  • 1. Data: 2009-03-08 21:12:25
    Temat: Notebook z matrycą do obróbki zdjęć
    Od: "Waldo" <w...@c...com>

    Witam,
    Planuję w najbliższym czasie wymianę notebooka, który dość często będzie
    wykorzystywany do wstępnej obróbki zdjęć.
    Próbowałem wyszukać w danych technicznych, informację o typie montowanej
    matrycy, ale niestety, nawet w specjalistycznych sklepach z notebookami nie
    mają takiej wiedzy :(.
    Jedynie w Sony zasugerowano mi, że najprawdopodniej model SONY VAIO
    VGN-FW31ZJ może posiadać matrycę PVA, ale nie posiadali na stanie tego
    modelu, więc nie mogłem tego zweryfikować.

    Być może uzyskam więc pomoc od użytkowników notebooków - poszukuję notebook
    z matrycą PVA 15" - 17" o rozdzielczości fullHD lub 1680x1050 (mile widziane
    złącze E-Sata oraz Blu-Ray).

    --
    Pozdrawiam, Waldemar
    -----------------------------------

  • 2. Data: 2009-03-08 23:01:38
    Temat: Re: Notebook z matrycą do obróbki zdjęć
    Od: "see_you" <c...@e...trzy>

    "Waldo" <w...@c...com> wrote in message
> [...]
    > notebook z matrycą PVA 15" - 17" o rozdzielczości fullHD lub 1680x1050
    > (mile widziane złącze E-Sata oraz Blu-Ray).

    Raczej zapomnij o dobrych matrycach w komputerach przenosnych...
    Ja rowniez szukalem i w koncu kupilem Precision z matryca 15,4 WUXGA i choc
    ma tylko 75 procent Adobe RGB to przynajmniej dobra rozdzielczosc i niezlego
    kopa
    na XP64. Nie wspominajac o tym, ze sam sprzet w zadnym aspekcie nie
    przypomina
    plasikowego gadzetu...
    Poszukaj matryc RGB LED, ponoc kryja 100 procent Adobe RGB.
    Gdybys nie skapil na sprzet, to polecam cos z tej notatki:
    http://tinyurl.com/ak9xpz
    No i najwazniejsze - kiedy usiadlem pzed matryca WUXGA
    postanowilem, ze nigdy nie kupie mniejszej,
    i to niezaleznie od problemow z dopasowaniem wielkosci czcionki,
    to inny swiat.
    --
    see_you

  • 3. Data: 2009-03-08 23:26:31
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    see_you pisze:
    > i choc
    > ma tylko 75 procent Adobe RGB

    A co to ma za znaczenie?

    > Poszukaj matryc RGB LED, ponoc kryja 100 procent Adobe RGB.

    Bzdura na resorach.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 4. Data: 2009-03-08 23:44:23
    Od: "see_you" <c...@e...trzy>

    "Tom01" <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc> wrote in message

    > A co to ma za znaczenie?

    No chyba takie, ze 75 to wiecej niz 25 a mniej niz 100?

    > Bzdura na resorach.

    Nie sprawdzalem, jednak wazniejsza bylaby odpowiedz na pytanie:
    czy warto za taka przyjenosc placic sporo wiecej niz za standardowa, czy
    nie,
    bo jakos lepsza opcje w laptopach trudno znalezc.
    --
    see_you

  • 5. Data: 2009-03-09 17:16:58
    Od: "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl>

    ja tam sie nie znam, ale przezadowolony jestem z jakosci obrazu na
    matrycy Della xps M1710, zajebiscie ostra, duza rozdzielczosc, niezle
    katy, kolory ok :-) ale nie wiem co tam jest w srodku :-)
    Dobrze rowniez pracowalo mnie sie na Toshiba Quosmio G30 :-) wle dell
    jakby ciut lepszy, za to Toshiba dzwiek ma piekny, a to wazne przy pracy
    ;-))

    pozdr

    --
    Krzysiek Ciesielski K.M.C.
    www.uarebeautiful.com

  • 6. Data: 2009-03-09 18:39:59
    Od: "Waldo" <w...@c...com>

    Dostałem dzisiaj informację od sprzedawcy notebooków, że (podobno) HP 6730b
    posiada matrycę typu PVA ( TFT WSXGA+ WVA ), ale przed zakupem chciałbym to
    potwierdzić. Może ktoś z czytających ten wątek ma taki notebook i mógłby
    zweryfikowac informację ?

    >ale przezadowolony jestem z jakosci obrazu na matrycy Della xps M1710,
    >zajebiscie ostra, duza rozdzielczosc, niezle katy, kolory ok :-) ale nie
    >wiem co tam jest w srodku :-)

    Niestety, ten model Dell'a posiada standardową matrycę TN.

    --
    Pozdrawiam, Waldemar
    -----------------------------------

  • 7. Data: 2009-03-09 19:29:03
    Od: "see_you" <c...@e...trzy>

> [...]
    > chciałbym to potwierdzić. Może ktoś z czytających ten wątek ma taki
    > notebook i mógłby zweryfikowac informację ?

    Akurat matrycy w testach nie pochwalili:
    http://www.notebookcheck.pl/Recenzja-HP-Compaq-6730b
    .12520.0.html
    Ale jaki problem, przeciez "sprzedawca" moze pokazac sprzet i
    specyfikacje....
    --
    see_you

  • 8. Data: 2009-03-09 19:40:42
    Od: "Waldo" <w...@c...com>

    >Ale jaki problem, przeciez "sprzedawca" moze pokazac sprzet i
    >specyfikacje....

    Problem w tym, że tego modelu sprzedawca nie ma na półce :(

    --
    Pozdrawiam, Waldemar
    -----------------------------------

  • 9. Data: 2009-03-09 23:41:56
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    see_you pisze:
> [...]
    .12520.0.html
    > Ale jaki problem, przeciez "sprzedawca" moze pokazac sprzet i

    Zależy wszystko od konkretnej matrycy. Nawet w danej partii są felerne.
    Większość nowych ma tak wyżyłowany kontrast.. że nie idzie nic zrobić. U
    mnie na dzień dobry był zielony podciągnięty, że oczy bolały. Wbrew
    pozorom ma to sens - skalibrowana matryca na słońcu jest wiele mniej
    czytelna.
    Tak czy inaczej kalibracja to podstawa, daje rozsądne minimum
    przyzwoitości, do pracy z zdjęciami i tak trzeba porządnego monitora
    zewnętrznego.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 10. Data: 2009-03-10 22:40:36
    Od: "see_you" <c...@e...trzy>

    > Problem w tym, że tego modelu sprzedawca nie ma na półce :(

    Chyba tylko ten spelni Twoje wymagania...
    http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=463
    8
    --
    see_you