  • 31. Data: 2009-01-21 01:04:54
    Temat: Re: Nikon czy Canon - bardzo proszę o pomoc
    Od: "Celt" <C...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości
    news:gl5e3j.3mk.1@teren.hamstera.pl...
    > Rzecze basti78:

    > Do Nikona nie można.
    > --
    > Omniscient, omnipotent, omnipresent, without judgment
    >
    > Mateusz Ludwin mateuszl [at] gmail [dot] com

    Można.

  • 32. Data: 2009-01-21 01:33:39
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Celt:

    > Można.

    Żarty na bok ;>

  • 33. Data: 2009-01-21 06:41:47
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "basti78" < napisał w wiadomości

    > ale jakie to ma znaczenie, zresztą wyjątkowo odkrywcze..........., dla
    > założycielki wątku?

    A takie, ze wczesniej pisala, ze wczesniej robila foty Zenitem, wiec moze
    stare obiektywy wykorzystac.
    Po za tym dla Ciebie nie odkrywcze, a inni moga nie wiedziec.

  • 34. Data: 2009-01-21 07:14:31
    Od: Howk <p...@p...onet.pl>

    > Czemu kijowy? Oglądałam zdjęcia w internecie i wyglądały całkiem
    > ładnie.

    jak zdjęcia z tego objektywu Ci się podobały to lepiej to kup
    najtańszego olka albo lepszy kompakt bo to znaczy, że kiepskie mydlane
    foty są dla ciebie wystarczająco dobre i szkoda kasy ładować w sprzęt.
    No chyba że dla szpanu ;))

    > Niestety nie wiem który obiektyw wybrać.Nikona czy Canona?

    > Jak to jest z tą celnością systemu autofocus w Nikonie i Canonie?
    > Prawda? Mit?
    > Który celniejszy i bardziej niezawodny?
    > Szczerze mówiąc nie chcę Canona 400D czy 450D.
    > 40D ma wyświetlacz na górze, co mi się podoba, jak również wydaje się
    > solidniejszy.

    a do czego Ci ten wyświetlacz na górze?

    > Wiem, że jak kupię tanie body to nie będę w pełni zadowolona :)
    > Przede wszystkim chodzi mi o jakość zdjęć, bo lubię zdjęcia jakościowo
    > dobre, czyste, nie mydlane - jak to się mówi "żylety", z ładnymi
    > kolorami.
    > Który z tych aparatów daje ogólnie ładniejsze zdęcia jpg i raw?
    > I chciałabym też celny i w miarę niezawodny autofocus.

    450 po podłączeniu 17-55 daje więcej szczegółów na focie od 40d.
    Jakościowo nie rozpoznasz zdjęć na papierze między d90, 450d i 40d.
    ALe rozumiem, że aparat raczej do szpanu potrzebny, to ja bym wybrał
    d300.

  • 35. Data: 2009-01-22 23:02:40
    Od: i...@g...com

    On 21 Sty, 08:14, Howk <p...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > Jakościowo nie rozpoznasz zdjęć na papierze między d90, 450d i 40d.
    > ALe rozumiem, że aparat raczej do szpanu potrzebny, to ja bym wybrał

    Aparat nie do szpanu. Będę nim robić zdjęcia.
    Ostatecznie zamówiłam w sklepie internetowym Nikona D90 z obiektywem
    18-105 VR. Zapewne po jakimś czasie dokupię lampę i obiektyw 50mm.
    Wcześniej miał być Nikon D40/D60, ale (ze względu na brak silniczka
    autofocusa, mniej punktów af) wybrałam D90. Ma on też większy wizjer
    (noszę okulary), a to zapewne też będzie dla mnie plusem podczas
    kadrowania.
    P.S. Znajomy stwierdził, że Canon 40D będzie dla mnie za ciężki, a
    różnicy w jakości zdjęć pomiędzy Nikonem D90 a Canonem 40D nie
    zauważę, bo zależne to jest od obiektywu. Ogólnie on również
    stwierdził, że D90 nie jest złym aparatem.
    Myślę, że będę zadowolona. Pozdrawiam serdecznie i bardzo dziękuję za
    pomoc.

    Ivonka

  • 36. Data: 2009-01-23 20:05:29
    Od: "Krzysztof L" <l...@w...pl>

    > autofocusa, mniej punktów af)

    im mniej tym lepiej, najlepiej jeden punkt centralnie!!!

    Pozdrawiam

  • 37. Data: 2009-01-24 12:23:15
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Krzysztof L:

    > im mniej tym lepiej, najlepiej jeden punkt centralnie!!!

    Niech zgadnę - mówisz tak, bo masz tylko trzy? :>

  • 38. Data: 2009-01-24 13:43:22
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Krzysztof L" napisał w wiadomości

    > im mniej tym lepiej, najlepiej jeden punkt centralnie!!!

    E.. Chyba lepiej, jak jest wiecej, ale mozna sobie ktorys wybrac. Nie zawsze
    porzadane jest ostrzenie w srodku kadru..

  • 39. Data: 2009-01-24 14:15:52
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Ajgor pisze:

    > E.. Chyba lepiej, jak jest wiecej, ale mozna sobie ktorys wybrac. Nie zawsze
    > porzadane jest ostrzenie w srodku kadru..

    Najczęściej potrzeba akurat tego punktu, który jest pomiędzy :)
    Dlatego na statywie lv żońdzi.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 40. Data: 2009-01-24 21:13:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 Jan 2009, Ajgor wrote:

    > E.. Chyba lepiej, jak jest wiecej, ale mozna sobie ktorys wybrac. Nie zawsze
    > porzadane jest ostrzenie w srodku kadru..

    ...i w tych miejscach w których akurat są czujniki.
    Przy wszystkich wadach ostrzenia przy hybrydzie ten drobiazg też
    bywa pomijany :) (ja wiem, że *ostatnio* LV i tak dalej).

    pzdr, Gotfryd