  • 41. Data: 2009-08-23 22:18:25
    Temat: Re: Nikon vs. canon
    Od: Olek <o...@u...eu>

    Adam 'Adak' Kępiński wrote:
    [bla bla bla]

    Panowie wyluzujcie!
    Jeden i drugi system jest bardzo dobry (+odpowiednia szklarnia), a
    zdjęcia to przede wszystkim fotograf a nie napis na body!

  • 42. Data: 2009-08-24 02:19:40
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Adam 'Adak' Kępiński wrote:
    > 24-105 i 17-40 są bez rewelacji - choć niby L'ki (żeby nie napisać że
    > wybitnie kiepskie, ale to nie ja jestem Canonowcem i to nie moja opinia).
    > 70-200/4 jest dobre, a 70-200/4 IS podobno bardzo dobre.

    A powiedz mi kto inny w takich pieniądzach pokazuje inne obiektywy tego
    typu? Światło, wykonanie i mniej więcej jakość optyczna?
    Odpowiem Ci, że nikt. Canon nie ma tych szkieł idealnych ale w tych
    pieniądzach to świetne obiektywy. Nie wiem kto Ci nagadał o tym, że są
    cienkie, bo zdecydowanie to nie jest prawdą. Swoje wady mają, ale to
    cenione szkiełka.

    > Chyba 50/1.8.

    Tak, tak... nawykłem do 1.7 zamiast 1.8.

    > Swoją drogą ciekaw jestem jak się ma C50/1.8 do N50/1.8. Tak z czystej
    > ciekawości - optycznie.

    Z tego co wiem nikkor jest delikatnie lepszy. Nie jest to różnica wielce
    widoczna. Nikkor jest jednak zauważalnie droższy.

    > Wiem, ze mechanicznie Canon to niestety straszna padaka, więc ten aspekt
    > sobie darujmy.

    To też kwestia ceny przede wszystkim. Canon na ceneo to 388zł, nikkor to
    525zł. Pobieżnie więc to 3/4 ceny, a to przy tej klasie ma spore znaczenie.

    > Eee, moze Nikkor 85/1.8?

    Nie byłem pewien tego szkła, bo i niewiele o nim słyszałem, jakoś w
    nikonie wszyscy mają 85/1.4 raczej. W canonie takiego chyba brak więc
    sporym skokiem jest 85/1.2 i ten kosztuje już swoje. Ale masz rację, nikon
    ma to szkło, tylko nie wiem jak się mają do siebie niestety.

    > Myślę, że nie o tym jest ten temat żeby się przepychać.

    Hihi, temat jest nikon vs canon :)

    > Jak będę miał za dużo pieniędzy (jasne) to sobie kupię jakąś sonoltę i
    > 500/8 z AF :-D
    > Inna sprawa, że mi to nijak nie potrzebne, ale może ;-)

    IMHO to tylko ciekawostka i ja tego nie kupię, ale fajnie że sony
    zaimportowało od nieboszczki minolty to co ciekawe i unikalne. Refleks
    jest specyficzny i sony go opisuje jako szkło z nietypowym rozmyciem, a
    jako jedyny lustrzany ma AF. STF z kolei przez swoją konstrukcję nie ma AF
    jako jedyny w systemie.
    Teraz na ciekawe konstrukcje nie ma co liczyć od sonego. Nikon uzupełnia
    swoje szkła np o specjalne T&S. Canon właściwie tylko już odświeża. Sony
    dopiero musi nadrobić oczywiste braki. I tak jestem pod wrażeniem ile
    zrobili słoików od chwili gdy klepią alfy.

    d.

  • 43. Data: 2009-08-24 07:52:11
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > To też kwestia ceny przede wszystkim. Canon na ceneo to 388zł, nikkor to
    > 525zł. Pobieżnie więc to 3/4 ceny, a to przy tej klasie ma spore znaczenie.

    3/4 ceny moze i by mialo znaczenie, gdyby byla mowa o sprzecie za kilka
    tysiecy. Tym czasem 150 zl faktycznej roznicy jest niczym jesli porownac
    wykonanie tych dwoch szkiel. Mialem Nikkora 50 1.8, a i mialem
    nieprzyjemnosc pouzywac chwile (i przede wszystkim dobrze obejrzec) 50
    1.8 Canona. Przy tym porownaniu, nawet 100% wyzsza cena Nikkora mialaby
    swoje uzasadnienie.

> [...]
    > sporym skokiem jest 85/1.2 i ten kosztuje już swoje. Ale masz rację,
    > nikon ma to szkło, tylko nie wiem jak się mają do siebie niestety.

    Nikkor 85 1.8 wrod uzytkownikow Nikona stanowi wiekszosc -- jest
    oczywista alternatywa dla drogiego (jak dla amatorow) 85 1.4. To bardzo
    dobre szklo, ktore z powodzeniem zastepuje wersje 1.4 (podobnie jak to
    sie ma z obiektywami 50 mm (1.8 do 1.4)).

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 44. Data: 2009-08-24 08:17:10
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Adam 'Adak' Kępiński" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > 70-200/4 jest dobre, a 70-200/4 IS podobno bardzo dobre.

    70-300 afs vr próbuje tu nawiązać dialog, i być może optycznie mu się
    udaje...
    Ale to magiczne stałe światło...
    Jest to szkło, którego poza nowymi TS, mogę Canonowi zazdrościć...

    > Chyba 50/1.8.
    > Swoją drogą ciekaw jestem jak się ma C50/1.8 do N50/1.8. Tak z czystej
    > ciekawości - optycznie.

    http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/produ
    ct/150/cat/10 - Canon
    http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/produ
    ct/97/cat/12 - Nikon.

    Oba to pewnie Gauss, ale jeden wypada jakby słabiej ;)

    > Wiem, ze mechanicznie Canon to niestety straszna padaka, więc ten aspekt
    > sobie darujmy.

    > Eee, moze Nikkor 85/1.8?

    http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/produ
    ct/154/cat/10 - Canon
    http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/produ
    ct/100/cat/12 - Nikon
    Brak USM, ale i tak daje radę. Chyba, że wybrali egzemplarze tendencyjnie.

    Co do "tajemnicy" przewagi liczebnej Nikona - ta firma "wbiła" się z fajnymi
    modelami - D300, D3 i D700 i kilkoma fajnymi szkłami Pro jak i amatorskimi,
    jak dolar zaczął pikować w dół.
    Przypomnę, że D300 spadł w pewnym momencie do 4500 zł, a D700 do 5900 zł. W
    tym czasie Canon miał tańsze, ale wyglądające mniej atrakcyjnie zabawki...
    Z drugiej strony, D200 można było kupić za 1800zł z drugiej ręki - każdy kto
    go miał, wiedział dlaczego lepiej przesiąść się na D300. Po odjeciu tek
    kwoty od ceny D300 wymiana stawała się formalnością. 30 rat za 2700 daje
    niecałą stówkę...

  • 45. Data: 2009-08-24 11:59:09
    Od: Marty <f...@g...com>

    On 23 Sie, 08:38, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

    > Pentax miał już parę dłuższych obiektywów. Wymienię niektóre z nich:
    > FA 300/2.8, A 400/2.8 ED[IF] (nie AF), FA 400/5,6 ED[IF], FA 600/4
    > ED[IF], K 1000/8, K 1000/11 Reflex, A* 1200/8 ED [IF], K 2000/13,5
    > Reflex, M 2000/13,5 Reflex.
    > I jakoś nie pomogło.:P
    >
    > Pozdrawiam,
    > Paweł W.
    >
    > --
    > "A niektóre dzieci, jak się obrażą, to pokazują innym język. Ja też
    > pokazuję, ale ja wtedy mam rację". - Kasia, 4 lata,Newsweek Polska.

    Mam Canon 5D i uwozam ze taki sam sprzet od Nikon jest o qiele
    drozszy.

    Uzywalem obydwie marki.

    W USA wyszych sferach uzywaja Nikon i w tej chwili jestem w Brazylji i
    lepsi fotografowie uzywaja Canon.

    Mysle ze dzisiaj obydwie marki sa bardzo dobre i odporne na ruzne
    warunki ale jest mala ruznica:

    Wysza linija Nikon profesionalna ma lepsze kontrast kolorowi Canon z
    obiektywami profesionalnymi ma lepsze resolution.

    Zalezy do czego sprzet sie uzywa i po co ktos go potrzebuje. Ten
    warunek jest bardzo wazny przy wybieraniu kamery i sprzetu.

    Marka Canon ma wiecej " zabawek " ktorych mozna razem uzywac albo
    dopiac.

    Moje dwa grosze....

  • 46. Data: 2009-08-24 14:11:43
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    Marty pisze:
    [...]
    > Moje dwa grosze....

    Brawo! Prosimy o jeszcze!

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 47. Data: 2009-08-24 14:55:44
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    > A powiedz mi kto inny w takich pieniądzach pokazuje inne obiektywy
    > tego typu? Światło, wykonanie i mniej więcej jakość optyczna?

    Jeśli chodzi o jakość optyczną, to pamiętam siebie lata temu jak właziłem w
    Nikona - robiłem to głównie dla niezłego 18-70/3.5-4.5, który w porównaniu do
    17-40 był przeraźliwie tani itp. itd.

    > Nie wiem kto Ci nagadał o tym, że są
    > cienkie, bo zdecydowanie to nie jest prawdą. Swoje wady mają, ale to
    > cenione szkiełka.

    No cóż, tacy jedni Canonowcy, co nie dość że używają tego sprzętu od lat, z tego
    żyją, zęby zjedli na najróżniejszych szkłach, a żeby było lepiej to część z tych
    wredot jeszcze zmieniła system na... a co ja tam będę sugerował ;-)

    > Tak, tak... nawykłem do 1.7 zamiast 1.8.

    Czyżby mezalians z P albo S? ;-)

    > To też kwestia ceny przede wszystkim. Canon na ceneo to 388zł, nikkor
    > to 525zł. Pobieżnie więc to 3/4 ceny, a to przy tej klasie ma spore
    > znaczenie.

    Jeśli chodzi o cenę to nie przesadzajmy - różnica żadna. Jeśli mówmy o L'kach to
    darujmy sobie 150pln w te czy we wte.
    A co do mechaniki - padaka, ale potrafi przeżyc zadziwiająco wiele. Kolega
    swojego już upuścił około 158 razy, w środku wszystko lata, a szkło ostrzy i
    jest ostre ;-)

    > Hihi, temat jest nikon vs canon :)

    No ale bez pczesady ;-)

    > I tak jestem
    > pod wrażeniem ile zrobili słoików od chwili gdy klepią alfy.

    I śmieszny maja design te Sono0lotwe szkła - takie karbowane tuby - ale ładne
    :-)

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 48. Data: 2009-08-24 18:48:46
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marty wrote:
    > dopiac.

    pokasz fotki, bo to co pisesz brzmi bardzo zachęcająco. :)

  • 49. Data: 2009-08-24 18:51:25
    Od: Bernard Wybierała <b...@g...com>

    Naprawdę chce wam się wałkować ten temat????
    Każdym aparatem można zrobić dobre zdjęcie... Potrzebny jest trzymacz
    tego aparatu z wyobraźnią...
    Widziałem speców z D3, robiących gnioty i młodych chłopaków z hybrydą
    robiących takie foty, że czasem długo się zastanawiałem jak to zrobili...

    --
    Bernard Wybierała
    B&W Studio

  • 50. Data: 2009-08-24 18:57:31
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    > Naprawdę chce wam się wałkować ten temat????

    Dawno nie było fajnego flejma ;-)

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327