>

    Witam!

    Bawiłem się ostatnio Nissinem Di622 podpiętym do mojego D90. Fajna
    sprawa. Tak mi się spodobało, że postanowiłem sobie kupić taka lampę. Na
    fotojokerze niedługo będą mieli obydwa modele starszy i nowszy (mark
    II). Na ta chwilę są tylko nowsze modele. Pytanko do szanownych
    grupowiczów - co zyskam jeśli wydam 100 więcej na mark II, czy jest w
    ogóle sens brania nowszego modelu?

    pozdrawiam

    Marcin

  • 2. Data: 2011-07-12 12:43:28
    Temat: Re: Nissin di622 I - II?
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 12.07.2011 13:08, Marcin Bugajski wrote:
> [...]
    > II). Na ta chwilę są tylko nowsze modele. Pytanko do szanownych
    > grupowiczów - co zyskam jeśli wydam 100 więcej na mark II, czy jest w

    Nowszy ma synchronizację przez gorącą stopkę, czyli działa z
    wyzwalaczami radiowymi. Starszą wersję odpalisz tylko na aparacie lub w
    trybie slave przez cls

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 3. Data: 2011-07-12 17:03:45
    Od: Olo <a...@d...pl>

    W dniu 2011-07-12 13:08, Marcin Bugajski pisze:
> [...]
    > II). Na ta chwilę są tylko nowsze modele. Pytanko do szanownych
    > grupowiczów - co zyskam jeśli wydam 100 więcej na mark II, czy jest w

    10 sekund na google (za dpreview):
    Well, there are 3 differences:
    the Mk-II can act as an wireless E-TTL slave;
    the Mk-II has a better "dumb slave" mode (it works with and without
    pre-flash; the Mk-I works only with pre-flash);
    the Mk-II has a PC socket.

  • 4. Data: 2011-07-13 06:55:09
    Od: Marcin Bugajski <m...@v...pl>

    W dniu 12.07.2011 14:43, b...@n...pl pisze:

    > Nowszy ma synchronizację przez gorącą stopkę, czyli działa z
    > wyzwalaczami radiowymi. Starszą wersję odpalisz tylko na aparacie lub w
    > trybie slave przez cls

    czyli jak dobrze rozumiem chcąc wyzwalać lampę radiowo potrzebuje tylko
    "transmitera" bo "reciver" mam w lampie?

  • 5. Data: 2011-07-13 07:27:45
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 13.07.2011 08:55, Marcin Bugajski wrote:

    > czyli jak dobrze rozumiem chcąc wyzwalać lampę radiowo potrzebuje tylko
    > "transmitera" bo "reciver" mam w lampie?

    Nie, źle. Po prostu lampy nie da się odpalić ze zwykłego odbiornika.
    Najwyżej z tych drogich z przenoszeniem ttl. Tak samo nie odpalisz jej w
    innym aparacie niż nikon, nie odpalisz podpinając do fotoceli. Migomex
    wgrywa nowy soft do lampy, wtedy jest to możliwe. W wersji II nie ma już
    wykastrowania ze współpracy z gorącą stopką. Działa jak zwykła lampa wtedy.

    --
    http://szumofob.eu