    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sat, 19 Apr 2014 23:17:57 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Nowa moda ... wyjątkowo.
    <lhe0r4$fq2$1@node1.news.atman.pl> <lhe15m$672$1@usenet.news.interia.pl>
    <lhe1cl$5aj$8@node1.news.atman.pl>
    <533f1215$0$2375$65785112@news.neostrada.pl>
    <lho8o6$688$1@node1.news.atman.pl> <lhr0g9$rmk$2@node2.news.atman.pl>
    <5341778a$0$2378$65785112@news.neostrada.pl>
    <lhruja$r95$1@node2.news.atman.pl>
    <5341d751$0$2226$65785112@news.neostrada.pl>
    <lht9tf$c2b$1@node1.news.atman.pl>
    <53431c6c$0$2376$65785112@news.neostrada.pl>
    <liegvc$ilr$1@node2.news.atman.pl>
    <534db030$0$2366$65785112@news.neostrada.pl>
    <lip4co$224$1@node2.news.atman.pl> <lit3vl$9m0$2@node1.news.atman.pl>
    <lit479$69l$1@node2.news.atman.pl>

    On Sat, 19 Apr 2014, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Loskon" <k...@g...pl> napisał

    > Nie wiem o czym dyskutujecie, ale jazda pasem lewym, przy wolnym prawym,
    > nie jest dopuszczona polskim prawem.

    Cavallino, nie poznaję Cię.
    Naciąganie przepisów rozumiem, ale wprost im zaprzeczać?
    Powiadasz, że NIE WYSTARCZY pokazać palcem przepisu, który ustanawia
    wyłączenie dla tej reguły, nakazowe lub swobodne (znaczy "podatnik może",
    wróc, nie podatnik :>) i ... już?
    Jakiegokolwiek przepisu.

    [...]

    > A jak ktoś ma kłopot ze zrozumieniem jakiegoś przepisu, to może czas do
    > szkoły?

    Celna uwaga.
    To dla uzgodnienia zeznań: zbliżasz się drogą z kilkoma pasami ruchu
    (pozostałe pasy puste) do skrzyżowania na którym nie wyznaczono nakazu
    skrętu z wybranych pasów ruchu.
    Nie ma F-10/F-11, nie ma C1 .. C11, nic nie ma.
    Powiadasz, że na takim skrzyżowaniu, mając swobodę manewru (pusta
    droga) masz *obowiązek* skręcać w LEWO z PRAWEGO pasa ruchu, mając
    za nic mając dyspozycję art.22.2.2?
    Pojęcie "obrębu skrzyżowania" zniesiono dawno temu wraz z dużą
    nowelizacją PoRD (a było tego raptem AFAIR 15m od końca łuku),
    więc skrzyżowanie (i rozpoczęcie "prawa do zaczęcia niejechania
    prawą" wedle Twojej koncepcji) zaczyna się wraz z przecięciem
    granicy łuku między jezdniami lub ciągu "innego składnika drogi"
    (np. chodnika).

    Tylko mi nie mów, że tekst który napisałeś wyżej znaczy co innego
    niż napisałeś ;)

    pzdr, Gotfryd