  • 41. Data: 2010-12-07 11:22:31
    Temat: Re: Nokian WR G2 zdaje mi si?, czy ten typ tak ma?
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-06 14:24, to pisze:
    > begin Marcin Stankiewicz

    > Ta ma szczególnie wielkie kolce:
    >
    > http://www.nokiantires.com/tyre?id=11949&group=1.01&
    name=Nokian%
    > 20Hakkapeliitta%20R
    >
    > http://tiny.pl/hw8md

    Ja w moich Hakkapeliittach mam możliwość nabicia kolców, są do tego
    miejsca (dziurki). A opony oceniam na bardzo dobre. Dotychczas najlepsze
    jakie miałem.

  • 42. Data: 2010-12-08 14:49:02
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On 06 Dec 2010 16:21:48 GMT, to wrote:
    >begin J.F.
    >
    >Auto Motor i Sport podaje wyniki cząstkowe. W ostatnim jest akurat test
    >zimówek 205/55/R16 czyli w najpopularniejszym chyba obecnie rozmiarze.
    >Co ciekawe wzmiankowany tu "zimowy" Nokian WR G2 w teście na śniegu był
    >ostatni we wszystkich próbach oprócz hamowania z 50 km/h, gdzie też
    >wypadł słabo (najlepsza 26,1 m, najgorsza 28,6, WR G2 28,0).

    Adac to poniekad potwierdza - ocena na sniegu jest jedna z gorszych.
    Za to na lodzie najlepsza.

    I to mowiac szczerze nie wiem co lepsze - kiepska opona gdy warunki sa
    jeszcze znosne, czy najlepsza gdy sa bardzo zle.

    >A co do różnic, to na mokrym i suchym są rzędu nie więcej niż kilku %
    >pomiędzy najlepszą, a najgorszą oponą w teście. Różnice pomiędzy pierwszą
    >trójką są minimalne. Największe różnice są na śniegu, np. maksymalne
    >przyspieszenie poprzeczne (najlepsza 3,92 m/s^2, najgorsza 3,14 m/s^2 --
    >WR G2)

    Hm, to sie dalej przelicza na 12% roznicy predkosci, z jednej strony
    nie duzo, z drugiej - wystarczajace zeby ktos przed nami przejechal
    60km/h a my nie, z trzeciej - nadwyzka tylko kilka km/h, powinno sie
    dac rade zwolnic w zakrecie.

    >albo siła pociągowa przy 50% poślizgu (najlepsza 3531 N, najgorsza
    >3023 N -- wR G2).

    na jedna, na pare, przy jakim nacisku ?
    I niestety jak rozumiem na asfalcie a nie na sniegu ?

    Bo tu niestety natura bywa nieublagana - powiedzmy 1600kg na 12%
    wzniesieniu wymaga 1920N, 910 z kazdej opony. Kto ma wiecej ten
    jedzie, kto nie ma ten wysiada i pcha :-)

    J.

  • 43. Data: 2010-12-08 15:04:50
    Od: "Hektor" <z...@w...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał

    > Nie - cały styczeń był podobny.

    Nie wiem gdzie była wtedy taka pogoda, jeżdżąc trochę po Polsce nie
    zauważyłem, ale nawet jeśli to i tak nie ma dramatu dla normalnej/dobrej
    zimówki.

    ZK

  • 44. Data: 2010-12-08 15:05:37
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>