  • 41. Data: 2009-02-15 09:02:13
    Temat: Re: Nikon czy Canon - bardzo proszę o pomoc
    Od: d...@2...pl (Dariusz W.)

    Witam !

    Ja tez centralny punkt AF uzywam ;)
    Bardziej mi to pasuje a mam ich wiecej niz 3 ;)

    Dariusz W.

    Usun z e-mail znaki x.

  • 42. Data: 2009-02-15 09:52:23
    Od: j...@a...at

    On 20 Jan., 20:52, i...@g...com wrote:

> [...]
    > Prawda? Mit?
    > Który celniejszy i bardziej niezawodny?
    > Szczerze mówiąc nie chcę Canona 400D czy 450D.
    > 40D ma wyświetlacz na górze, co mi się podoba, jak również wydaje się
    > solidniejszy.
    > Wiem, że jak kupię tanie body to nie będę w pełni zadowolona :)
    > Przede wszystkim chodzi mi o jakość zdjęć, bo lubię zdjęcia jakościowo
    > dobre, czyste, nie mydlane - jak to się mówi "żylety", z ładnymi
    > kolorami.
    > Który z tych aparatów daje ogólnie ładniejsze zdęcia jpg i raw?
    > I chciałabym też celny i w miarę niezawodny autofocus.

    nasz racje i nie daj sie nikomu namowic na zakup 450 d czy 400 d skoro
    stac cie na 40 d
    roznice sa spore pod kazdym wzgledem 40 d jest lepszym.
    nieprawdziwa jest rowniez w fotografii cyfrowej teza , ze mozna kupic
    tanie body i dobry obiektyw.
    o jakosci zdjecia decyduje para matryca - obiektyw. tak jak w
    fotrografii analogowej film - obiektyw.
    w analogu body mialo mniejsze znaczenie gdyz do najtanszego mozna bylo
    dobrac najlepszy film i uzyskac te sama jakosc jak z najdrozszym .
    obiektyw 17 - 85 is wykazuje w badaniach laboratoryjnych nie
    najwyzsze wartosci , gorsze niz oczekiwano , za to ma dosyc dobry
    zakres ogniskowach . w fotografii np urlopowej i wiekszosci przypadkow
    jakosc wystarcza.
    jesli mozesz to sugerowalbym zakup 24-105 is w aps - c wykazuje
    swietne pomiary , jest uniwersalny . szkoda ze nie szerszy , ale nie
    mozna miec wszystkiego na raz.

    n d 90 nie poslugiwalem sie ( poza zabawa w sklepie ) wiec sie nie
    wypowiadam.

    reasumujac zdecydowanie nie trzycyfrowe canony , jesli juz to
    dwucyfrowy np 40 d.

  • 43. Data: 2009-02-15 11:28:41
    Od: d...@2...pl (Dariusz W.)

    Witaj !

> [...]
    >roznice sa spore pod kazdym wzgledem 40 d jest lepszym.
    >nieprawdziwa jest rowniez w fotografii cyfrowej teza , ze mozna kupic

    Obiektyw jest bardzo wazny a jak spojrzysz wokol jakosc
    matryc jest wysoka i nawet w tanszym body sa juz niezle matryce.

    Wiec teza o najwazniejszym elementem jakim jest szklo nie jest
    taka bezpodstawna ;)

    Co innego jak ktos kupuje sprzet pod konkretne wysrubowane
    parametry takie jak zdjecia... typu szybki ruch gdzie
    najwazniejszym parametrem bedzie ilosc klatek / s.

    Wtedy szuka sie odpowiedniego korpusu spelniajacego takie a nie
    inne wymagania.

    Dariusz W.

    Usun z e-mail znaki x

  • 44. Data: 2009-02-15 12:35:28
    Od: j...@a...at

    > Wiec teza o najwazniejszym elementem jakim jest szklo nie jest
    > taka bezpodstawna ;)

    teza ze najwazniejszym elementem jest obiektyw jest teza bledna - to
    relikt z czasow analogu.
    w aparatach cyrowych istotne dla jakosci zdjecia elementy znajduja
    sie takze w body.

    to tak jakbys twierdzil , ze w samochodzie najwazniejszy jest silnik.
    sproboj jechac z fantastycznie podrasowanym silnikiem na lysych
    oponach , albo wogole bez kol.

    w cyfrze wazna jest jakosc obiektywu I ( duze I ) jakosc body -
    koniugacja , musza zachodzic dwa warunki na raz .

    zeby nie byc goloslownym podam pare liczb , ktore sam pomierzylem -
    jest ich sporo , podam wiec te najwazniejsze , ktore obrazuja problem

    obietyw 100/ 2 ,0 usm canona pomierzony z c 50 d
    na pierwwszym miejscu przyslona , na drugim rozdzielczosc MTF 50
    wyrazona w liniach / wysokosc obrazu , na trzecim subiektywna jakosc
    tak jak wg tablicy okulistycznej . powyzej 95 % zdjecia w powiekszeniu
    100 % sa odbierane jako b ostre , bez straty ostrosci , ponizej 90 %
    juz widac nieostrosc , trzeba ograniczac skale powiekszenia.

    Pomiary na AF:

    2.0 1589 L 100%
    2,0 1193 95%
    3,2 1896 100
    3,2 1624 100
    5,0 1855 100
    5.0 1904 100
    6.3 2047 100
    6,3 2005 100

    ostrosc na MF w oparciu o LV i lupe 10 - krotna :

    2,0 1483 100%
    6,3 1443 100%

    zdjecia powyzej 1200 L/ wys.obr. sa odbierana juz jako ostre ,
    ponizej tej granicy rozmycie zaczyna byc wyraznie widoczne,

    dla tego samego obiektywu z c450 D robione w ten sam sposob pomiary
    wszystkie byly ponizej 1200 l/wo !!!!! - i to znacznie. zdazaly sie
    sporadycznie ale rzeczywiscie to byla nieregularnoisc zdjecia powyzej
    1200 l/wo.
    Subiektywna jakosc byla na poziomie 60 - 80%

    ostatecznie zidentyfikowalem tez przyczyne ale to nie na teraz.

    wnioski praktyczne :

    1. drogie wysokorozdzielcze obiektywy nie maja sensu w tanich body ,
    gdyz ich jakosc nie jest wykorzystana.
    o jakosci ( rozdzielczosci ) decyduje element najslabszy
    2. Jakosc pracy af ma istotny wplyw na rozdzielczosc obrazu
    3, w oparciu o LV i MF nie udalo sie uzyskac tak wysokiej
    rozdzielczosci jak za pomoca trafionego AF , ale tez nie ma zdjec
    nietrafionych ( z AF zdazaja sie )

    gdybym mial podsumowac w aktualnych dslr jakosc zdjecia zalezy od
    jakosci obiektywu , jakosci matrycy , precyzji dzialania AF .. ONE SA
    WSZYSTKIE ROWNIE WAZNE.

    Jesli ktorys z tych elemtow zawodzi ostateczna jakosc jest d.d. mimo
    ze pozostale pracowalyby bez zarzutu.

    MNie osobiscie wyniki tych pomiarow ustatecznie wyjasnily , dlaczego b
    czesto jakosc obrazu z parokrotnie tanszej hybrydy byla lepsza od
    zdjec robionych b . dobrym i drogim obiektywem z tanim body - powod
    lezal w malo precyzyjnej pracy AF , ale tez i w matrycy , o czym po
    tym)

    XXX

  • 45. Data: 2009-02-15 16:50:58
    Od: "Jan Kowal" <j...@n...ma.poczty.pl>

    Użytkownik <j...@a...at> napisał w wiadomości

> [...]
    >w analogu body mialo mniejsze znaczenie gdyz do najtanszego mozna bylo
    >dobrac najlepszy film i uzyskac te sama jakosc jak z najdrozszym .

    gorzej - w analogu jeśli film nie spełniał oczekiwań to się już drugi raz
    nie kupowało a tutaj kaplica.

  • 46. Data: 2009-02-15 19:51:33
    Od: j...@a...at

    > gorzej - w analogu jeśli film nie spełniał oczekiwań to się już drugi raz
    > nie kupowało a tutaj kaplica.

    i na dodatek mogila jeszcze.

  • 47. Data: 2009-02-16 22:05:46
    Od: d...@2...pl (Dariusz W.)

    Witaj !

    Zobacz sobie na ten link

    http://www.optyczne.pl/76.4-Test_aparatu-Canon_EOS_4
    50D_Rozdzielczo%B6%
    E6.html

    Porownaj sobie rozdzielczosc matryc

    Canon 450D
    Nikon D300
    Sony A700

    Rozdzielczosc - praktycznie bardzo wyrownana a jednak spora roznica
    cenowa miedzy tymi korpusami.

    --- cytat

    Canon 450D jest na rynku trzeci? po Sony A700 i Nikonie D300 lustrzank? z
    12-megapikselow? matryc? formatu APS-C. Jak pami?tamy warto?ci MTF50 by?y
    najwi?ksze dla D300. Ta lustrzanka deklasowa?a te? pod wzgl?dem
    rozdzielczo?ci nawet 14-megapikselowe matryce Pentaxa K20D i Sony A350.
    Nasze testy od tego momentu zacz??y budzi? sporo emocji, bo wielu osobom
    trudno by?o uwierzy?, ?e du?a ilo?? pikseli nie musi od razu wi?za? si? z
    wi?ksz? rozdzielczo?ci?. Wp?ywa na to ca?y mechanizm przetwarzania obrazu w
    aparacie - ró?ne oprogramowanie, ró?na implementacja matryc i ró?na w ko?cu
    ich jako??. Nie bez znaczenia pozostaje te? u?yty obiektyw. Decyduj?c si? na
    model Sigma 30 mm f/1.4 EX DC, który jest produkowany ze wszystkimi
    bagnetami lustrzanek dost?pnych na rynku, wrzucili?my kij do mrowiska. W
    ?wiadomo?ci niektórych osób obiektyw ten jest zbyt s?aby i wyniki s? przez
    to krzywdz?ce dla aparatów. Nie pomaga nawet fakt, ?e pomiarów dokonujemy
    te? na dobrej klasy sta?oogniskowych obiektywach z danego systemu, które
    potwierdzaj? wyniki dla Sigmy i zawsze o tym wspominamy w te?cie.

    Co zatem pokaza?y nasze wyniki dla 12-megapikselowego Canona 450D? Wykres
    poni?ej przedstawia pomiary funkcji MTF50 na zdj?ciach RAW wywo?anych
    programem dcraw dla 450D i obiektywu Sigma 30 mm f/1.4 EX DC. Z dok?adno?ci?
    do b??dów pomiarowych, takie same warto?ci uzyskali?my dla obiektywu Canon
    EF-S 60 mm f/2.8 Macro.

    Wystarczy spojrze? na wykres by wnioski same si? nasun??y. Sigma 30 mm
    f/1.4 EX DC nie ograniczy?a 12-megapikselowej matrycy. W porównaniu do
    Nikona D300, dla 450D otrzymali?my rozdzielczo?ci na poziomie równym i
    momentami wi?kszym (cho? wsz?dzie pomiary zaz?biaj? si? w granicach 2-
    sigma). Canonowi uda?o si? zatem to co Nikonowi, a czego zarówno Sony jak i
    Pentax osi?gn?? nie zdo?a?y. Poni?ej pokazujemy najlepszy wynik z programu
    Imatest dla przys?ony f/5.6 z Sigmy 1.4/30 HSM.

    --- end cytat

    Moim zdaniem jakosc uzytego szkla bedzie mialo najwieksze
    znaczenie co do jakosci i rozdzielczosci uzyskanej fotografii.

    Zrob prosty.... eksperyment.

    Podlacz do 50D taniego kita a do 450D EF 50mm/1.4 i
    wykonaj ze statywu na tej samej ogniskowej zdjecia krajobrazu
    z wieloma drobnymi elementami.

    Podeslij komus (bezstronnemu) do obrobki oba RAW-y i zrob dwie odbitki 30x40
    i daj komus do oceny, ktore ze zdjec bedzie mialo wiecej szczegolow ;)

    Sam sie przekonasz, ze sie mylisz do wlasnej tezy.
    A dobry obiektyw to jedna z bardziej istotnych elementow
    ukladu w aparacie o wyrownanej jakosciowo matrycy.

    Dariusz W.

    Usun z e-mail znaki x.

  • 48. Data: 2009-02-17 07:55:15
    Od: j...@a...at

    On 15 Feb., 20:51, j...@a...at wrote:

    >Moim zdaniem jakosc uzytego szkla bedzie mialo najwieksze
    >znaczenie co do jakosci i rozdzielczosci uzyskanej fotografii.

    mylisz sie , o ile masz nieprecyzyjny af doskonale szklo zostanie
    nastawione nieprecyzyjnie , bedziesz mial z niego pocieche jak ze dna
    od butelki.

    jelsi masz matryce o niskiej rozdzielczosci , b.rozdzielczosc
    obiektywu nie zostanie wykorzystana.

    wszyscy i optyczne dokonuja pomiarow rozdzielczosci obiektywow dla
    okreslonej matrycy ( inaczej nioz w analogu to bywalo)

    --
    >Pozdrawiam
    > Dariusz W.

    to co tutaj piszesz to sa Twoje wrazenie , czy tez domysly na
    podstawie luznych informacji ( bo tego wiedza nazwac nie mozna )
    znalezionych w internecie.

    na 50 d jakosc zdjec jest nieporownywalnie lepsza ( zdecydowanie
    lepsza o 1000% to sie widzi natychmiast ) niz w 450d - nie ma
    najmniejszego porownania - i to na tych samych obiektywach ( to nie
    wyczytane , lecz sprawdzone roniez osobisci).
    Roznica w pojemnsci matryc nie jest wielka , natomiast zasadnicza w
    konstrukcji ich powierzchni - to sie przeklada na zupelnie inna
    wspolprace matrycy z obiektywami. Do tego fatalny AF w 450 d , ktory
    tylko wyjatkowo ostrzy.

    Zobacz na optycznych - pieja nad obiektywami pomierzonymi z c 20 d
    jesli ich rozdzielczosc osiaga lub przekracza 40 pl/mm .
    Ja pomierzylem pare obiektywow z c50d w tym wspomniany 50 / 1,4..
    Rozdzielczosc dochodzi na przyslonie 5,6 do
    90 pl/mm !! ( to nie blad - 90 !!!! na mtf 50 ) w c450 nawet mowy
    nie ma zeby osiagnac polowe.

    i to sie widzi golym okiem.

    Przy czym pomiary dokonuje w ostrzejszych warunkach niz optyczni -
    mianowicie nie najwyzsza mozliwa rozdzielczosc ( ona przekracza 90 pl/
    mm) , a srednia praktycznie uzyskana w pomiarach na AF. Jesli ktos nie
    wierzy to sluze wydrukami - tego sfalszowac sie nie da.

    ozacza to te inwestujac w obiektyw za kilkanascie tysiecy zl w c450 d
    nigdy nie uzyskam tej jakosci jak w c50d z obiektywem znacznie
    tanszym.
    elemntem limitujacym w tanich dsl rach jest AF i matryca.

    Praca AF to odzielny temat - zaden AF nie trafia idealnie a odchylki
    nie sa zawsze takie same , ale np rozwiazanie pozwalajace na justacej
    Af do okreslonych obiektywow ( jak w c1d , d3 , c5d c50d) decyduje o
    tym czy dany obiektyw bedzie prawidlowo ostrzyl , czy tez nie z danym
    body. Jesli nie bedzie ostrzyl to jego jakosc nie ma znaczenia.

    Zobacz sobie na wyniki pomiaru spadku rozdzielczosci wskutek ostrzenia
    za pomoca AF , MTF spada nawet do 20 % maksymalnej wartosci na
    ustawieniu manualnym.

    Rownie wazne sa trzy elemnty - jakosc matrycy , precyzja AF , jakosc
    optyki i mechaniki obiektywu.
    jesli jednego braknie to pozostalymi nie da sie nadrobic.

    XXX

  • 49. Data: 2009-02-17 08:26:02
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    j...@a...at pisze:
> [...]
    > najmniejszego porownania - i to na tych samych obiektywach ( to nie
    > wyczytane , lecz sprawdzone roniez osobisci).

    Kto sprawdzał? Gdzie sprawdzał? :)

> [...]
    > konstrukcji ich powierzchni - to sie przeklada na zupelnie inna
    > wspolprace matrycy z obiektywami. Do tego fatalny AF w 450 d , ktory

    Dodaj jeszcze, że wyjątkowo tobie, bo takim, co potrafią używać aparatu
    ostrzy zawsze.

    > Ja pomierzylem pare obiektywow z c50d w tym wspomniany 50 / 1,4..
    > Rozdzielczosc dochodzi na przyslonie 5,6 do
    > 90 pl/mm !! ( to nie blad - 90 !!!! na mtf 50 ) w c450 nawet mowy
    > nie ma zeby osiagnac polowe.

    No łał, czym mierzyłeś? Metrem krawieckim? :)

    > i to sie widzi golym okiem.

    Normalnie porno...

> [...]
    > mm) , a srednia praktycznie uzyskana w pomiarach na AF. Jesli ktos nie
    > wierzy to sluze wydrukami - tego sfalszowac sie nie da.

    Acha, wydruki mierzyłeś :)

> [...]
    > tanszym.
    > elemntem limitujacym w tanich dsl rach jest AF i matryca.

    No, tylko że wzrost rozdzielczości wynika... ze wzrostu ilości pikseli i
    niczego więcej. Obie matryce nie mają ograniczeń powodowanych zbyt
    silnym filtrem aa (450d zresztą wyjątkowo często daje morę). Ale ''bez
    ksywy'' wie lepiej.
    Skończ pitolić chłopie te swoje teorie wysnute o jotpegi z aparatu i
    antytalent techniczny do jego obsługi. Żeby cokolwiek mówić o ostrości
    trzeba opanować photoshopa (albo jakiś dobry konwerter do rawów),
    inaczej wychodzą bzdury, które biedni ludzie czytają i w nie wierzą.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 50. Data: 2009-02-17 08:56:27
    Od: Howk <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > najmniejszego porownania - i to na tych samych obiektywach ( to nie
    > wyczytane , lecz sprawdzone roniez osobisci).

    :))))
    na optyczne są porównane te aparaty. Celność AF w otchyłce poniżej 5%
    (która wg mnie jest niezauważalna dla oka) wynosi:

    dla 40d = 75%
    dla 50d = 65%
    dla 450d = 80%

    Wg optyczne idealny AF trafia gdy odchyłka jest mniejsza od 20% i wg
    takiej klasyfikacji wszystkie trzy są idealne.

    Ale nie przejmuj się Twój ukochany 40d zajął honorowe 2 miejsce :))
    jeżeli chodzi o AF Canona

    > Roznica w pojemnsci  matryc nie jest wielka , natomiast zasadnicza

    a testy mówią co innego, więcej szczegółów i takie tam w 450d niż w
    40d

    > wspolprace matrycy z obiektywami. Do tego fatalny AF w 450 d , ktory
    > tylko wyjatkowo ostrzy.

    :))) wg Twoich testoów of course

> [...]
    > jesli ich rozdzielczosc osiaga lub przekracza 40 pl/mm .
    > Ja pomierzylem pare obiektywow z c50d  w tym wspomniany 50 /

    aaaaaaa i wszystko jasne to Twoje testy ;))))

    > i to sie widzi golym okiem.

    no jak gołym okiem mierzyłeś to musi być lepiej niż jakieś fajansowe
    oprogramowanie z optyczne.pl :))

> [...]
    > tanszym.
    > elemntem limitujacym w tanich dsl rach jest AF  i matryca.

    Tobie to się zapewne nie uda, chyba że na jakież szkolenie z obsługi
    aparatu się wybierzesz i będzie to zapewne sporo tańsze rozwiązanie
    niż kupowanie co tydzień nowej puszki ;)