  • 11. Data: 2014-01-18 02:00:34
    Temat: Re: Nik krytykuje fotoradary ITD
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > No jak, ***, nie ma, jak jest ?
    >
    > 3) sposób dokonywania pomiarów przez urządzenia rejestrujące, z
    > uwzględ-nieniem progów prędkości dostosowanych do obowiązującego na
    > drodze ograniczenia prędkości, oraz przetwarzania przez te urządzenia
    > zarejestro-wanych danych, a także biorąc pod uwagę możliwość błędu
    > kierowcy do 10 km/h włącznie w utrzymaniu dopuszczalnej prędkości;

    Hmm,
    Wygląda na to że oboje macie rację :))))
    Albowiem taryfikator mówi:
    - do 10 km/h - mandat do 50 zł oraz 1 punkt karny;

    Czyli te dwa przepisy są w sumie ze sobą sprzeczne.

    Chyba ze to co podał J.F. dotyczy tylo urządzeń rejestrujących (zgodnie z
    rozporządzeniem) czyli jak rozumiem stacjonarnych fotoradarów?

    A juz np, Iskier ktore maja mozliwosc rejestracji tylko w homologacji a tak
    naprawde jej nie mają nie dotyczy?
    A moze jednak? Co jest ważniejsze: rzeczywistość czy dokument z UMIW?

    Tak czy siak, jeżeli dobrze rozumiem:
    - kierowca ma prawo pomylić się o 10km/h jeżeli łapie go fotoradar
    - kierowca nie ma prawa sie pomylic jezeli łapie go policjant z suszarką?

    Dobrze myśle?
    Jeżeli tak, to zainste, trzeba byc posłem, żeby wymyslic tak konsekwentne
    przepisy.

  • 12. Data: 2014-01-18 02:13:44
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 18 stycznia 2014 02:00:34 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
> [...]
    >

    > Dobrze myśle?
    >
    > Jeżeli tak, to zainste, trzeba byc posłem, żeby wymyslic tak konsekwentne

    Wystarczy mylić się na -3 zamiast na +11 i można mieć wszystkie fotoradary w dupie.
    Że co? Że tak się nie da żyć? Da się.

  • 13. Data: 2014-01-18 06:59:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik k...@g...com ...

    > Wystarczy mylić się na -3 zamiast na +11 i można mieć wszystkie
    > fotoradary w dupie. Że co? Że tak się nie da żyć? Da się.

    Zapewne się da.
    Tak samo jak się da żyć z cukrzycą.

    Tylko że nie o to było pytanie...

  • 14. Data: 2014-01-18 09:08:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-01-18 02:13, k...@g...com wrote:

    > Wystarczy mylić się na -3 zamiast na +11 i można mieć wszystkie fotoradary w dupie.
    Że co? Że tak się nie da żyć? Da się.

    Niby się da, ale potem jak na Wisłostradzie ludziki jadą trochę ponad 40
    (licznikowe).

    Shrek.

  • 15. Data: 2014-01-18 12:56:43
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 18 Jan 2014 00:15:58 +0100, J.F. napisał(a):

> [...]
    > zarejestro-wanych danych, a także biorąc pod uwagę możliwość błędu
    > kierowcy do 10 km/h włącznie w utrzymaniu dopuszczalnej prędkości;

    Ale kierowca ma prawo się mylić tylko w obliczu automatów ;)

  • 16. Data: 2014-01-18 13:30:45
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 18 stycznia 2014 06:59:39 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
    > U�ytkownik k...@g...com ...

    > Zapewne siďż˝ da.
    >
    > Tak samo jak si� da �y� z cukrzyc�.
    >

    > Tylko �e nie o to by�o pytanie...

    Ale żyją z cukrzycą i wielu cukrzyków umiera na śmierć a nie na cukrzycę. Tak samo
    będzie z kierowcami. Albo nauczą się z tolerancja 0 -3 albo najpierw sporo zapłacą
    żeby potem oddać PJ.

  • 17. Data: 2014-01-18 13:43:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...

    > Ale kierowca ma prawo się mylić tylko w obliczu automatów ;)

    No własnie tak wywnioskowałem.
    Z czego eynika to rozróżnienie?
    Jaka była intencja ustawodawcy? A moze po prostu "tak wyszło"?

  • 18. Data: 2014-01-18 14:00:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik k...@g...com ...

    > Ale żyją z cukrzycą i wielu cukrzyków umiera na śmierć a nie na
    > cukrzycę. Tak samo będzie z kierowcami. Albo nauczą się z tolerancja 0
    > -3 albo najpierw sporo zapłacą żeby potem oddać PJ.

    Kogutek, jestes w stanie ogarnąc zapodany przeze mnie temat, czy po prostu
    dalej będziesz wypisywał jakies banialuki w stylu +10 zabija?

  • 19. Data: 2014-01-18 14:31:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 18 Jan 2014 13:00:46 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
    > Użytkownik k...@g...com ...
    >
    > Kogutek, jestes w stanie ogarnąc zapodany przeze mnie temat, czy po prostu
    > dalej będziesz wypisywał jakies banialuki w stylu +10 zabija?

    Kogutek od lat straszy dokrecaniem sruby, ktore to z czasem nastapi.
    Albo i nie, bo przedstawiciele wladzy tez lubia przycisnac.

    Wbrew grupowym opiniom - to mi nie wyglada na latanie budzetu i
    dokrecanie sruby, a wrecz przeciwnie. Ktos tam sabotuje, bo inaczej
    juz dawno wizja kogutka bylaby spelniona :-)

    J.

  • 20. Data: 2014-01-18 14:33:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 18 Jan 2014 12:43:58 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
    > Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...
    >
    > No własnie tak wywnioskowałem.
    > Z czego eynika to rozróżnienie?
    > Jaka była intencja ustawodawcy? A moze po prostu "tak wyszło"?

    IMO jedno i drugie.
    Wczesniej zawsze byl policjant, ktory ustawial maszynke na +20, albo i
    wiecej, teraz mial byc bezduszny automat.

    J.