  • 31. Data: 2010-05-05 12:54:49
    Temat: Re: Nikon Polska - oświadczenie
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    W dniu 5/5/2010 2:41 PM, januszek pisze:

    > Nie do końca łapię o co Ci konkretnie chodzi ;) Najwyraźniej przegapiłem
    > wprowadzenie zakazu używania słowa "Nikon"? Skąd go wywodzisz? ;)

    Wiesz, niejaki januszek napisał:
    "Zarejstruj więc domenę ze znakiem słownym Nikon i walcz, Don Kichocie ;) "

    Słowo "Nikon"

  • 32. Data: 2010-05-05 13:06:28
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Dariusz Zygmunt napisał(a):

    > Wiesz, niejaki januszek napisał:
    > "Zarejstruj więc domenę ze znakiem słownym Nikon i walcz, Don Kichocie ;) "

    > Słowo "Nikon"

    Tak to jest jak się czyta słowa a nie całe zdanie ;)

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 33. Data: 2010-05-05 13:31:40
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    W dniu 5/5/2010 3:06 PM, januszek pisze:

    > Tak to jest jak się czyta słowa a nie całe zdanie ;)

    Przytoczyłem całe zdanie które nieco wcześniej sam napisałeś, czego w
    tym zdaniu nie rozumiesz?

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    PS
    Jeśli chodzi Ci o rozróżnienie słowa Nikon od znaku słownego Nikon to
    mam propozycję, napiszę coś a Ty powiesz czy jest to słowo czy znak słowny:

    Nikon

  • 34. Data: 2010-05-05 13:32:14
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:hrro9u$2e3d$1@news2.ipartners.pl...
    > Użycie słowa nikon w nazwie domeny "nikonjestdodupy" służy dokładnie
    > do tego samego. Oczywiście pod warunkiem, że pod tą domeną nie kryje
    > się żadna działalność konkurencyjna względem właścicela znaku.

    W zasadzie tak, ale jestem sceptycznie nastawiony do tutejszego
    wymiaru sprawiedliwosci ;)

    Czytaj - trzeba miec jaja i kase na prawnikow zeby sie kopac z koniem.

  • 35. Data: 2010-05-05 14:01:18
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hrrnv9$242$1@inews.gazeta.pl>,
    Dariusz Zygmunt nabazgrał:
    > Na tej samej zasadzie nie
    > można opatentować koła

    Ach, ta wiara w poprawne funkcjonowanie świata :)
    Niestety mylisz się, zostało opatentowane w roku 2001:
    http://www.newscientist.com/article/dn965-wheel-pate
    nted-in-australia.html
    Oczywiście nic z takiego patentu nie wynika, ale to tylko kwestia skali.

  • 36. Data: 2010-05-05 14:44:07
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    W dniu 5/5/2010 4:01 PM, l...@l...localdomain pisze:
> [...]

    nted-in-australia.html
    > Oczywiście nic z takiego patentu nie wynika, ale to tylko kwestia skali.

    Słyszałem o tym przypadku, dlatego dodałem drugą część zdania którą
    wyciąłeś :-)

    Jak słusznie zauważyłeś, patent na koło jest wypaczeniem istoty prawa
    patentowego, które ze swojej istoty ma zabezpieczać prawa majątkowe a
    nie być "rejestrem wynalazków".

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 37. Data: 2010-05-05 15:13:54
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    januszek wrote:

    > "Nikon" to znak towarowy, ma swojego wlaściciela. Dlaczego uważacie,
    > że ten właściciel nie może dysponować swoją właśnością?
    >
    > Zrozumiałbym protesty np po tym jakby zarządał tantiem za każde
    > zdjęcie wykonane aparatem z tym logo lub też pozywał o kary za
    > zdrapanie lub zaklejenie znaczka ale w omawianych tu sytuacjach
    > sprawa jest IMO jasna i klarowna.

    w teorii wsjo jest OK ale...

    pozostaje kwestia wizerunkowa, a działania firmy Nikon Polska nie poprawiaja
    wizerunku firmy.

    widać ewidentnie ze są one retorsją za krytykę. widać ewidentnie że jest to
    swoista kara za wyrażanie swojego zdania.

  • 38. Data: 2010-05-05 15:17:09
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Sebastian Nibisz wrote:
    > "Polityka firmy Nikon w zakresie ochrony własności intelektualnej
    > oraz znaku towarowego ma dać gwarancję rzetelności komunikatów
    > sygnowanych marką Nikon."
    >
    > Czyli, pisz o nas dobrze albo spadaj na drzewo.

    następnym krokiem będą pozwy cywilne przeciwko osobom które sie doważą
    skarżyć na jakość sprzętu Nikon czy serwisu.

    dodam ze takie działanie też jest zgodne z prawem.

  • 39. Data: 2010-05-05 15:53:08
    Od: "sbst" <b...@o...pl>

    piękny strzał w kolano

    miło wiedzieć, że i w korporacjach pracują debile.....

    wystarczyłoby trochę pomyśleć, ale jak widać to boli

    ehhhh kocham swojego Canona ;P

    --

    pozdrowienia

    Sebastian
    SBST (vel basti78)

  • 40. Data: 2010-05-05 16:10:15
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Dariusz Zygmunt napisał(a):

> [...]

    > Jeśli chodzi Ci o rozróżnienie słowa Nikon od znaku słownego Nikon to
    > mam propozycję, napiszę coś a Ty powiesz czy jest to słowo czy znak słowny:

    Nadal nie łapię toku rozumowania które prowadzi od przytoczonego zdania
    do zakazu używania słowa "Nikon". Może za głupi jestem - ale nie łapię.

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...