  • 31. Data: 2010-12-06 14:24:46
    Temat: Re: Nokian WR G2 zdaje mi si?, czy ten typ tak ma?
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Marcin Stankiewicz

    > Nie umiesz. Nokiantires.com to strona dystrybutora na rynek amerykański.
    > I teraz popatrz - tam wszystkie opony M+S są oponami All Weather. Typowe
    > "winter tyres" to opony kolcowane :)

    Ta ma szczególnie wielkie kolce:

    http://www.nokiantires.com/tyre?id=11949&group=1.01&
    name=Nokian%
    20Hakkapeliitta%20R

    http://tiny.pl/hw8md

    --
    ignorance is bliss

  • 32. Data: 2010-12-06 14:58:41
    Temat: Re: Nokian WR G2 zdaje mi się, czy ten typ tak ma?
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    W dniu 2010-12-05 17:47, Filip KK pisze:
    > http://www.motiontown-go.com/tag/rzezba-bieznika/

    To nie jest WR-G2

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 33. Data: 2010-12-06 16:05:46
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin J.F.

    > Kwestia rozmiaru, samochodu .. czy te ich testy sa tak naprawde niewiele
    > warte, tzn rozrzut statystyczny jest duzy ?

    Rozmiar ma na pewno duże znaczenie, zresztą zobacz jakie są różnice
    pomiędzy czołówką w jakimś teście, gdzie podają cząstkowe wyniki w
    jakichś rzeczywistych wartościach, innych niż jakieś enigmatyczne
    "punkty".

    --
    ignorance is bliss

  • 34. Data: 2010-12-06 16:09:39
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin to

> [...]
    > pomiędzy czołówką w jakimś teście, gdzie podają cząstkowe wyniki w
    > jakichś rzeczywistych wartościach, innych niż jakieś enigmatyczne

    Trochę niekonkretnie wyszło, więc dopowiem. Różnice są bardzo małe, więc
    inny rozmiar może przetasować stawkę.

    --
    ignorance is bliss

  • 35. Data: 2010-12-06 16:55:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > begin to
    > Trochę niekonkretnie wyszło, więc dopowiem. Różnice są bardzo
    > małe, więc
    > inny rozmiar może przetasować stawkę.

    Tylko ze ADAC podaje "ocene", wiec moglby i te male roznice podac
    wyraznie.

    No chyba ze najlepsza opona miala droge hamowania powiedzmy 40m,
    wiec dostaje ocene 1, najgorsza 45m i ocena 5,
    a reszta proporcjonalnie :-)

    J.

  • 36. Data: 2010-12-06 17:21:48
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin J.F.

    > No chyba ze najlepsza opona miala droge hamowania powiedzmy 40m, wiec
    > dostaje ocene 1, najgorsza 45m i ocena 5, a reszta proporcjonalnie :-)

    Auto Motor i Sport podaje wyniki cząstkowe. W ostatnim jest akurat test
    zimówek 205/55/R16 czyli w najpopularniejszym chyba obecnie rozmiarze.

    Co ciekawe wzmiankowany tu "zimowy" Nokian WR G2 w teście na śniegu był
    ostatni we wszystkich próbach oprócz hamowania z 50 km/h, gdzie też
    wypadł słabo (najlepsza 26,1 m, najgorsza 28,6, WR G2 28,0). Wypadł za to
    przyzwoicie na mokrej i suchej nawierzchni.

    A co do różnic, to na mokrym i suchym są rzędu nie więcej niż kilku %
    pomiędzy najlepszą, a najgorszą oponą w teście. Różnice pomiędzy pierwszą
    trójką są minimalne. Największe różnice są na śniegu, np. maksymalne
    przyspieszenie poprzeczne (najlepsza 3,92 m/s^2, najgorsza 3,14 m/s^2 --
    WR G2) albo siła pociągowa przy 50% poślizgu (najlepsza 3531 N, najgorsza
    3023 N -- wR G2).

    --
    ignorance is bliss

  • 37. Data: 2010-12-06 23:40:40
    Od: "Hektor" <z...@w...pl>

    Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał

    > Ta opona wydaje się być dobrym kompromisem na nasze zimowe warunki.

    O jakim kompromisie piszesz? Nasza zima jest po prostu "zimowa" więc
    kupujesz dobrą zimową oponę i jeździsz. Nie zrobi się nagle w styczniu +18 i
    suchy, rozgrzany asfalt.

    Zbigniew Kordan

  • 38. Data: 2010-12-07 00:03:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Hektor" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał

    > O jakim kompromisie piszesz? Nasza zima jest po prostu "zimowa" więc
    > kupujesz dobrą zimową oponę i jeździsz. Nie zrobi się nagle w styczniu +18
    > i suchy, rozgrzany asfalt.

    Albo się zrobi, albo się nie zrobi.
    2 lata temu bodajże 15 stopni już było.

  • 39. Data: 2010-12-07 10:14:53
    Od: "Hektor" <z...@w...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał

    > Albo się zrobi, albo się nie zrobi.
    > 2 lata temu bodajże 15 stopni już było.

    No tak, ale to jest żaden kataklizm dla sprawności opon. Tym bardziej, że to
    są "chwile" w całej zimie i tylko w niektórych rejonach.

  • 40. Data: 2010-12-07 10:20:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał

    > No tak, ale to jest żaden kataklizm dla sprawności opon. Tym bardziej, że
    > to są "chwile" w całej zimie

    Nie - cały styczeń był podobny.