  • 91. Data: 2009-08-30 08:55:52
    Temat: Re: Nikon vs. canon
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    > Przy 85/1.4 już jest więcej i ciężej. Dodatkowo jak jest metalowa i
    > ciężka to tym bardziej. Wtedy już tak cicho to nie jest.

    80-200/2.8 new ED też ma śrubokręt, a też jakieś głośne nie jest.
    Ale starsza pompka - i owszem.
    Wszystko zależy od konstrukcji.

    > A ja, że masz do czynienia z silnikiem takiego typu, o którym mowa :)

    Ech, no właśnie ten nowy 50/1.4 AFS ma pełny AFS, ale on im jakoś drętwo
    wyszedł...

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 92. Data: 2009-08-30 08:59:30
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    > Czyli jednak ten nikkor ma USM, czy jak to się u nikona nazywa. Nie
    > wiem tylko jak jest z tym silnikiem naprawdę - canon niby USM ma, ale
    > nie ma w pięćdziesiątce. Po kolejne to chyba w krótkich stałkach
    > wkłada się wolniejsze i mniejsze silniki. Ciekawe jak porównanie z
    > sigmostałką :)

    Canona ma w pięćdziesiątce, ale 1.2. 1.4 to to microUSM czy jak to się nazywa, a
    1.8 to masakra-non-usm ;-)
    Nikon ma trzy 50'ki AF:
    1.8 na śrubokręt
    1.4 na śrubokręt [<-- tą posiadam]
    1.4 z silnikiem

    > Tylko patrzeć kiedy pozbędą się śrubokręta i tym samym utną możliwość
    > korzystania z taniego bajzlu minolty.

    Witaj D40/D40x/D60/D5000 :>

    > No nic, powiedzmy że nie będę się kłócił kto komu ile razy zwrócił
    > uwagę :) Faktem jest, że porządne USM-y są lepsze :) A w canonie jest
    > tego sporo i tanio. Szkła za kilka stówek mogą mydlić, ale USM często
    > mają :)

    Kity ;-)

    > Bagnet nie wymuszał USM, ale silnik w obiektywie. A jakie bywają
    > silniki to każdy wie - lepsze i gorsze. Wystarczy popatrzeć na
    > tamrony i większość ma najgorsze wydanie silnika jakie jest tylko
    > możliwe ;) W taniej optyce jest więc chyba lepiej mieć śrubokręt.

    A ja kiedyś chciałem kupić L'kę 100-300/5.6...

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 93. Data: 2009-08-30 12:50:23
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    marcin.STIG.saldat wrote:
    > Takie "roznice dwoch USM-ow" to nie jest zadna argumentacja. W zadnej
    > sytuacji kiedy uzywam obiektywu bez silnika -- nie przeszkadza mi to.
    > Pojmij to wreszcie, ze Twoje wydumane "straszenie wspolbiesiadnikow", to
    > nie jest zaden przyklad, ktory obchodzilby zawodowcow.

    Chyba za trudny był ten przykład, żeby wiedzieć o co chodzi.
    Trudno - jak uważasz, że śrubokręt jest tak świetny to dziwne, że jednak
    jest w odwrocie. Mnie to nie dziwi widząc jak dobry USM potrafi się
    sprawować.

    d.

  • 94. Data: 2009-08-30 12:57:40
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Adam 'Adak' Kępiński wrote:
    > 80-200/2.8 new ED też ma śrubokręt, a też jakieś głośne nie jest.
    > Ale starsza pompka - i owszem.
    > Wszystko zależy od konstrukcji.

    Owszem, czyżby ten pierwszy miał IF, a drugi nie?
    Miałem dwie takie konstrukcje 80-200/2.8 i 28-135/4-4.5. Obie były bardzo
    ciężki i duże, pierwsze rzecz jasna bardziej, ale ten drugi wiele mu nie
    ustępował. Za to ten drugi miał IF i poruszał tylko jakąś soczewką z
    przodu, chodziło to tak lekko i szybko, że ciężko było uwierzyć że to
    śrubokręt. No i szybkość była niesamowita. Jedyne co to słychać go było.
    Ale ten pierwszy... ten dopiero był słyszalny, szczególnie jak kadrowało
    się pionowo (w dół lub w górę, nie chodzi o orientację zdjęć).

    > Ech, no właśnie ten nowy 50/1.4 AFS ma pełny AFS, ale on im jakoś drętwo
    > wyszedł...

    Canon swojego USM-a w pięćdziesiątce nazywa tylko ze względów
    marketingowych, bo jest tam jakiś micro-USM. Zresztą pewnie USMy trafiają
    się lepsze i gorsze. W dużych szkłach zazwyczaj nie ma na co narzekać w
    stosunku do śrubokręta. W małych śrubokręt sobie daje raczej świetnie radę
    jedyne co to go słychać mocniej.

    d.

  • 95. Data: 2009-08-30 14:15:45
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    dominik pisze:
    [...]

    > A można było zostać wędkarzem i łowić na kij i żyłkę tylko, hehe :)
    > (no dobra, kołowrotki, spławiki, magic przynęty i pewnie łódka jeszcze
    > itd pewnie też swoje mogą kosztować) :)

    Ale żeś wybrał branżę do porównań - echosonda swoje kosztuje...

    --
    Pozdrowienia
    Janek http://www.mimuw.edu.pl/~janek

  • 96. Data: 2009-08-30 21:41:37
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    > Owszem, czyżby ten pierwszy miał IF, a drugi nie?

    Nie - żaden nie ma IFa.

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 97. Data: 2009-08-30 22:40:53
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Adam 'Adak' Kępiński wrote:
    > Canona ma w pięćdziesiątce, ale 1.2. 1.4 to to microUSM czy jak to się
    > nazywa, a 1.8 to masakra-non-usm ;-)

    No właśnie co do canona to się zgodzę. A czy nikon z pewnością ma to co
    podpisał czy może kłamie jak canon? :)

    > Nikon ma trzy 50'ki AF:
    > 1.8 na śrubokręt
    > 1.4 na śrubokręt [<-- tą posiadam]
    > 1.4 z silnikiem

    A ta nowa 50mm ma jakieś zmiany poza mechaniką? Tzn. dalej ma tak brzydki
    bokeh w stosunku do Sigmiaka? :)

    > Witaj D40/D40x/D60/D5000 :>

    Dokładnie tak samo :)

    > Kity ;-)

    No nie, takie np 24/2.8 USM - chyba tak to się zwało. Kolega kupił
    przypadkiem za 600zł chyba na e-bayu. Nie wiem jakie ceny są normalnie za
    takie obiektywy, ale byłem szoku, że coś z USM może być tak tanie :)

    :)

    d.

  • 98. Data: 2009-08-31 20:42:39
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    > No właśnie co do canona to się zgodzę. A czy nikon z pewnością ma to
    > co podpisał czy może kłamie jak canon? :)

    Kłamczuszki? Kto to wie...
    Poczkeamy na jakiegoś pechowca co go rozwali i pokaże bebechy ;-)

    > A ta nowa 50mm ma jakieś zmiany poza mechaniką? Tzn. dalej ma tak
    > brzydki bokeh w stosunku do Sigmiaka? :)

    Hmm, nie miałem Sigmy, ale w żyicu bym nie powiedział że N 50/1.4D ma brzydki
    bokeh.

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327