  • 101. Data: 2010-05-14 16:48:40
    Temat: Re: Nowa moda - blokowanie pasa
    Od: Jacek Rudowski <ami@_usunto_wkurw.org>

    Dnia 14.05.2010 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał/a:

    > W sklepie tez tak omijasz bokiem kolejke do kasy ? Bo w tym
    > przypadku zwezenie jest jedno, nikt nie mialby pretensji gdybys
    > poszkal drugiej kasy, tzn pojechal objazdem.

    EDIT: nie chce mi sie tego walkowac.
    Ja nie widze tego porownania zbyt dobrze - ale jesli ktos ma problem z tym, ze inni
    kierowcy jada wolnym pasem obok,
    tak samo uzytecznym, tak samo legalnie, bo nie mowimy o objezdzaniu kolejki
    czekajacych parkingami, trawnikami, chodnikami - to juz nie moj problem.

    Moze faktycznie, jak ktos juz wspomnial w tym watku wczesniej - najlepiej wszedzie
    budowac drogi z jednym pasem w kazda strone - wtedy wszyscy
    beda tak samo sprawiedliwie stali w tej samej kolejce i nie bedzie "cwaniakow".

    Ja sie zreszta o to kopac nie mam zamiaru - bo przy zwezeniach wystarczylby po prostu
    rozsadek, odrobina
    dobrej woli i kultury.

    --
    Jacek "AMI" Rudowski

  • 102. Data: 2010-05-14 17:42:45
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Jurand wrote:

    > Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie szukaj na siłę dowodu na to, że w Polsce nie ma prawa działać
    > coś, co doskonale działa w całej Europie!

    Najwyraźniej mnie nie zrozumiałeś.

    Chodziło mi o to że właśnie jazda na zamek zmniejsza liczbę samochodów
    stojacych w jednej linii (rozkładają się na dwie) i w efekcie
    PRZYSPIESZA przejazd.

    De facto korek nie tworzy się dlatego że jest zwężenie. Tworzy się
    właśnie dlatego że ileś tam samochodów jadących jeden za drugim -
    spowalnia czas przejazdu. Własnie ten czas reakcji, to że samochody
    zwalniają coraz bardziej - powoduje to że któryś tam w kolejce stanie w
    miejscu.

    Bo teoretycznie zweżenie i ograniczenie do 20 km/h samo w sobie nie
    powinno zatrzymać sznura samochodów. Powinno go tylko spowolnić do 20
    km/h. Tyle że to teoria - bo w praktyce nakładają się te czynniki
    związane "nadmiernym" zwalnianiem kolejnych samochodów.
    pierwszy zwolnił do 20, drugi do 18, trzeci do 15, czwarty do 12, piąty
    do 10, a ósmy stanął w miejscu. Zanim ruszy, zanim ten za nim ruszy...

    Im więcej tych stojących/jadących jeden za drugim na jednym pasie tym
    wolniej.

    Więc lepiej jechać na zamek, bo dzięki temu dwukrotnie skracamy kolejkę
    na każdym z pasów, i zmniejszamy wpływ tego zwalniania kolejnych.

    100 samochodów jadąc na zamek - przejedzie zwężenie szybciej niż 100
    samochodów w sznureczku po jednym pasie.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 103. Data: 2010-05-14 17:53:14
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Jeszcze pare lat i przejdziesz do nastepnego etapu zrozumienia:
    > -zjedzanie 500m przed zwezeniem i jeszcze wpuszczanie podobnych ja ty tez
    > jest zle,
    > -jazda wolnym pasem z predkoscia taka jak ci obok jest najlepszym
    > rozwiazaniem problemu :-)

    to na tymczas ale bez zjezdzania z prawego pasa na lewy zeby razem jechac z
    ta sama predkoscia to o kant dupy to

  • 104. Data: 2010-05-14 17:56:16
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    narazie raz wyławiali (a przynajmniej takie ostrzezenia lataly na cb bo ja
    przejezdzalem w poprzek jakies 300-400 metrow dalej).

    cb jest dobre nie tylko na urlopie i nie tylko na policje:D
    ostatnio mi dupe uratowalo bo przy A2 udalo mi sie podpytac o stacje paliw a
    jak jechalem w druga strone to inny kierownik prosil inne mobilki o olej bo
    mial sahare na bagnecie:P I dostał:P

    W samochodzie cb mam od niedawna a wczesniej stacjonarke mialem pare lat
    temu- pozmienialo sie troche na cb:P

  • 105. Data: 2010-05-14 18:08:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Rudowski" <ami@_usunto_wkurw.org> napisał w

> [...]
    > tak samo uzytecznym, tak samo legalnie, bo nie mowimy o
    > objezdzaniu kolejki czekajacych parkingami, trawnikami,

    Ale w sklepie tez nie ma przepisu zabraniajacego pojechania wolnym
    kawalkiem podlogi :-)

    Oczywiscie jechanie wolnym pasem jest dozwolone, ale niewpuszczenie
    delikwenta przez innych na koncu tez :-)

> [...]
    > bedzie "cwaniakow".
    > Ja sie zreszta o to kopac nie mam zamiaru - bo przy zwezeniach
    > wystarczylby po prostu rozsadek, odrobina

    Jak widac - nie dziala.

    Problem tylko w tym ze ci ktorzy usiluja to w miare kulturalnie
    zmienic, powoduja u niektorych jakies wybuchy zlosci :-)

    J.

  • 106. Data: 2010-05-14 19:29:42
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    Jurand wrote:

    > Ty, ty jakąś alternatywną matematykę stosowałeś?
    >
    > Skoro masz 20 aut przed zwężeniem, a przepustowość zwężenia 1 auto na
    > minutę, to jakim cudem chcesz, dojeżdżając do tego zwężenia i zajmując
    > DOWOLNY pas, przejechać przez zwężenie przed upływem 20 minut?
    >
    > Jurand.

    A który jestem w kolejce?

    JaromirD

  • 107. Data: 2010-05-14 19:40:09
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > Laczny sumaryczny czas wszystkich kierowcow, lacznie z tymi ktorzy
    > zjezdzaja wczesniej ?

    Oczywiście że łącznie.

    > Czy tylko tych ktorzy jada przez zwezenie.
    > Bo ten drugi sie nie zmieni niestety.

    Zmieni się o tyle, że w zamku wszystko odbywa się sprawniej, a więc szybciej
    niż w polskim burdlu.

  • 108. Data: 2010-05-14 19:42:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > Sie mylisz. Jesli przepustowosc waskiego gardla jest np 10 pojazdow na
    > minute,

    Ale w którym systemie?
    W systemie "polish burdello" czyli zatrzymaj się i rusz?
    No to może się okazać, że przy zamku będzie ich 15 czy 20.

    A już na pewno gdy przepustowość będzie taka jak 1 normalnego pasa, czyli na
    zwężeniu pojedziesz kilkadziesiąt km/h, wtedy na obu pasach można jechać z
    połową tej prędkości, nie trzeba startować od 0 co chwilę.

  • 109. Data: 2010-05-14 19:49:28
    Od: Jacek Rudowski <ami@_usunto_wkurw.org>

    Dnia 14.05.2010 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał/a:
    > Ale w sklepie tez nie ma przepisu zabraniajacego pojechania wolnym
    > kawalkiem podlogi :-)

    No i wszystko sie zgadza - ok, sprobuj to sobie wyobrazic
    w ten sposob, bo ja bym przesunal to miejsce logicznego zwezenia w przypadku sklepu
    wlasnie do miejsca tworzenia sie kolejki przed kasa, skoro mamy sie juz kurczowo
    tego modelu trzymac:

    Wchodzac do sklepu mozesz sobie chodzic dowolnie miedzy rzedeami, nikt Ci nie kaze,
    wejsc i isc jednym sznurkiem przez wszystkie rzedy i nikt nie ma pretensji, ze ktos
    wszedl drugi do sklepu, a doszedl do kasy pierwszy.
    Wszyscy chodza sobie miedzy rzedami, tak jak im przestrzen pozwala, a potem
    zjezdzaja na zwezeniu - nasza kolejka do kasy, zeby zaplacic...

    > Oczywiscie jechanie wolnym pasem jest dozwolone, ale niewpuszczenie
    > delikwenta przez innych na koncu tez :-)

    No i to jest brak kultury przede wszystkim, nawet jesli nie dyskutowac
    o przepisach juz. Odwolujac sie do Twojego sklepowego modelu, to tak,
    jakby ktos kogos nie wpuscil do kolejki mowiac - sorry stary, ja wszedlem
    do sklepu pierwszy, wiec splywaj gdzies tam z powrotem miedzy rzedy, bo Cie nie
    wpuszcze
    i nie obchodzi mnie, ze tak samo chodzilismy po sklepie, tylko ty miales mniejsze
    zakupy,
    albo zrobiles je szybciej, bo sie mniej zastanawiales przy kazdej polce.

    Prawda jest taka przede wszystkim, ze gdyby nie Ci "anty-zamkowi",
    to w ogole problem by praktycznie nie istnial, bo dojezdzaliby do
    zwezenia i przejezdzali przez nie praktycznie mniej wiecej w takiej
    samej kolejnosci (plus minus jakas tam faktycznie mala odchylka wynikajaca
    moze z nierownomiernosci szybkosci poruszania sie obu pasow, czy tego, jak
    tam sie pasy "zazebiaja")
    A skoro czesc uparcie decyduje sie jechac jednym pasem tylko, to nie
    dziwne, ze pozostaje nagle pusty drugi pas, ktorym czesc dojezdzajacych do
    kolejki pozniej nagle znajduje sie w kolejce blizej zwezenia.
    To w sumie glownie konsekwencja jedynie tych, ktorzy uparcie trzymaja sie jednego
    pasa,
    choc moga dojezdzac oboma.

    > Jak widac - nie dziala.
    >
    > Problem tylko w tym ze ci ktorzy usiluja to w miare kulturalnie
    > zmienic, powoduja u niektorych jakies wybuchy zlosci :-)

    Oczywiscie mozesz nadal sie trzymac swojej koncepcji - nikt nie powiedzial, ze
    ktorys z nas musi drugiego koniecznie przekonac, ale dla mnie nadal
    postepowaniem antyrozsadkowym, takze przeciw kulturze i przepisom jest blokowanie
    tych, ktorzy korzystaja z mozliwosci poruszania sie drugim, wolnym pasem.
    A to, ze budzi, to potem czyjas frustracje na pasie obok - nadal uwazam, ze to jego
    samego i wina, i problem z psychika.
    Owszem, moze jechac kurczowo trzymajac sie kierownicy i udajac, ze ma klepki na
    oczach,
    zeby tylko byc pierwszym za wszelka cene przed tym obok.
    Tylko, ze takie rozwiazanie do niczego nie prowadzi dobrego, a tylko bedzie
    nakrecac spirale frustracji.
    Podczas gdy wystarczyloby dac sobie na luz, zrobic jeden prosty gest, zeby po jednym,
    czy nawet dwoch
    jakos na przemian wjechac w zwezenie i za chwile jechac dalej rownomiernie.

    A nie dziala chyba dlatego, ze ludzie przenosza na droge swoje zyciowe frustracje i
    sami je
    tym nakrecaja w spirali.
    --
    Jacek "AMI" Rudowski

  • 110. Data: 2010-05-14 19:49:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl>
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:

    > Oczywiście że łącznie.

    No to mam watpliwosci.
    Jak korek stoi na prawym, to moge zjechac na lewy, przejechac ze
    pare skrzyzowan, i zjechac przed zwezeniem, nawet w prawo.
    A jak beda wszystkie pasy zabite to nie da rady.

    Tez bym polemizowal.

    J.