  • 1. Data: 2010-08-23 16:45:51
    Temat: Komputer pod TV (trochę długie)
    Od: akanid <a...@f...email>

    Witam

    Chcę kupić sobie mini PC który postawię pod TV. Zastosowanie chyba
    oczywiste: Filmy DivX co istotne również w HD, od czasu do czasu YouTube
    i może internet (lecz ostatnie wątpliwe bo w domu i netbook i
    stacjonarny komp jest). Co dalej istotne mam pewien pomysł na sprzęt i
    pytanie dotyczy tego czy np ten sprzęt pociągnie film w 1920x1080 w
    formacie mkv. Poniżej jest lista zestawów jakie rozważam (drobne
    różnice). Zaznaczam z góry, że nie mieszkam w Polsce więc proszę o
    niesugerowanie się cenami. A oto zestawy:

    ZOTAC ZBOX SD-ID10, Intel(R) Atom(TM) D510
    Intel NM10, DDR2 SO-DIMM, HDMI, SATAII+eSATA, GbLAN, 1 x VESA mount,
    6xUSB2.0
    http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=602213&view=det
    ailed#ProductTabs

    ZOTAC ZBOX ND-02, Intel(R) Atom(TM) 330
    nVIDIA ION , DDR3 SO-DIMM, HDMI, SATAII+eSATA, GbLAN, 1 x VESA mount,
    6xUSB2.0
    http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=602211

    ZOTAC ZBOX HD-ID11, Intel(R) Atom(TM) D510
    nVIDIA ION, DDR2 SO-DIMM, HDMI, SATAII+eSATA, GbLAN, VESA mount, 6xUSB2.0
    http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=602177

    ZOTAC ZBOX HD-AD01, AMD Neo X2 L325
    M780G, DDR2 SO-DIMM, HDMI, SATAII+eSATA, GbLAN, VESA mount, 6xUSB2.0
    http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=602218

    Zestawy są sprzedawane bez dysku i RAMu. Dysk mało istotny element bo
    wszystko będzie ciągnięte z sieci lokalnej z dużego kompa więc chyba
    wsadzę minimum jakie mają w sklepie czyli 250GB. Ramu myślę że 2GB
    starczy jako że będzie toto chodziło na XPku. No i oczywiście klawisze i
    mysz bezprzewodowa robiące za pilota. W sumie ciekawy sprzęcik jest bo w
    budzie o rozmiarach 19x19x4cm zamknięto całego peceta. Wiem że nie ma to
    napędu DVD ale chodzi o odtwarzanie filmów z kompa. Do reszty mam
    odtwarzacz BD. Tak jak mówię czy udźwignie to filmy w HD? Jeśli film
    trza by lokalnie zgrać na HDD a nie przez sieć przeboleję takie rozwiązanie.

    Z góry dziękuje za komentarze i podpowiedzi.
    akanid

  • 2. Data: 2010-08-23 17:23:02
    Temat: Re: Komputer pod TV (trochę długie)
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "akanid" <a...@f...email> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > przeboleję takie rozwiązanie.
    >
    > Z góry dziękuje za komentarze i podpowiedzi.

    Patrz jaka jest zintegrowana karta graficzna:

    ATI(TM) for GPU Hardware Acceleration
    ATI Radeon(TM) 2xxx, 3xxx, 4xxx, 5xxx Series with ATI Avivo(TM) UVD support

    Intel(R) for GPU Hardware Acceleration
    Intel(R) GMA 4500 (chipsets: Q45/Q43), GMA X4500HD (chipset: G45), GMA 4500MHD
    (chipsets: GS45, GM45, GM47) with Intel(R) Clear Video support.

    NVIDIA(R) for GPU Hardware Acceleration
    NVIDIA GeForce(R) 8xxx, 9xxx, GT 1xx, GT 3xx, GT/GTX 2xx, GTX 4xx Series with
    NVIDIA(R) PureVideo(R) HD support

  • 3. Data: 2010-08-23 17:59:23
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    Pomysl powaznie nad kupnem jakiegos tunera klasy dreambox 800 DVB-T lub
    DVB-S lub klona, pobor mocy bedzie o 200WAT mniejszy nie wpominajac o
    wielkosci i wygodzie obslugi.

  • 4. Data: 2010-08-23 18:08:30
    Od: Simon <s...@N...onet.pl>

    W dniu 2010-08-23 19:59, konieczko pisze:
    > Pomysl powaznie nad kupnem jakiegos tunera klasy dreambox 800 DVB-T lub
    > DVB-S lub klona, pobor mocy bedzie o 200WAT mniejszy nie wpominajac o
    > wielkosci i wygodzie obslugi.

    Witam
    Chyba w ogóle nie zajrzałeś do linków, które padły w wiadomości od Akanida.

    --
    Pozdro
    Simon

  • 5. Data: 2010-08-23 18:19:25
    Od: akanid <a...@f...email>

> [...]
    > Pomysl powaznie nad kupnem jakiegos tunera klasy dreambox 800 DVB-T lub
    > DVB-S lub klona, pobor mocy bedzie o 200WAT mniejszy nie wpominajac o

    powaznie to ja myślałem i finalnie stwierdziłem że komputera jednak nic
    nie zastąpi. a to problemy z czytaniem napisów a to z wersją divxa. a
    to, że taki odtwarzacz czyta avi ale mpg już nie że o mkv nie wspomnę.
    znalazłoby się parę jeszcze powodów. dlugo myslalem i zdecydowałem na
    prosty mały komputer o tymże zastosowaniu.

    akanid

  • 6. Data: 2010-08-23 18:34:26
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-08-23 20:19, akanid pisze:

> [...]
    > znalazłoby się parę jeszcze powodów. dlugo myslalem i zdecydowałem na
    > prosty mały komputer o tymże zastosowaniu.

    Powiem ci tak jestes glupi jak But i raczej nic tego szybko nie zmieni!

  • 7. Data: 2010-08-23 19:09:20
    Od: akanid <a...@f...email>

> [...]
    >
    > NVIDIA(R) for GPU Hardware Acceleration
    > NVIDIA GeForce(R) 8xxx, 9xxx, GT 1xx, GT 3xx, GT/GTX 2xx, GTX 4xx Series

    Żadna z wymienionych przez Ciebie. Siedzi tam NVIDIA ION. Poza tym bez
    urazy ale rzuciłeś listę kart i nie bardzo wiem o co ci z nią chodzi.
    akanid

  • 8. Data: 2010-08-23 19:37:35
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

> [...]
    > może internet (lecz ostatnie wątpliwe bo w domu i netbook i stacjonarny

    Ja wykorzystuję do tego laptopa dell studio 1555 z wyjściem HDMI, ale rzadko
    ogladam filmy. Laptop ma bluetooth więc zamiast pilota steruję nim telefonem
    komórkowym z bluetooth i obsługą HID. :-)
    Laptop wykorzystuję właściwie do wszystkiego co się robi na komputerze,
    stacjonarnego komputera nie używam od roku, a więc od kiedy kupiłem tego
    laptopa. :-)
    Aha, podbór mocy 25W przy odtwarzaniu filmu z włączonym ekranem LCD i 18W z
    wyjściem na TV (ekran LCD wyłączony).

  • 9. Data: 2010-08-23 19:41:58
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "konieczko" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Powiem ci tak jestes glupi jak But i raczej nic tego szybko nie zmieni!

    Twoje "o 200 WAT" świadczy raczej o czymś zupełnie przeciwnym - czyli nie
    wiesz o czym piszesz :)

    --
    marfi

  • 10. Data: 2010-08-23 19:47:48
    Od: akanid <a...@f...email>

    W dniu 2010-08-23 21:37, nom pisze:
    > Ja wykorzystuję do tego laptopa dell studio 1555 z wyjściem HDMI, ale

    Ja mam Asusa 1000H i gdyby nie brak HDMI pewnie bym jego zaprzągł do tej
    pracy. Zresztą wole rozwiązanie żeby stał pod TV.

    > rzadko ogladam filmy. Laptop ma bluetooth więc zamiast pilota steruję
    > nim telefonem komórkowym z bluetooth i obsługą HID. :-)

    Ja mam iPhona wiec jakby poszukał toby też pewnie sie dało robić z niego
    pilota.

    > Laptop wykorzystuję właściwie do wszystkiego co się robi na komputerze,
    > stacjonarnego komputera nie używam od roku, a więc od kiedy kupiłem tego
    > laptopa. :-)

    Tutaj akurat będzie tylko to jedno za to bardzo konkretne zastosowanie.

    > Aha, podbór mocy 25W przy odtwarzaniu filmu z włączonym ekranem LCD i
    > 18W z wyjściem na TV (ekran LCD wyłączony).

    Super! Ale akurat na zużyciu prądu mi nie zależy. 42LCD (nie ledowe)
    zeżre to co bym zaoszczędził. Tak rozszerzając to widziałem w internecie
    na YT filmik jak koleś na tej platformie grał w SC2. Co prawda nie znam
    ani rozdziałki ani poziomu detali ale jednak poszedł i kolo grał...

    akanid