  • 1. Data: 2010-08-24 08:48:38
    Temat: Notebook żre baterię nawet gdy wyłączony
    Od: Mikolaj Rydzewski <m...@c...pl>

    Witam,

    Mam praktycznie nowego notebooka HP Pavilion dv7 (64bit). Zdziwiłem się
    ostatnio, gdy po 3 tygodniowym urlopie (komp leżał w szafie nieużywany)
    całkowicie zużyła mu się bateria! Na pewno nie zostawiłem go w trybie
    uśpienia, tylko wybrałem opcję 'shutdown'. Spotkał się ktoś z czymś
    podobnym? Co w nim 'zjada' prąd?
    Mam na nim system Ubuntu 9.10 jeśli coś to zmienia.

  • 2. Data: 2010-08-24 09:17:27
    Temat: Re: Notebook zre baterie nawet gdy wylaczony
    Od: "::-::dysmorfofob::-::" <l...@p...onet.pl>

    > Mam praktycznie nowego notebooka HP Pavilion dv7 (64bit). Zdziwiłem się
    > Mam na nim system Ubuntu 9.10 jeśli coś to zmienia.

    Podlacze sie do pytania. Niemal identyczne objawy z tym , ze VAIO + Vista.
    Bateria w dobry stanie. Komputer na 100% wylaczony a nie hibernowany - po
    ok. 3-4 tygodniach ze 100% spada do 2-3%. O dziwo dalej nie spada - wiec
    pewnie wlaczaja sie jakies zabbezpieczenia beteryjki.

    ::f::

  • 3. Data: 2010-08-24 09:25:20
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "::-::dysmorfofob::-::" <l...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:i502s7$3g0$1@pippin.nask.net.pl...

    > Podlacze sie do pytania. Niemal identyczne objawy z tym , ze VAIO + Vista.
    > Bateria w dobry stanie. Komputer na 100% wylaczony a nie hibernowany - po
    > ok. 3-4 tygodniach ze 100% spada do 2-3%.

    Każdy akumulator z czasem ulega rozładowaniu, wszystko zależy od rezystancji
    upływu jak szybko to nastapi.

  • 4. Data: 2010-08-24 09:34:23
    Od: "::-::dysmorfofob::-::" <l...@p...onet.pl>

    > Każdy akumulator z czasem ulega rozładowaniu, wszystko zależy od
    > rezystancji upływu jak szybko to nastapi.

    Ok, ok... o samorozladowywaniu wiem, ale jednak raczej w skali
    kilkudziesieciu procent rocznie :]

    ::f::

  • 5. Data: 2010-08-24 09:58:17
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 24 Aug 2010 11:34:23 +0200, "::-::dysmorfofob::-::"
    <l...@p...onet.pl> wrote:

    >Ok, ok... o samorozladowywaniu wiem, ale jednak raczej w skali
    >kilkudziesieciu procent rocznie :]

    Ni-Cd oraz Ni-Mh w wykonaniu normalnym tracą około 1% pojemności na
    dzień ;)
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 6. Data: 2010-08-24 10:06:19
    Temat: Re: Notebook żre baterię nawet gdy wyłączony
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 24.08.2010 10:48, Mikolaj Rydzewski pisze:
> [...]
    > całkowicie zużyła mu się bateria! Na pewno nie zostawiłem go w trybie
    > uśpienia, tylko wybrałem opcję 'shutdown'. Spotkał się ktoś z czymś

    Na pewno trochę będzie konsumowała elektronika ACPI płyty
    głównej, sterująca uruchamianiem i wybudzaniem urządzenia.
    Teoretycznie pobór mocy nie powinien być tak duży, ale może
    ta stara wersja Ubuntu coś źle programuje ACPI i w efekcie
    za dużo źródeł wybudzenia jest aktywnych.

    Swoją drogą, jaki ma sens stosowanie 9.10 skoro już od daw-
    na jest dostępna wersja 10.04, o wiele lepsza jeżeli chodzi
    o obsługę zarządzania energią, a już za chwileczkę wyjdzie
    10.10?

    No i porada -- przy długotrwałym składowaniu komputera prze-
    nośnego należy wyjąć baterię. A jeżeli składowanie jest dłuż-
    sze niż miesiąc -- dobrze jest ją przechowywać nie w pełni
    naładowaną i nie mocno rozładowaną, a już idealnie -- w obni-
    żonej temperaturze.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 7. Data: 2010-08-24 10:07:03
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 24.08.2010 11:58, Grzegorz Krukowski pisze:
    > Ni-Cd oraz Ni-Mh w wykonaniu normalnym tracą około 1% pojemności na
    > dzień ;)

    Tylko że od dobrych kilku lat nie stosuje się tego typu ogniw
    w komputerach przenośnych, a ogniwa litowe charakteryzują się
    bardzo niskim stopniem samorozładowania.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 8. Data: 2010-08-24 10:10:06
    Od: "::-::dysmorfofob::-::" <l...@p...onet.pl>

    > Ni-Cd oraz Ni-Mh w wykonaniu normalnym tracą około 1% pojemności na
    > dzień ;)

    Laptop ma Li-Ion. Ale nawet liczac 30 x 1% to mamy spadek 30% na miesiac a
    nie 97%.
    IMHO cos w tych laptopach intensywnie dziala nawet jesli udaja wylaczone.
    (Dodam, ze funkcje typu WoL sa powylaczane.)

    ::f::

  • 9. Data: 2010-08-24 10:27:36
    Od: Mikolaj Rydzewski <m...@c...pl>

    On 08/24/2010 12:06 PM, Radosław Sokół wrote:
    > Swoją drogą, jaki ma sens stosowanie 9.10 skoro już od daw-
    > na jest dostępna wersja 10.04, o wiele lepsza jeżeli chodzi
    > o obsługę zarządzania energią, a już za chwileczkę wyjdzie
    > 10.10?

    Bo wszystkie kolejne wersje są brzydsze od poprzednich? Nie miałem
    jeszcze upgradu po którym nie musiałem rzucać mięsem bo coś przestało
    działać...

  • 10. Data: 2010-08-24 10:33:43
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "::-::dysmorfofob::-::" <l...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:i505us$4su$...@p...nask.net.pl...

> [...]
    > IMHO cos w tych laptopach intensywnie dziala nawet jesli udaja wylaczone.
    > (Dodam, ze funkcje typu WoL sa powylaczane.)

    A jaki stopień zużycia ma akumulator? To, że w systemie masz napisane 100% to
    nie znaczy, że do tylu ładuje.