    From: dominik <n...@d...kei.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Nikon vs. canon
    Date: Mon, 24 Aug 2009 04:19:40 +0200

    Adam 'Adak' Kępiński wrote:
    > 24-105 i 17-40 są bez rewelacji - choć niby L'ki (żeby nie napisać że
    > wybitnie kiepskie, ale to nie ja jestem Canonowcem i to nie moja opinia).
    > 70-200/4 jest dobre, a 70-200/4 IS podobno bardzo dobre.

    A powiedz mi kto inny w takich pieniądzach pokazuje inne obiektywy tego
    typu? Światło, wykonanie i mniej więcej jakość optyczna?
    Odpowiem Ci, że nikt. Canon nie ma tych szkieł idealnych ale w tych
    pieniądzach to świetne obiektywy. Nie wiem kto Ci nagadał o tym, że są
    cienkie, bo zdecydowanie to nie jest prawdą. Swoje wady mają, ale to
    cenione szkiełka.

    > Chyba 50/1.8.

    Tak, tak... nawykłem do 1.7 zamiast 1.8.

    > Swoją drogą ciekaw jestem jak się ma C50/1.8 do N50/1.8. Tak z czystej
    > ciekawości - optycznie.

    Z tego co wiem nikkor jest delikatnie lepszy. Nie jest to różnica wielce
    widoczna. Nikkor jest jednak zauważalnie droższy.

    > Wiem, ze mechanicznie Canon to niestety straszna padaka, więc ten aspekt
    > sobie darujmy.

    To też kwestia ceny przede wszystkim. Canon na ceneo to 388zł, nikkor to
    525zł. Pobieżnie więc to 3/4 ceny, a to przy tej klasie ma spore znaczenie.

    > Eee, moze Nikkor 85/1.8?

    Nie byłem pewien tego szkła, bo i niewiele o nim słyszałem, jakoś w
    nikonie wszyscy mają 85/1.4 raczej. W canonie takiego chyba brak więc
    sporym skokiem jest 85/1.2 i ten kosztuje już swoje. Ale masz rację, nikon
    ma to szkło, tylko nie wiem jak się mają do siebie niestety.

    > Myślę, że nie o tym jest ten temat żeby się przepychać.

    Hihi, temat jest nikon vs canon :)

    > Jak będę miał za dużo pieniędzy (jasne) to sobie kupię jakąś sonoltę i
    > 500/8 z AF :-D
    > Inna sprawa, że mi to nijak nie potrzebne, ale może ;-)

    IMHO to tylko ciekawostka i ja tego nie kupię, ale fajnie że sony
    zaimportowało od nieboszczki minolty to co ciekawe i unikalne. Refleks
    jest specyficzny i sony go opisuje jako szkło z nietypowym rozmyciem, a
    jako jedyny lustrzany ma AF. STF z kolei przez swoją konstrukcję nie ma AF
    jako jedyny w systemie.
    Teraz na ciekawe konstrukcje nie ma co liczyć od sonego. Nikon uzupełnia
    swoje szkła np o specjalne T&S. Canon właściwie tylko już odświeża. Sony
    dopiero musi nadrobić oczywiste braki. I tak jestem pod wrażeniem ile
    zrobili słoików od chwili gdy klepią alfy.

    d.