  • 11. Data: 2010-08-24 10:39:58
    Temat: Re: Notebook zre baterie nawet gdy wylaczony
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "::-::dysmorfofob::-::" <l...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:i502s7$3g0$1@pippin.nask.net.pl...

    > Podlacze sie do pytania. Niemal identyczne objawy z tym , ze VAIO + Vista.
    > Bateria w dobry stanie. Komputer na 100% wylaczony a nie hibernowany - po
    > ok. 3-4 tygodniach ze 100% spada do 2-3%. O dziwo dalej nie spada - wiec
    > pewnie wlaczaja sie jakies zabbezpieczenia beteryjki.

    Ja zaś dodam że HP nx7400 po 3 latach jeszcze da sie obejrzeć cały film
    i jeszcze trochę zostaje, a pozostawiony na miesiąc nic (zauważalnie) nie
    traci

    Toshiba od nowości (podobna półka cenowa)
    do ładowania,
    po miesiącu składowania (rym:)).

    O co w tym kaman?

  • 12. Data: 2010-08-24 10:42:43
    Od: "::-::dysmorfofob::-::" <l...@p...onet.pl>

    > A jaki stopień zużycia ma akumulator? To, że w systemie masz napisane 100%
    > to nie znaczy, że do tylu ładuje.

    Bateryjka jest raczej w dobrym stanie. Jest oryginalna, ma ok. 1 roku
    uzytkowania, pozwala na spokojna prace ok. 3,5h (to chyba wiecej niz podawal
    producent nawet). Przy dlugiej pracy na kablu wlaczana jest opcja "dbania o
    baterie" (doladowanie tylko do ~60 % pojemnosci). Programy dodatkowe typu
    "PowerBar" nie zglaszaja zadnych informacji o spadku pojemnosci. Tyle jestem
    w stanie stwierdzic. IMHO problem lezy poza bateria.

    ::f::

  • 13. Data: 2010-08-24 10:48:45
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 24 Aug 2010 12:10:06 +0200, "::-::dysmorfofob::-::"
    <l...@p...onet.pl> wrote:

    >Laptop ma Li-Ion. Ale nawet liczac 30 x 1% to mamy spadek 30% na miesiac a
    >nie 97%.

    No te coś 20% na rok ;)

    Ale oprócz tego, że coś w rzeczywistości bierze ci prąd podczas
    ,,wyłączenia'' to pamiętaj że 100% naładowania to jest takie
    oszacowanie i to 100% to może być np. 20% nomianalnej pojemności w
    zużytej baterii. Naładuj też baterię, odłącz zasilacz i popracuj aż do
    wyłączenia obserwując jak się zmieniają wskazania naładowania baterii,
    bo możesz mieć tak że pierw leci spokojnie w dół 100 - 99 - 98 ... a w
    pewnym momencie w ciągu krótkiego czasu naładowanie poleci ci o
    20-30%.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 14. Data: 2010-08-24 10:59:36
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "::-::dysmorfofob::-::" <l...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:i507s1$5t3$1@pippin.nask.net.pl...

    > baterie" (doladowanie tylko do ~60 % pojemnosci). Programy dodatkowe typu
    > "PowerBar" nie zglaszaja zadnych informacji o spadku pojemnosci. Tyle
    > jestem w stanie stwierdzic. IMHO problem lezy poza bateria.

    No to trzeba podłączyć amperomierz i zmierzyć pobór prądu z akumulatora w
    stanie wyłączonym, to tak najprościej. Później będziemy się zastanawiać. :-)

  • 15. Data: 2010-08-24 14:20:11
    Temat: Re: Notebook żre baterię nawet gdy wyłączony
    Od: Czeresniak <d...@o...pl>

    Radosław Sokół pisze:
    > Na pewno trochę będzie konsumowała elektronika ACPI płyty
    > głównej, sterująca uruchamianiem i wybudzaniem urządzenia.

    Zgadzam się z powyższym uzasadnieniem. W moim Lenovo T61 też taka
    sytuacja miała miejsce i zauważyłem, że po wyłączeniu laptopa a
    następnie wyjęciu i ponownym włożeniu baterii nie występowało jej
    rozładowanie.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 16. Data: 2010-08-24 18:39:14
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces Radosław Sokół <r...@m...com.pl> zwrócił błąd:

    > Tylko że od dobrych kilku lat nie stosuje się tego typu ogniw
    > w komputerach przenośnych, a ogniwa litowe charakteryzują się
    > bardzo niskim stopniem samorozładowania.

    Dziś w nocy obudził mnie co prawda nie notebook ale telefon z baterią
    litową. Dzwonił żeby przypomnieć o rocznicy. Od prawie dwóch lat go nie
    ładowałem i leżał (wyłączony) obok biurka. To taki przykład niskiego
    samorozładowania :)

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 17. Data: 2010-08-24 19:29:20
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Tue, 24 Aug 2010 12:06:19 +0200, Radosław Sokół napisał(a):

    > Na pewno trochę będzie konsumowała elektronika ACPI płyty
    > głównej, sterująca uruchamianiem i wybudzaniem urządzenia.
    > Teoretycznie pobór mocy nie powinien być tak duży, ale może
    > ta stara wersja Ubuntu coś źle programuje ACPI i w efekcie
    > za dużo źródeł wybudzenia jest aktywnych.

    Poza tym w niektórych notebookach można włączyć zasilanie wybranego
    portu USB tak, że pozostanie ono aktywne nawet po wyłączeniu notka. To
    też konsumuje energię, nawet nieużywane.
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 18. Data: 2010-08-24 20:42:46
    Od: MAR <M...@s...org>

    On Tue, 24 Aug 2010 12:06:19 +0200, Radosław Sokół wrote:

    > Swoją drogą, jaki ma sens stosowanie 9.10 skoro już od daw-
    > na jest dostępna wersja 10.04, o wiele lepsza jeżeli chodzi
    > o obsługę zarządzania energią, a już za chwileczkę wyjdzie
    > 10.10?

    Szczęśliwiec, który nie miał problemów z Ubuntu 10.04.

    --
    Mar.

  • 19. Data: 2010-08-24 21:22:17
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    On Tue, 24 Aug 2010 10:48:38 +0200, Mikolaj Rydzewski wrote:
    > Zdziwiłem się ostatnio, gdy po 3 tygodniowym urlopie (komp
    > leżał w szafie nieużywany) całkowicie zużyła mu się bateria!

    Z innej beczki, polecam artykul
    JACEK TYCZKOWSKI "KLOPOTY Z AKUMULATOREM", Wiedza i Zycie nr 12/99
    http://archiwum.wiz.pl/1999/99123300.asp
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 20. Data: 2010-08-25 11:36:00
    Od: "::-::dysmorfofob::-::" <l...@p...onet.pl>

    > No to trzeba podłączyć amperomierz i zmierzyć pobór prądu z akumulatora w
    > stanie wyłączonym, to tak najprościej. Później będziemy się zastanawiać.
    > :-)

    Jeszcze tak zdesperowany nie jestem :]

    ::f::