-
1. Data: 2011-02-12 23:09:41
Temat: Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady
Od: "stabillo" <c...@o...eu>
Co byscie polecali ze wspolczesnych 2000-2011 konstrukcji, jakie marki sa
najmniej zawodne w silnikach tdi i cd?
-
2. Data: 2011-02-12 23:13:10
Temat: Re: Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady
Od: "P_ablo" <o...@o...pl>
Użytkownik "stabillo" <c...@o...eu> napisał w wiadomości
news:ij70f5$a78$1@news.onet.pl...
> Co byscie polecali ze wspolczesnych 2000-2011 konstrukcji, jakie marki sa
> najmniej zawodne w silnikach tdi i cd?
Niezawodny i diesel to oksymoron...
Z racji tematyki grupy takich nie uzywamy!
--
Picasso
-
3. Data: 2011-02-13 00:03:59
Temat: Re: Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
W dniu 2011-02-12 23:13, P_ablo pisze:
> Użytkownik "stabillo" <c...@o...eu> napisał w wiadomości
> news:ij70f5$a78$1@news.onet.pl...
>> Co byscie polecali ze wspolczesnych 2000-2011 konstrukcji, jakie marki
>> sa najmniej zawodne w silnikach tdi i cd?
>
> Niezawodny i diesel to oksymoron...
Bez przesady. Większość jeżdżących u nas (a sprowadzonych zza Odry)
diesli w wieku 7-8 lat ma na kołach jakieś ~300-400kkm, a nie ~120-150,
które wskazuje licznik. I jakoś te samochody jeżdżą. Usterki związane z
silnikiem zaczynają wychodzić, to fakt. Ale benzyny z takim przebiegiem
też bezawaryjne nie są. Minusem diesli są droższe części (sprzęgła
wymieniane razem z kołem dwumasowym, wtryski, pompy wtryskowe).
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
4. Data: 2011-02-13 00:04:03
Temat: Re: Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Sat, 12 Feb 2011 23:09:41 +0100 osobnik zwany stabillo
wystukał:
> Co byscie polecali ze wspolczesnych 2000-2011 konstrukcji, jakie marki
> sa najmniej zawodne w silnikach tdi i cd?
tdi i cd wyznaczają producentów :)
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
5. Data: 2011-02-13 00:05:04
Temat: Re: Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2011-02-13 00:04, masti pisze:
> Dnia pięknego Sat, 12 Feb 2011 23:09:41 +0100 osobnik zwany stabillo
> wystukał:
>
>> Co byscie polecali ze wspolczesnych 2000-2011 konstrukcji, jakie marki
>> sa najmniej zawodne w silnikach tdi i cd?
>
> tdi i cd wyznaczają producentów :)
>
>
>
Pewnie chodziło mu o PD i CR ;)
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
6. Data: 2011-02-13 00:15:15
Temat: Re: Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady
Od: "stabillo" <c...@o...eu>
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:ij73n1$kck$1@news.onet.pl...
> Pewnie chodziło mu o PD i CR ;)
ok, na pompowtryskiwaczach i common rail, chyba wiadomo o co cho :)
-
7. Data: 2011-02-13 10:28:20
Temat: Re: Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady
Od: "P_ablo" <o...@o...pl>
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
wiadomości news:ij73l8$eo5$1@news.dialog.net.pl...
>
> Bez przesady. Większość jeżdżących u nas (a sprowadzonych zza Odry) diesli
> w wieku 7-8 lat ma na kołach jakieś ~300-400kkm, a nie ~120-150, które
> wskazuje licznik. I jakoś te samochody jeżdżą. Usterki związane z
> silnikiem zaczynają wychodzić, to fakt. Ale benzyny z takim przebiegiem
> też bezawaryjne nie są. Minusem diesli są droższe części (sprzęgła
> wymieniane razem z kołem dwumasowym, wtryski, pompy wtryskowe).
Male porownanie - Sprinter CDI i LT 2.0 benzyna + CNG. W sprinterze juz 2
razy robilem wtryskiwacze w tym raz byla regenerowana cala glowica i robiona
turbosprezarka, przebieg 280 tys. LT jezdzi i jezdzi i zepsuc sie nie chce -
olej i gaz, gaz i olej, czasami klocki - na blacie 250 tys...
Przy ogolnym tredzie w ktorym zarabia sie na serwisie nie na samym
produkcie, psujace sie diesle i chore ceny na czesci sa na reke producentom
i to co jest im na reke jest promowane. Po malu diesel bedzie mial sens
tylko w duzych samochodach ciezarowych - wystarczy policzyc.
--
Picasso
-
8. Data: 2011-02-13 10:40:30
Temat: Re: Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady
Od: mffd a <m...@g...com>
On 12 Lut, 23:09, "stabillo" <c...@o...eu> wrote:
> Co byscie polecali ze wspolczesnych 2000-2011 konstrukcji, jakie marki sa
> najmniej zawodne w silnikach tdi i cd?
To ja polecam Focusa. Wersją kombi 1.8tdci z połowy 2004 przejechałem
195000km (do 2009) głównie trasami.
Przy 90000km do wymiany łożysko prawe przód, przy 170000km uszkodziło
się cięgno w drzwiach kierowcy, ale dało się otworzyć i zamknąć.
O dziwo (jak na nasze polskie drogi) nic nie było robione przy
zawieszeniu (trasa robi swoje).
Spalanie średnie 6L/100km. Jak na FF żadnych problemów z rudą (cały
czas pod chmurką), dwumasą, wtryskami i turbiną. Ta ostatnia
traktowana na zimno łagodnie, a po robocie należycie chłodzona.
MirekFD
-
9. Data: 2011-02-13 13:30:18
Temat: Re: Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
W dniu 2011-02-13 00:15, stabillo pisze:
> Użytkownik "Lewis"<"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> news:ij73n1$kck$1@news.onet.pl...
>
>> Pewnie chodziło mu o PD i CR ;)
>
> ok, na pompowtryskiwaczach i common rail, chyba wiadomo o co cho :)
>
>
PD się skończyły. Już nawet VW uznał, że to była ślepa droga.
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
10. Data: 2011-02-13 13:42:16
Temat: Re: Niezawodne nowoczesne diesle ostatnie dekady
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sun, 13 Feb 2011 13:30:18 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
>W dniu 2011-02-13 00:15, stabillo pisze:
>>> Pewnie chodziło mu o PD i CR ;)
>> ok, na pompowtryskiwaczach i common rail, chyba wiadomo o co cho :)
>>
>PD się skończyły. Już nawet VW uznał, że to była ślepa droga.
Wymiana za drogo kosztuje, a przeciez na wtryskiwaczach i cxewkach
zarabia sie najwiecej :-)
J.