  • 321. Data: 2014-09-12 10:44:28
    Temat: Re: Niemo?no?? samodzielnej wymiany ?arówki w samochodzie a polskie prawo
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" napisał w wiadomości grup
    ion...

    > Jak na pensję dla pracownika fizycznego bez kwalifikacji to nie są złe
    > warunki

    Nie są i stąd nagonka. Jak ktoś haruje u prywaciarza na czarno za 1200 bez
    urlopu to oczywiście chętnie się przeniesie do Amazonu. Dlatego lokalni
    "byznesmeni" panikują bo wyzysk na czarno za półdarmo się skończy.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 322. Data: 2014-09-12 10:49:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Ergie,

    Friday, September 12, 2014, 10:44:28 AM, you wrote:

    > Nie są i stąd nagonka. Jak ktoś haruje u prywaciarza na czarno za 1200 bez
    > urlopu to oczywiście chętnie się przeniesie do Amazonu. Dlatego lokalni
    > "byznesmeni" panikują bo wyzysk na czarno za półdarmo się skończy.

    Bez przesady - chętnych do pracy na razie nie brakuje. Nawet
    największy pijak jakoś na swoją flaszkę zarobić musi.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 323. Data: 2014-09-12 10:50:28
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-09-12, o godz. 10:42:24
    "Ergie" <e...@s...pl> napisał(a):

    > Ci co maja jakąś wiedzę i doświadczenie dostają więcej. Pisałem o
    > pensji dla zielonego bezpośrednio po studiach.

    Zielonych po studiach nie ma ogólnie jest deficyt pracowników IT na
    rynku. Z drugiej strony gdy patrzę na "jakość" i "doświadczenie"
    absolwentów kierunków technicznych różnych prywatnych uczelni to taka
    oferta to zdecydowanie za dużo.

    > Oczywiście jak na Katowice nie jest to rewelacja, a w Krakowie i
    > Wrocławiu można dostać więcej (o Warszawie nawet nie wspominam), ale
    > jakby nie patrzeć to ok. dwie średnie krajowe. Jak samo kończyłem
    > studia techniczne lat temu naście to jako pierwszą pensję dobrze było
    > jak się średnią dostało, a na politechnice krążył dowcip o dwóch
    > absolwentach pracującym i niepracującym:
    >
    > - co mówi pracujący absolwent politechniki do niepracującego?
    > - frytki z ketchupem czy bez

    To nie dowcip. To opis absolwentów różnego rodzaju prywatnych
    "handlów", "zarządzań", "politologii", "psychologii" i tym
    podobnych. ;-)

    Akurat absolwenci politechnik są bardzo poszukiwani na rynku pracy
    bo dobrze wykształconych inżynierów od ładnych paru lat brakuje.

    Zdrówko

  • 324. Data: 2014-09-12 10:55:33
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-09-12, o godz. 10:44:28
    "Ergie" <e...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    > 1200 bez urlopu to oczywiście chętnie się przeniesie do Amazonu.
    > Dlatego lokalni "byznesmeni" panikują bo wyzysk na czarno za półdarmo

    Porównywalne pieniądze można w Warszawie (tu znam rynek pracy) zarobić
    pracując na zmywaku w restauracji. Podobnie szeregowy pracownik
    magazynowy. "Ochroniarze" to w dobrej firmie ~2/3 tego co oferuje
    Amazon. Wszystko bez pakietu socjalnego. Umiejętności na tych
    stanowiskach są podobne do tego czego wymaga Amazon.

    Zdrówko

  • 325. Data: 2014-09-12 11:05:42
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" napisał w wiadomości grup
    ion...

> [...]
    > rynku. Z drugiej strony gdy patrzę na "jakość" i "doświadczenie"
    > absolwentów kierunków technicznych różnych prywatnych uczelni to taka

    Zgadzam się :-)

    > To nie dowcip. To opis absolwentów różnego rodzaju prywatnych
    > "handlów", "zarządzań", "politologii", "psychologii" i tym
    > podobnych. ;-)

    Niestety naście lat temu na śląsku dotyczył także automatyków i
    informatyków. W Katowicach nic się nie działo a w Gliwicach postawili na
    przemysł wymagający niewykwalifikowanej siły roboczej (np. Opel)

    > Akurat absolwenci politechnik są bardzo poszukiwani na rynku pracy
    > bo dobrze wykształconych inżynierów od ładnych paru lat brakuje.

    Teraz tak, ale był na śląsku czas że tak różowo nie było.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 326. Data: 2014-09-12 11:10:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Maciek,

    Friday, September 12, 2014, 10:50:28 AM, you wrote:

    [...]

    > Akurat absolwenci politechnik są bardzo poszukiwani na rynku pracy
    > bo dobrze wykształconych inżynierów od ładnych paru lat brakuje.

    Nie zestawiaj razem, w jednym zdaniu absolwentów politechnik z dobrze
    wykształconymi inżynierami, proszę. Taki oksymoron powoduje u mnie
    traumatyczny dysonans poznawczy.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 327. Data: 2014-09-12 12:59:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik A.L. a...@a...com ...

    > Tylko ze ja pisalem o 3 tysiacach dolarow miesiecznie, a nie zlotych

    No to nieźle...

    > Za dolara. Ale potem tzreba tam mieszkac

    Dokładnie :)

  • 328. Data: 2014-09-12 15:26:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości
    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...
    > To o wynajem chodziło, czy o zakup?
    >Zrozumiałem, ze o wynajem.
    >Za 3000 zł to chyba nigdzie nie mozna kupić mieszkania...
    >Chyba ze mtr...

    Mozepy policzyc na raty kredytu hipotecznego.
    Bo jak tak beda wynajmowac ... to na starosc emerytury nie starczy :-)

    J.

  • 329. Data: 2014-09-12 15:38:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >W materiałach prasowych Amazon pisze o 2400-2500 brutto czyli
    >1730-1800
    >netto plus pakiecie socjalnym: ubezpieczeniu na życie, opiece
    >medycznej, dotowanych posiłkach (obiad za złotówkę) i dowozie do
    >pracy.

    Bo to oferta dla turystow :-)

    Nie wiem ile naprawde, kwota zaslyszana w radio.

    >Jak na pensję dla pracownika fizycznego bez kwalifikacji to nie są
    >złe warunki

    Tak calkiem bez kwalifikacji to nie beda, bo trzeba sie bedzie
    orientowac w towarach, papierach, procedurach, meldunkach w komputrze.

    No i nie wiem czy taka "fizyczna" - nosic ciezary bedzie trzeba, ale
    myslenia wymaga nawet wiecej.
    Chyba wiecej niz wymiana oleju w samochodzie :-)

    J.

  • 330. Data: 2014-09-12 17:58:37
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup
    7.0.0.1...
    > Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Zrozumiałem, ze o wynajem.
    > Za 3000 zł to chyba nigdzie nie mozna kupić mieszkania...
    > Chyba ze mtr...

    Można ze spokojem, jeśli liczysz ratę kredytu.