  • 31. Data: 2010-07-12 10:44:59
    Temat: Re: Nieşyczliwo��mile widziana
    Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>

    On Mon, 12 Jul 2010 10:16:02 +0200, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:

    [...]
    > Z ciekawości - toto robi "prawdziwe" zdjęcia, z zamykaniem mechanicznej
    > migawki (i zapobieganiem liniom od ciągniętych miejsc) przy tych 60fps?

    Elektronicznie, naturalnie. Mechaniczną migawkę też ma, ale do jakiej
    prędkości - nie mam pojęcia. Jednak w dotychczasowym korzystaniu
    zniekształceń
    od elektronicznej migawki nie udało mi się jednak dostrzec.

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

  • 32. Data: 2010-07-12 11:25:03
    Temat: Re: Nieżyczliwość mile widziana
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

    > Wszelkie uwagi nieżyczliwe (niekoniecznie konstruktywne) są (przeze mnie)
    mile widziane. :)

    >  http://eneuel.comyr.com/dawno_temu_w_Bialymstoku/ni
    eprzyzwoite_zdjecia_od_d
    olu/_MG_7287J2.jpg

    > Tego
    >
    >  http://eneuel.comyr.com/dawno_temu_w_Bialymstoku/ni
    eprzyzwoite_zdjecia_od_d
    olu/tu_mnie_zlapano_na_tym_fotografowaniu_od_dolu/CS
    5/_MG_7255CS55.jpg

    > także. :)

    Nie wiem czemu ale mam wrażenie, że marnujesz talent. I ciekaw jestem czy
    odczytasz to wprost;)

    marek

  • 33. Data: 2010-07-12 12:19:56
    Temat: Re: NieĹźyczliwoĹ&#65533;&#65533;mile widziana
    Od: Cosa <c...@a...pl>

    Pewnego dnia , a był to Sat, 10 Jul 2010 01:18:36 +0200, "Eneuel
    Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> napisał coś
    takiego:

    >"Eneuel Leszek Ciszewski" i189n4$fip$...@i...gazeta.pl

    >8 klatek na sekundę
    >
    >Lepszym jest tylko C 1D_Mark_IV/
    >
    > http://www.canon.pl/For_Home/Product_Finder/Cameras/
    Digital_SLR/EOS-1D_Mark_IV/

    >10 klatek na sekundę
    >28 RAWek w jednej serii :)
    >ISO 102400 --> 6 działek więcej niż C 450 D

    Coś mi się widzi że nie tylko Mark IV, z całą pewnością równie szybki
    jest Mark III, nie wiem jak poprzednie odmiany - na pewno jest to 10
    kl/s

    Swoją drogą "zaprzyjaźniony" Mark III nie dalej jak wczoraj sugerował
    że mam do zrobienia 37 rawek w serii - więc coś podejrzewam że M IV
    powinien dawać radę z całą pewnością nie mniej ;)

    --
    MK
    "Rozwój medycyny spowoduje koniec dobrych czasów kiedy każdy mógł umrzeć kiedy

  • 34. Data: 2010-07-12 12:28:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "marek augustynski" 4...@n...onet.pl

    > Nie wiem czemu ale mam wrażenie, że marnujesz talent. I ciekaw jestem czy
    > odczytasz to wprost;)

    Bolę mnie ręce -- dlatego nie rozwijam talentu związanego z kopaniem rowów. ;)

    Jednak stale ćwiczę -- na kajaku. :) Właśnie wczoraj pojechałem do pobliskiego
    Augustowa, aby poćwiczyć machanie łopatami :) i nadziałem się na imprezę, ale
    nie miałem długiego obiektywu, więc stale chodzę jakiś przydeptany -- żal mi
    okazji, która być może już nigdy nie powtórzy się, bo za rok (10 lipca 2011)
    to jak w przyszłym życiu. :)

    Francuzi przyjechali, aby świętować zburzenie bastylii. :)
    Przywieźli ze sobą (jak pojąłem) wszystko -- jedzenie, namioty (spanie), paliwo...
    Kilka osób nocowało w pobliskim Hetmanie -- całe masy koczowały na plaży pod
    namiotami. :)

    Przed rokiem w Dowspudzie tak przyjechały kolonie -- zabrali ze sobą nawet kartofle.
    Odjeżdżając zostawili masę śmieci -- chyba więcej wydano tam na wywóz tych śmieci niż
    otrzymano od organizatorów kolonii. :) Nie napiszę, że organizatorami byli duchowni,
    :)
    bo po ostatnich upadkach na pewno im ciężko na duszy. Na szczęście Ojciec Założyciel
    staje się samowystarczalny (bo nie musi już płacić za ogrzewanie i za energię
    elektryczną)
    więc może pomóc zbolałej Rodzinie Radia Maryja -- pomóc poprzez zaniechanie
    pobierania
    datków czy ofiar. (skoro nie musi już bulić na ogrzewanie i na energię elektryczną --
    ma
    mniej wydatków, czyli może mniej zbierać od ludzi!)

    -=-

    Wracając do Francuzów -- MZ robią nieładnie!!! Przyjeżdżają, nic nie płacą,
    zostawiają
    smród i śmieci... MZ powinni mi płacić tantiemy! To ja wpadłem na pomysł, aby
    przyjeżdżać :)
    i odjeżdżać bez zostawiania szmalu miejscowym. :)

    Inna sprawa, że frytki i lody zjadłem miejscowe. :) Nawet Coca Colę piłem
    kupiona na miejscu, w Biedronce. :) (w sumie wypiłem wczoraj 6 puszek,
    z czego 5 kupiłem w Augustowie)

    -=-

    W ogóle - zapraszam do Wenecji Podlasia, jak nazwano Augustów na jakiejś
    imprezie międzynarodowej. :) Centrum, molo i wyciąg -- prezentują się świetnie!
    Gorzej z okolicami Laguny (w których Laguna jest wysepką/oazą luksusu) ale cóż...
    Najlepiej prezentuje się sam Kanał Augustowski. :) Budowla nie tyle o gospodarczym
    znaczeniu, co politycznym i wojskowym -- gdy Jenerałowie nie zdołali obronić
    Rzeczypospolitej Obojga Narodów przed Moskalami, wypowiedzieli się między
    innymi takimi perełkami jak ten Kanał. :) Budowali go chyba 16 lat (23-39)
    i choć nigdy nie zdołali z tego Kanału zrobić środka lokomocji, odnieśli
    ogromny sukces!!! Teraz jest to zabytek i po prostu przepiękne miejsce :)
    służące rekreacji. Białorusini przebudowali jedną ze śluz, dobudowując
    kolejną komorę z uwagi na braki wody... Po polskiej stronie tej wody
    jest chyba wszędzie za dużo, co widać na jazach -- upustach wodnych
    budowanych w okolicach śluz. :)

    Śluza w Augustowie nie nadaje się do żeglugi -- tuż nad nią jest most drogowy.
    Mam nadzieję, że błąd ten zostanie naprawiony i statki pasażerskie będą pływały
    z Augustowa do Białobrzegów. :) ZTCW czynione są starania nad użeglowieniem całego
    kanału -- od Biebrzy aż do Niemna. :)

    Z innej strony -- warszawiacy krzyczą, aby Wisłę uczynić kąpieliskiem.
    Kto wie -- może któregoś dnia Kanał Augustowski odżyje całkowicie
    i popłyną nim statki od Bałtyku przez Wisłę, Biebrzę, Kanał, Niemen
    znów do Bałtyku...

    Gdy tak stanie się (jeśli tak stanie się) Imperium Romanowych ponownie zatrzęsie się
    w swych posadach. :) Jakby bomba z opóźnionym zapłonem. :) Ludziska przypomną sobie,
    że ziemie Bałtów, Białorusi, Ukrainy i Polski -- łączył kiedyś uwspólniony organizm
    państwowy zezwalający na różne religie, różne światopoglądy, wspólnie broniący się
    (wspólnym wojskiem i wspólnymi podatkami -- nie zawsze tak było, ale bywało) przed
    głupotą nadciągającą z Moskwy, przed zaborczością pruską (krzyżacką! -- papieską!!)
    i przed zachłannością Turecką a nawet powstrzymującą zapędy Północy Europy...

    -=-

    Talent... Cóż... Czasami trzeba godzić się z tym, że człowiek marnuje swój talent...
    Miast kopania rowów (nie tylko pod Kanał Augustowski czy inną drogę wodną) muszę
    zadawalać się czymś innym... Kiedyś kopałem -- rowy pod kable energetyczne. :)
    Taki kabel (dzień dobry kortom tenisowym) był kładziony bezsensownie w rurze,
    z której nigdy nie mógł być wyciągnięty. :) Proponowałem, aby kłaść nie 5 linek
    w jednej izolacji, ale 5 linek luzem -- wówczas istnienie rurki byłoby wskazane. :)
    (każdą z linek można by wówczas wyciągnąć z tej rury pojedynczo!)

    -=-

    Człowiek od czegoś zaczyna (na przykład ja -- od fotografii i od informatyki)
    później rozwija swą osobowość (na przykład ja -- nauczyłem się kopania dołów
    i rowów) a następnie kurczy się w swym rozwoju i powraca tam, skąd przybył...

    Ja na przykład zmuszony jestem (przez spychające, brutalne życie) do
    ponownego zajmowania się fotografią zarobkową... I do informatyki zarobkowej...

    Życie jest pod tym względem brutalne!!!
    Nie tylko pod tym... Mam w zbiorniku resztki paliwa...
    Pierwsza stacja na której mogłem zatankować -- 4.29, druga 4.30, kolejna 4.34...
    A ja chciałem taniej i taniej... Teraz chyba muszę jechać na tak zwanych oparach...
    Pierwszy raz przekroczyłem tym samochodem 640 km bez tankowania...
    Na szczęście mam Assistance... :) W razie czego -- przywiozą paliwo. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 35. Data: 2010-07-12 12:33:25
    Temat: Re: NieĹ?yczliwoĹ&#65533;&#65533;mile widziana
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Cosa" l...@4...com

> [...]

    > że mam do zrobienia 37 rawek w serii - więc coś podejrzewam że M IV
    > powinien dawać radę z całą pewnością nie mniej ;)

    Dla mnie to herezja!!! 10 klatek na sekundę i kilkadziesiąt w serii!!!
    Jakie to szczęście, ;) że mnie na to nie stać. :) I każda klatka ma
    kilkanaście (około 20) megapikseli... A nawet ISO 102400 czułości...

    SZOK!!!!! Och, gdybym miał coś takiego w swych łapkach...

    Czy te wyższe czułości są dobre? Oddają kolory?
    Może ktoś ma do nich jakieś rysunki/wykresy? :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 36. Data: 2010-07-12 12:35:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marek Dyjor" i1am0l$jd5$...@n...onet.pl

    > strasznei jakieś sprane kolory? to vizir z biedronki?

    Nasycić można bez trudu. :) Raczej to efekt zmęczenia (oczy
    po jakimś czasie gapienia się na to samo nie widzą
    poprawnie) i monitora notebookowego. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 37. Data: 2010-07-12 12:54:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" i1f1rp$6v1$...@i...gazeta.pl

    > Pierwszy raz przekroczyłem tym samochodem 640 km bez tankowania...
    > Na szczęście mam Assistance... :) W razie czego -- przywiozą paliwo. :)

    O, przepraszam... Nie jest aż tak źle. :)

    13 lipca 2009 662.5 km (44.54 litra)
    16 sierpnia 2009 646.5 km (47.26 litra)

    Czyli nie jest tak źle. :)

    -=-

    Irytuje mnie ten mały zasięg. :) IMO nowy samochód powinien
    przejechać bez tankowania w tak zwanej trasie 1000 km. :)
    Po ,,mieście'' -- 750 km. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 38. Data: 2010-07-12 20:59:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Habeck Colibretto" bqner8ozas3a$....@h...pl

    > Za jasne. Za ciasne.

    Co to znaczy -- 'za ciasne'?

    > Za jasne. Za statyczne. Za ciasne.

    Za jasne? Może więc mam za ciemny monitor? :)

    --
    02 lipca 2010 roku, około godziny 12:46, padł kolejny rekord PEFów ! 739 ! VV
    oznacza sztach . Ventolinem
    ^ Wysokie szczytowe PEF oznacza, że w czasie badań . . 729 . .
    . . .
    spirometrycznych było ponadmiarowo źle * . 18 . 21 724 .
    . . . . . . . . .
    P . . ' . . . . . .06 . . . dni 709 .2425
    . . lipiec . VVVV
    E . . . . . ----> . 699 2223
    2627 29 01 03 . 07 101112
    F 19 22 28 . . . 05 ' . . . 141516 19 690
    28 02 06 08
    2526 01 03 . 17.`'.20 680
    ._. 30 VV .-09
    l 21 24 29 31 04 1213 .'O`-' 670 ., ;
    o.' 05 '.O_'
    / VV 23 30 02 1011 `-:`-'.'.661'.
    '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~04'~'~ o.`.,
    m . 20 maj 27 czerwiec 070809 o'\:/.d..'646|'.;. p \
    ;'..;,,. ; .,. ; ;..,.;\|/...

  • 39. Data: 2010-07-13 15:28:11
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 12.07.2010, o godzinie 22.59.55, na pl.rec.foto.cyfrowa, Eneuel Leszek
    Ciszewski napisał(a):

    > Co to znaczy -- 'za ciasne'?

    Chciałeś coś na zdjęciu zmieścić. Ci faceci jadą znikąd donikąd. To co
    dobre przy portretach niezbyt się sprawdza w takich sytuacjach. Zdjęcie
    wygląda jakby było kadrowane (to pierwsza moja myśl była - przykadrował za
    bardzo przy postprocesingu).

    > Za jasne? Może więc mam za ciemny monitor? :)

    Możliwe. Strzelałbym raczej w zbyt duży kontrast u Ciebie. Jest bardzo
    jasne - cienie powyciągane za bardzo.

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 40. Data: 2010-07-13 17:19:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Habeck Colibretto" 1...@h...pl

    > Chciałeś coś na zdjęciu zmieścić.

    Na razie to tylko chciałem ich chwycić. :)
    (nieczęsto pstrykam rowerzystów)

    > Ci faceci jadą znikąd donikąd.

    Rozumiem. :)

> [...]

    > Możliwe. Strzelałbym raczej w zbyt duży kontrast u Ciebie.
    > Jest bardzo jasne - cienie powyciągane za bardzo.

    Wezmę to pod uwagę. Kontrast imo mam nieduży w notebooku, ale pomyślę i o tym.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'