  • 71. Data: 2014-09-08 09:21:15
    Temat: Re: Niemo?no?? samodzielnej wymiany ?arówki w samochodzie a polskie prawo
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-09-08 o 00:04, A.L. pisze:
    > Z ciekawosci zapytam. A po co jezdisz do mechanika co 500 km?
    To chyba Ty i dzięki temu nie musisz wiedzieć co się gdzie do samochodu
    leje. Zakładam, że z paliwem włącznie :->

    Maciek

  • 72. Data: 2014-09-08 09:47:11
    Temat: Re: Niemożność samodzielnej wymiany żarówki w samochodzie a polskie prawo
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-09-07 23:42, Marcin N wrote:

    > Masz rację. Nikt nam rąk nie wykręca. Rynek sam powinien uregulować
    > takie sprawy. Po prostu samochody "nieobsługowe" powinny mieć zerową
    > sprzedaż.
    >
    > Oby...

    czy kupujac nowy samochod sprawdzasz w serwisie jak szybko wymienia sie
    w nim zarowki?
    Co jeszcze sprawdzasz?

  • 73. Data: 2014-09-08 09:56:46
    Od: masti <g...@t...hell>

    Marcin N wrote:

    > Pojęcia nie mam. Pewnie księdzu.

    > Nie, ale HTML daje dodatkowe możliwości formatowania tekstu, które się
    > przydają.

    to pisz na forach webowych a nie na grupach

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 74. Data: 2014-09-08 10:00:17
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-09-08 09:47, AL pisze:

    > czy kupujac nowy samochod sprawdzasz w serwisie jak szybko wymienia sie
    > w nim zarowki?
    > Co jeszcze sprawdzasz?

    Nie sprawdzałem, bo zawsze dało się wymieniać łatwo. Podobnie, jak nie
    sprawdzałem, czy da się nalać płynu do spryskiwacza, albo czy regulacja
    fotela jest samoobsługowa, albo czy da się otworzyć maskę silnika bez
    kładzenia się na asfalcie. Bo zawsze się dało.

    Teraz sprawdzam te cholerne żarówki. Nie kupię samochodu, w którym
    żarówki nie da się wymienić samodzielnie.

    --
    MN

  • 75. Data: 2014-09-08 10:01:35
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 8 Sep 2014 08:52:34 +0200, "Ergie" <e...@s...pl> wrote:
    > Nikt od Ciebie nie wymaga być umiał wymienić spaloną żarówkę.
    Wymaga się od
> [...]

    niesprawny to
    > sam go naprawisz czy dasz fachowcom zarobić to Twoja sprawa.

    Tylko, że tutaj kryje się pewien absurd, niemożność użycia pojazdu z
    powodu braku możliwości wymiany tak prostego elementu jak żarówka.
    Wprowadzenie komplikacji tego procesu przez producentów było zapewne
    podyktowane innymi czynnikami kulturowo-społecznymi, np:

    1. W krajach cywilizowanych nikt samemu żarówki nie wymienia, bo robi
    to wyspecjalizowany serwis.

    2. W krajach cywilizowanych nikt się nie przejmuje (z policją
    włącznie) spaloną żarówką, wymienia się ja przy okazji wizyty u
    specjalisty (patrz pkt 1.)

    3. W krajach cywilizowanych średni klient kupujący samochod nie wie
    co to żarówka.

    Biorąc pod uwagę powyższe wcale nie dziwota, że producentom
    samochodów mało zależy aby konstruować samochód pod kątem prostej
    wymiany żarówki, szczególnie dla polskich klientów, którzy muszą
    wszystko robić sami.

    --
    Marek

  • 76. Data: 2014-09-08 10:06:49
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-09-08 09:56, masti pisze:

    > to pisz na forach webowych a nie na grupach

    Podałem zalety HTMLa. Teraz podajcie wady.

    --
    MN

  • 77. Data: 2014-09-08 10:13:35
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-09-07, o godz. 20:28:09
    "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Przecież nie musisz wymieniać - powinieneś to wiedzieć z egzaminu na
    > prawa jazdy. Możesz wezwać telefonicznie serwis, by wymienił. Jeżeli
    > nikt nie uczył Cię obsługi telefonu, to możesz zamknąć samochód i
    > udać się pieszo w poszukiwaniu warsztatu.

    Ty się śmiej ale jakieś 2 tygodnie temu zdarzyło się że spaliła się
    jedna z żarówek w Peugeocie żony. Z okazji akcji "trzeźwa sobota"
    policjantka zwróciła uwagę żonie że jedno ze świateł nie działa
    prawidłowo. Z instrukcji i oględzin na drodze nie za bardzo można było
    wywnioskować jak to zrobić. Żona nietypowa bo inżynier po PW więc
    jakby dało radę to by zmieniła. ;-) Zadzwoniła na Assitance Peugeot. Po
    czym kilkanaście minut potem pojawił się samochód pomocy drogowej i
    wymieniono jej żarówkę - na dodatek nie na jej zapas tylko z zapasów
    pomocy.

    Zdrówko

  • 78. Data: 2014-09-08 10:17:16
    Od: masti <g...@t...hell>

    Marcin N wrote:

    > Podałem zalety HTMLa. Teraz podajcie wady.

    punkt 1. Netykieta
    punkt 2. W wypadku przeciwnym patrz punkt 1.

  • 79. Data: 2014-09-08 10:17:49
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-09-07, o godz. 23:01:55
    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał(a):

    > Żeby można ją było wskoczyć, to musi się ręka zmieścić. Dokąd nie
    > kupiłem C5, to zawsze sam wymieniałem w kilka minut żarówkę. Jak będę
    > kupował kolejny samochód, to jedna z rzeczy,które sprawdzę, to bedzie
    > właśnie możliwość wymiany żarówki. Tu mi to po prost udo głowy nie
    > przyszło, że można tak zrobić samochód, że się nie da.

    Mazda 626 teścia (z ostatniego roczniak produkcji 626) i praktycznie
    nie idzie wymienić lewej przedniej żarówki bez odłączenia i
    wyciągnięcia akumulatora.

    Zdrówko

  • 80. Data: 2014-09-08 10:26:01
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-09-08 10:00, Marcin N wrote:

> [...]
    >
    > Teraz sprawdzam te cholerne żarówki. Nie kupię samochodu, w którym
    > żarówki nie da się wymienić samodzielnie.

    Xsara II - rok 2000 - do wymiany zarowek wymagane bylo: pokaleczenie
    raczek (i trzeba było mieć małe rączki) lub udanie sie do serwisu.
    Peugeot 308 - od razu w ASO zalecali wymiane zarowek u nich (odkrecanie
    reflektrow).
    Mondeo II (2004r.) - do wymiany konieczne odkrecanie reflektora.
    Więc tego typu problemy z zarowkami nie sa nowoscia na rynku i bolaczka
    jednego producenta. Lampy sa coraz bardziej fikusne, ksztaltem zachodza
    na blotniki to i dostep do zarowek coraz bardziej utrudbniony i mozna
    tylko narzekac lub czekac na wprowadzenie swiatel diodowych (najwyzej
    wymienisz caly reflektor jako moduł :-P

    Co do Twojej C5 - nie pisales ktora generacja, jesli III - to
    zainteresuj sie juz zarowkami swiatel do jazdy dziennej ;)