  • 11. Data: 2009-05-08 22:00:42
    Temat: Re: Nikon D 60 czy Olympus E-520 ?
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    Dariusz Gasior wrote:
    > Nie bede Cie przekonywal, ale 4x AA Sanyo Eneloop + ladowarka
    > procesorowa typu BCM-900 lub lepsza, spisywalyby sie calkiem niezle.

    dokładnie to samo chciałem napisać :D . Ale, Olympusy są OK.

    B.

    --
    Remove -trap- when replying. Usun -trap- gdy odpisujesz.

  • 12. Data: 2009-05-08 22:28:16
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Bronek Kozicki" <b...@s...net> napisał w wiadomości

    > dokładnie to samo chciałem napisać :D . Ale, Olympusy są OK.

    Co do E-520 i akumulatorkow. Ostatnio bylem na tygodniowej wycieczce.
    Zrobilem 1380 zdjec. Mozna powiedziec, ze zuzylem do tego 2.5 akumulatorka
    (mam w sumie dwa - jeden zaminnik):) Te 0.5 to 2-3 godzinne doladowywanie
    tego co juz byl w aparacie i powoli sie zblizal do stanu rozladowania. Poza
    zdjeciami - przegladanie, kasowanie, kilkadziesiat zdjec z wbudowana lampa
    blyskowa. Wiec chyba calkiem wydajne sa te akumulatorki dedykowane.

    Thomas

  • 13. Data: 2009-05-09 06:30:52
    Od: "Krzysztof L" <l...@w...pl>

    > calkiem wydajne sa te akumulatorki dedykowane.

    Dedykowany(oryginalny) do nikona d70 ma 12Wh. Moje akumulatorki w k200d -
    18Wh.
    Myślę, że w ten sposób należy to liczyć ;)
    Polecam paluszki.

    Ale o gustach się nie dyskutuje ;)
    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2009-05-09 07:31:12
    Od: "Dariusz Gasior" <d...@g...pl>

    > Dedykowany(oryginalny) do nikona d70 ma 12Wh. Moje akumulatorki w k200d -
    > 18Wh.
    > Myślę, że w ten sposób należy to liczyć ;)

    A ja mysle, ze nie. Juz pomijajac fakt, ze rozmawiamy o D60 a nie o D70. To
    jednak nalezy wziac pod uwage wydajnosc - czyli srednia liczbe zdjec jakie
    mozna zrobic na w pelni naladowanych bateriach (i to chociaz w odniesieniu
    do jakis standardow - vide: CIPA standards). I tu moze sie okazac, ze wcale
    takiej przewagi Pentax nie ma, jakby wynikalo z Twoich wyliczen (o ile w
    ogole ma przewage).
    Swoja droga jak to wyliczyles? [Przemnozyles pojemnosc nominalna
    akumulatorkow przez ich napiecie?]

    > Polecam paluszki.

    Ich niewatpliwa zaleta, jest to, ze sa latwo dostepne. Jesli wyladuja mi sie
    akumulatorki, zawsze moge podejsc do kiosku/stacji benzynowej/schroniska i
    kupic komplet baterii ("jednorazowych").

    > Ale o gustach się nie dyskutuje ;)

    To nie jest kwestia gustow - a licytacja: ze ja robie na moich
    akumulatorkach AA - 1000 zdjec Pentaxem, a ktos robi dedykowanym oryginalnym
    akumulatorem Nikona "tylko" 500 to zadne porownanie.

    Pozdrawiam
    Dariusz Gasior

  • 15. Data: 2009-05-09 08:02:01
    Od: "Małgorzata Rutkowska-Mamica" <r...@o...pl>

    > Myslalem raczej o A300, ktory bardziej przystaje cenowo i mozliwosciami do
    > dwoch wspomnianych przez Ciebie modeli (w dual kicie, o podobnym zakresie
    > ogniskowych, jak we wspomnianych przeze mnie wczesniej przypadkach, mozna
    > go dostac za ok. 2250). Na jego plus mozna zaliczyc odchylany wyswietlacz,
    > co czyni prace z live view bardziej uzyteczna.

    Darek skad bierzasz te ceny, jak przeglądam net to drozej troche jest ?
    Podaj namiary na sklep, może się zainteresuje.

  • 16. Data: 2009-05-09 10:50:32
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Dariusz Gasior:

    > trudniej o szeroki kat (w przeliczeniu dla malego
    > obrazka).

    To bzdura, znajdź mi proszę odpowiednik 9-18 w takiej cenie (1800 zł).

  • 17. Data: 2009-05-09 10:54:32
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Małgorzata Rutkowska-Mamica:

    > Proszę o rade użytkowników, za i przeciw.

    D60 ma przede wszystkim bardzo starą matrycę, wcale nie będzie lepszy pod
    względem szumów od E520. Do tego nie ma stabilizacji w body, nie ma LV, nie
    ma takiego fajnego zestawu obiektywów amatorskich (35/3.5 do makro, 9-18
    jako ultra wide). A do tego E520 z dwoma kitami jest tańszy od D60. Jedyne w
    czym jest minimalnie lepszy, to wizjer. Nie daj sobie wciskać kitu że E520
    będzie mieć problemy z małą GO - różnica jest zupełnie niezauważalna i tylko
    nieznacznie większa od różnicy Canon vs Nikon (bo Canony też mają mniejsze
    matryce).

  • 18. Data: 2009-05-09 11:28:35
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
> [...]
    > nieznacznie większa od różnicy Canon vs Nikon (bo Canony też mają mniejsze

    Ja bym powiedział - nie daj sobie wciskać, że potrzebujesz tak małej GO,
    że robi ci różnicę czy to jest FF, czy APS-C, czy 4/3. ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 19. Data: 2009-05-09 14:00:23
    Od: "Krzysztof L" <l...@w...pl>

    Według Twojej wypowiedzi, żadne wyliczenia nie mają sensu. Przeczytaj co
    napisałeś.
    Cóż, nie wszyscy są szczęśliwi ;)

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2009-05-09 17:51:03
    Od: "Dariusz Gasior" <d...@g...pl>

    > Darek skad bierzasz te ceny, jak przeglądam net to drozej troche jest ?
    > Podaj namiary na sklep, może się zainteresuje.

    Sony A300 Dual Kit za 2298 PLN w fotobasia.pl, sklep nalezy do fotojokera
    (
    http://www.fotobasia.pl/product/aparaty-cyfrowe/sony
    /sony-alpha-300-z-ob-18-70-mm-i-55-200-mm/ )
    . Poza tym przyjrzyj sie cenom na www.skapiec.pl oraz www.ceneo.pl (tylko
    uwazaj na dwie rzeczy - po pierwsze - jesli chcesz kupowac w Internecie z
    przedplata na konto - to tylko w sprawdzonych sklepach, po drugie - cena to
    jedno, a stany magazynowe to drugie - upewnij sie, ze sklep ma sprzet, ktory
    chcesz zamowic - wg informacji na stronie fotobasi A300 z 2 obiektywami jest
    dostepny).

    Pozdrawiam
    Darek