  • 201. Data: 2014-04-06 18:15:37
    Temat: Re: Nowa moda ... wyjątkowo.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-04-06 17:49, Loskon wrote:

    > Nie, to nie jest łamanie przepisów.
    > Przepis mówi, że należy jechać możliwie blisko prawej krawędzi jezdni,
    > czyli wyjątkowo można jechać innym pasem.

    Można, jak się nie da prawym. W tym przypadku się da. Oczywiście piszę z
    ironią pokazującą do czego prowadzi ślepa interpretacja przepisów.
    Zjazdy na lewy, żeby przepuścić tych z podporządkowanej jest jak
    najbardziej godny pochwały (jesli oczywiści nie wymuszasz hamowania
    komuś na lewym). Zresztą jest całe mnóstwo innych przypadków, gdzie
    jazda lewym ma sens, mimo że zgodnie z przepisami się niby nie powinno.

    Shrek.

  • 202. Data: 2014-04-06 18:42:15
    Temat: Re: Nowa moda, zmiana pasa na wydre
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Sunday, April 6, 2014, 5:20:16 PM, you wrote:

    > I bylo 180 stale, czy chwilami ?
    > Lanos byl oszczedny, nubira potrafila 20/100

    Maksimum dla Lanosa to 16.5/100 ale błyskawicznie spada przy pierwszym
    wyścigu ślimaków. W rzeczywistych warunkach, przy przejazdach
    realnych, 12.5/100 nie udaje się przekroczyć.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 203. Data: 2014-04-06 19:00:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz r...@p...pl.invalid ...

    > Jest nagminne - ze względu na przyspawanych do lewego pasa wściekłych
    > i powolnych.

    Bzdura.
    Jest bardzo sporadyczne i dotyczy tylko tych niekiełznanych miszczów
    kierownicy co mają duzy samochód i jeszcze wieksze kompleksy.

  • 204. Data: 2014-04-06 22:13:03
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    et...

    > I bylo 180 stale, czy chwilami ?

    Potwierdzam, w crdi przy stałej prędkości tego rzędu spalanie nie przekracza
    8 litrów średnio.

  • 205. Data: 2014-04-07 00:38:05
    Od: "Loskon" <b...@m...pl>

    > Można, jak się nie da prawym. W tym przypadku się da.

    Niekoniecznie da się w tym przypadku.

    Nie da się, jeżeli zachodzi sytuacja z art.3.1.
    Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani zachować
    ostrożność albo gdy ustawa tego wymaga - szczególną ostrożność, unikać
    wszelkiego działania, które mogłoby spowodować zagrożenie bezpieczeństwa lub
    porządku ruchu drogowego, ruch ten utrudnić albo w związku z ruchem zakłócić
    spokój lub porządek publiczny oraz narazić kogokolwiek na szkodę. Przez
    działanie rozumie się również zaniechanie.

    I wtedy czasami może być konieczność zjechania na inny pas.

  • 206. Data: 2014-04-07 06:34:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-04-07 00:38, Loskon wrote:

> [...]
    > działanie rozumie się również zaniechanie.
    >
    > I wtedy czasami może być konieczność zjechania na inny pas.

    Naciągane...
    Po prostu czasem kulturę i doświadczenie trzeba postawić wyżej od przepisów.

    Shrek.

  • 207. Data: 2014-04-07 13:59:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości
    grup

    >Potwierdzam, w crdi przy stałej prędkości tego rzędu spalanie nie
    >przekracza 8 litrów średnio.

    Opel tez ma oszczedne diesle, ale wskaznik spalania chwilowego nawet
    na tempomacie lata jak glupi, a sredniego ... nie tak latwo znalezc
    odcinek drogi gdzie mozna kilka/dziesiat km z predkoscia rowno 180 ...

    J.

  • 208. Data: 2014-04-07 18:57:21
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    masti wrote:

    > no i wtedy wrzucam kierunkowskaz i czekam aż mnie ktoś wpuści.

    dokładnie czekam... :)

  • 209. Data: 2014-04-07 23:45:17
    Od: "Loskon" <b...@m...pl>

    > Naciągane...

    Dlaczego naciągane ? Czego nie rozumiesz z art.3.1 ?

    > Po prostu czasem kulturę i doświadczenie trzeba postawić wyżej od
    > przepisów.

    Kultura i doświadczenie jest różna u różnych ludzi i nie może zastępować
    przepisów, ani nie może stać wyżej od przepisów; co najwyżej może być
    uzupełnieniem przepisów.

  • 210. Data: 2014-04-13 19:19:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-04-07 23:45, Loskon wrote:

    > Dlaczego naciągane ? Czego nie rozumiesz z art.3.1 ?

    Podkreśl gdzie jest napisane, że można jechać lewym mimo że jazda prawym
    jest jak najbardziej możliwa i nie powoduje niebezpieczeństwa
    (włączajacy się sobie poczeka jak trzeba).

    > Kultura i doświadczenie jest różna u różnych ludzi i nie może zastępować
    > przepisów, ani nie może stać wyżej od przepisów; co najwyżej może być
    > uzupełnieniem przepisów.

    No to średnio - przepisy jasno mówią np kto ma pierwszeństwo przy
    wyjeżdzie z parkingu. A kultura jasno mówi, że jak ktoś tam stoi bez
    szansy na wyjazd to należy go wpuścić.

    Shrek.