  • 31. Data: 2009-08-23 16:29:48
    Temat: Re: Nikon vs. canon
    Od: "wo" <k...@o...pl>

    > Zdecydowanie Cola, Pepsi jest za słodka.

    Chyba raczej "Koka" ;-), bez skojarzeń...

  • 32. Data: 2009-08-23 16:33:40
    Od: "wo" <k...@o...pl>

    > Inna sprawa, że jedni i drudzy muszą się ostro wziąć do roboty, firmy na
    > S. mogą im zabrać segment amatorski/amatorski zaawansowany...

    To fakt należy się tylko z tego cieszyć, z tego paradoksalnie w sumie,
    wynika korzyść dla użytkowników każdego z systemów...

    Pozdrawiam

  • 33. Data: 2009-08-23 17:04:05
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    b...@n...pl wrote:
    > Canon przespał trochę jeden temat, zarządzanie światłem błyskowym. Nikon
    > jest w tym o pół kroku dalej. Za to Nikon ciągle śpi jeśli chodzi o
    > jasne stałki. Canon znacznie lepiej wypada przy szkłach portretowych.

    Pamiętaj, że canon ma jeszcze sporo ciekawej i taniej optyki f/4 czy
    innych budżetowych szkiełek. Dodatkowo canon żyje z popularności -
    ostatnie kilkanaście lat był liderem i dzięki temu sporo na rynku sprzętu,
    akcesoriów i podobnych.

    > Inna sprawa, że jedni i drudzy muszą się ostro wziąć do roboty, firmy na
    > S. mogą im zabrać segment amatorski/amatorski zaawansowany, a z samych
    > profesjonalnych body i szkieł za 8 tys. to ciężko wyżyć. Sony wepchnęło
    > się skutecznie na rynek i wbrew temu co głoszą niektórzy ma spory
    > potencjał (własne doświadczenia, R&D Minolty i Zeissa),

    Sony nie zdążył się rozkręcić na tym polu niestety. W 2006 transakcja
    doszła do skutku i szybko został wypuszczony A100, który był chybcikiem
    poprawioną 5D minolty. Prawdziwy atak był w chwili wypuszczenia A200, A300
    i A350. UDało się bo pierwsza z tych puszek kosztowała tysiaka nawet, co
    znacząco przyczyniło się do sukcesu. Szybko jednak pojawił sie kryzys i
    każdy ceny musiał podnieść.

    > a Samsung po
    > kolaboracji z Pentaksem rozpocznie podobny atak, a może jeszcze
    > silniejszy.

    Narazie to samsung śpi zadawalając się wypuszczaniem klonów pentaksa. Nikt
    ich nie bierze na poważnie, nawet na forum w ankietach ludzie piszą, że
    wolą droższego pentaksa. Bo marka, bo coś..
    IMHO nadzieją dla samsunga jest NX. To byłaby właściwa droga. Pentaksowi
    ostatnio coś się nie wiedzie, a w newsach pojawia się tyle samo dobrego
    (K-7) co złego (ogromne straty pentaksa).

    > Za 3 - 4 lata, sprzęt na S będzie równie popularny na
    > imprezeach.

    W tym segmencie (entry level) to sobie radzą całkiem nieźle. Przede
    wszystkim to jednak zasługa niskich cen. Niech tak zrobią z FF i pokochają
    ich również bardziej zaawansowani userzy :)

    > Mimo wypowiedzi kilku osób, A900 jest całkiem udanym aparatem.

    Powiedziałbym raczej, że A900 w swoich pieniążkach jest niezłym wyborem z
    całkiem fajnymi opcjami, ale nie jest to jakiś mega hit. Fajnie, że opcje
    fotograficzne tam są niezłe - wizjer, brak bajerów, ot ma co trzeba. Póki
    co cena jest zbyt duża chyba, ale może zmieni to A850 :)

    d.

  • 34. Data: 2009-08-23 19:14:55
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam 'Adak' Kępiński wrote:

    > Jako sprzęt sam w sobie - tak.
    > Ale ja np. nie rozumiem pewnych jego ruchów. Np. praktyczne
    > opuszczenie lini D2H(s) - przez parę lat Nikon został z jedynym
    > szybkim aparatem (8fps) który miał raptem 4MPix i duże szumy :-/

    i co najgłupsze ten sprzęt stoi całkiem wysoko na rynku wtórnym

    > Albo np. "wieczny" D100 - pamiętasz ile lat był na rynku, zanim
    > wyszedł D200?

    oni sie generalnie nie palą do bycia pierwszymi.

    > Może takie dozowanie nie jest złe, może klienci mniej czują sie
    > robieni w bambuko, ale tam gdzie Canon wypuścił już 5 puszek (10, 20,
    > 30, 40, 50D) Nikon wypluł trzy (D100/200/300 [i 300s :>]).
    > Ale może to i lepiej? Niektóre "usprawnienia" pomiędzy poszczególnymi
    > puszkami Canona są wszak mocno kosmetyczne.

    Amen zato jak wchodzą to ostro. vide D300 i D3 to bylo naprawdę ostre
    wejscie

  • 35. Data: 2009-08-23 19:16:37
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    dominik wrote:

    > Ciekawe jakiego systemu używa Marek :)

    dawno temu miałem canona a potem wszedłem w Nikona i nie żałuję, trochę
    żałowałem jak sie pojawiały kolejne cyfrowe puszki a tu w nikonie tylko
    drogie profi. :)

  • 36. Data: 2009-08-23 19:17:59
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam 'Adak' Kępiński wrote:

    > Na szczęście rurki typu 400/2.8, 500/4 i 600/4 (już pominę 1200/5.6)
    > najczęściej są na wyposażeniu firm, a nie osób prywatnych.
    > A z tego co słyszałem to Nikon zrobił niedawno niektórym dobrą
    > promocję ze sprzedażą nowego sprzętu (N) i z wzięciem starego w
    > rozliczeniu (C) w ten sposób, żeby ten stary nie został już użyty :>

    takie działania mają sens gdy dotyczą dużych agencji.

  • 37. Data: 2009-08-23 19:22:41
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    dominik wrote:

    > Pamiętaj, że canon ma jeszcze sporo ciekawej i taniej optyki f/4 czy
    > innych budżetowych szkiełek.

    budżetowe szkiełka Canona zwyklę są słabe, od dawna było wiadomo że niestety
    ale Canon robi raczej słabe tanie szkła. Nikon zawsze trymał jakość nawet w
    szkłach amtorskich.

> [...]
    > Fajnie, że opcje fotograficzne tam są niezłe - wizjer, brak bajerów,
    > ot ma co trzeba. Póki co cena jest zbyt duża chyba, ale może zmieni

    Szkła Szkła Szkła... Pozostaje jeszcze pytanie czy mają jakąś tajną umowę z
    Nikonem czy nie :)

  • 38. Data: 2009-08-23 20:31:00
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    > i co najgłupsze ten sprzęt stoi całkiem wysoko na rynku wtórnym

    Kiedyś nawet chciałem kupić D2H(s?), ale mi przeszło - nie ma się co cofać.

    > Amen zato jak wchodzą to ostro. vide D300 i D3 to bylo naprawdę ostre
    > wejscie

    Poza tym Nikon pozycjonuje puszki inaczej niż Canon i to trochę zamieszania
    napewno wprowadza.

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 39. Data: 2009-08-23 21:20:38
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Marek Dyjor wrote:
    > budżetowe szkiełka Canona zwyklę są słabe, od dawna było wiadomo że
    > niestety ale Canon robi raczej słabe tanie szkła. Nikon zawsze trymał
    > jakość nawet w szkłach amtorskich.

    To słaby jest 24-105/4 czy 70-200/4 albo jeszcze 17-40? Zz tego co wiem
    trzymają niezły poziom, a zdecydowanie są wersją budżetową dla tych f/2.8.
    Oczywiście jest takie sobie 50/1.7, ale ono za to jest najtańsze na rynku.
    Kapitalnym, a tanim jest np też 85/1.8 i nawet w nikonie chyba nie ma
    odpowiednika.
    Myślę, więc że zdecydowanie przesadzasz w tym stwierdzeniu. Zresztą jak w
    każdym systemie - jest sporo ciekawych obiektywyów i sporo takich, które
    są drogie i niezbyt dobre.

    > Szkła Szkła Szkła...

    Ale co szkła? Czego Ci tak brakuje? Nie ma owszem szkieł f/4, ale f/2.8
    już są w pełnym zakresie. tańszych opcji jest też kilka (70-300 np).
    Cośtam można dobierać jeszcze z starszych (17-35, 28-70 itd). Są też
    perełki (STF, Reflex itd.). Trochę za duża jest dziura pomiędzy
    budżetowymi i profesjonalnymi, kilka szkieł brakuje w nowym wydaniu
    (przede wszystkim z SSM),

    > Pozostaje jeszcze pytanie czy mają jakąś tajną
    > umowę z Nikonem czy nie :)

    Jaką niby tajną umowę i do czego?
    Mają jakąś dotyczącą matryc i pewnie jest obustronnie korzystna.

    d.

  • 40. Data: 2009-08-23 22:17:08
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    > To słaby jest 24-105/4 czy 70-200/4 albo jeszcze 17-40? Zz tego co
    > wiem trzymają niezły poziom, a zdecydowanie są wersją budżetową dla
    > tych f/2.8.

    24-105 i 17-40 są bez rewelacji - choć niby L'ki (żeby nie napisać że wybitnie
    kiepskie, ale to nie ja jestem Canonowcem i to nie moja opinia).
    70-200/4 jest dobre, a 70-200/4 IS podobno bardzo dobre.

    > Oczywiście jest takie sobie 50/1.7, ale ono za to jest
    > najtańsze na rynku.

    Chyba 50/1.8.
    Swoją drogą ciekaw jestem jak się ma C50/1.8 do N50/1.8. Tak z czystej
    ciekawości - optycznie.
    Wiem, ze mechanicznie Canon to niestety straszna padaka, więc ten aspekt sobie
    darujmy.

    > Kapitalnym, a tanim jest np też 85/1.8 i nawet w
    > nikonie chyba nie ma odpowiednika.

    Eee, moze Nikkor 85/1.8?

    > Myślę, więc że zdecydowanie przesadzasz w tym stwierdzeniu. Zresztą
    > jak w każdym systemie - jest sporo ciekawych obiektywyów i sporo
    > takich, które są drogie i niezbyt dobre.

    Myślę, że nie o tym jest ten temat żeby się przepychać.

> [...]
    > też perełki (STF, Reflex itd.). Trochę za duża jest dziura pomiędzy
    > budżetowymi i profesjonalnymi, kilka szkieł brakuje w nowym wydaniu

    Jak będę miał za dużo pieniędzy (jasne) to sobie kupię jakąś sonoltę i 500/8 z
    AF :-D
    Inna sprawa, że mi to nijak nie potrzebne, ale może ;-)

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327