eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNiemożność samodzielnej wymiany żarówki w samochodzie a polskie prawo
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 402

  • 91. Data: 2014-09-08 11:27:12
    Temat: Re: Niemo?no?? ... ograniczenie mocy.
    Od: masti <g...@t...hell>

    Zenowik6 wrote:

    >
    > Użytkownik "z" <...@...pl> napisał w wiadomości
    > news:540c9fd0$0$2366$65785112@news.neostrada.pl...
    >>
    >> UE przyssała się do odkurzaczy (swoją drogą mogła by w ramach analogii też
    >> do mocy samochodów
    >
    > Jestem za. Przydałoby się ograniczenie mocy silników samochodowych.
    > Zysk: zmniejszone zużycie paliwa, mniej wypadków, środowisko
    > mniej zanieczyszczone.

    bzdura. Ograniczenie mocy będzie skutkować tym, że ludzie będą cisnąć do
    oporu jak kiedyś w maluchach. Skutek dokładnie odwrotny do zamierzonego.

    PS: Nie krępuj się. Od razu postuluj wprowadzenie Red Flag Act

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett


  • 92. Data: 2014-09-08 11:33:52
    Temat: Re: Niemożność samodzielnej wymiany żarówki w samochodzie a polskie prawo
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 7 Sep 2014, Marcin N wrote:

    > W dniu 2014-09-07 22:24, JanT.KRK pisze:
    >> W dniu 2014-09-07 19:29, Marcin N pisze:
    >>> Polskie przepisy nakazują - w sytuacji gdy przepali się żarówka w
    >>> samochodzie - samodzielną jej wymianę na trasie, lub trzeba liczyć się
    >>> z mandatem.
    >>
    >> Jakie przepisy? - Gdzie są te przepisy opublikowane?
    >> Masz jeździć samochodem sprawnym i nadającym się do jazdy - na to
    >> przepisy są
    [...]
    >
    > Najpierw pytasz, gdzie niby są takie przepisy a potem sam je przytaczasz.

    Nie, pytał o przepis, nakazujący pod groźbą mandatu SAMODZIELNĄ WYMIANĘ
    żarówki. Bo ja też go nie znam.

    > To się nazywa schizofrenia.

    Z Twojej strony to mylenie pojęć.
    Zakaz jazdy niesprawnym pojazdem a mandat za samą niesprawność (nawet,
    jak pojazd w wyniku stwierdzenia niesprawności został ZATRZYMANY)
    to dwie RÓŻNE rzeczy.

    pzdr, Gotfryd


  • 93. Data: 2014-09-08 11:45:21
    Temat: Re: Niemo?no?? samodzielnej wymiany ?arówki w samochodzie a polskie prawo
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:a...@n...neos
    trada.pl...

    > Tylko, że tutaj kryje się pewien absurd, niemożność użycia pojazdu z
    > powodu braku możliwości wymiany tak prostego elementu jak żarówka.

    A czymże to się różni od wymiany cewki albo świec?

    Spalona żarówka to taka sama awaria jak każda inna. Możesz ją naprawić
    samemu lub wezwać serwis. Różnica jest tylko taka, że ze spaloną żarówką
    samochód nie przestaje jechać ani nie traci mocy i stąd masa debilów co
    jeżdżą z tą usterką.

    A jak ktoś chce uniknąć konieczności naprawy w trasie to niech wymienia
    żarówki regularnie. Skoro rozrząd wymienia się zapobiegawczo a nie dopiero
    jak strzeli to żarówki tez można.

    > Wprowadzenie komplikacji tego procesu przez producentów było zapewne
    > podyktowane innymi czynnikami kulturowo-społecznymi, np:

    A nie przyszło Ci do głowy że producenci po prostu mają głęboko w poważaniu
    czy wymiana jest prosta czy nie, a istotniejsza jest dla nich groszowa
    oszczędność?
    Samochodów nie projektuje się tak by były łatwe czy tanie w naprawie ale by
    były tanie w produkcji.

    Mam porównanie do elektronarzędzi. Standardowo co jakiś czas trzeba w nich
    wymieniać szczotki. Są narzędzia w których wystarczy do tego odkręcić dwie
    śrubki bo szczotki są pod specjalnymi klapkami w obudowie, a są takie w
    których trzeba odkręcić 10 śrubek i rozebrać połowę urządzenia.

    Szczotki można wymienić samemu, a można to zlecić w serwisie. Przy
    samodzielnej wymianie można kupując nowe elektronarzędzie wziąć pod uwagę
    łatwojść potencjalnej wymiany szczotek albo to olać - wybór należy do
    klienta.

    > 1. W krajach cywilizowanych nikt samemu żarówki nie wymienia, bo robi to
    > wyspecjalizowany serwis.

    > 2. W krajach cywilizowanych nikt się nie przejmuje (z policją włącznie)
    > spaloną żarówką, wymienia się ja przy okazji wizyty u specjalisty (patrz
    > pkt 1.)

    ROTFL Które to są te kraje? Bo znam taki jeden (tuż za naszą zachodnią
    granicą) gdzie jak Cię patrol na autostradzie przyłapie to masz lawetę na
    swój koszt do najbliższego warsztatu bo samochód jest _niesprawny_ i jako
    takim nie wolno nim się poruszać.

    > 3. W krajach cywilizowanych średni klient kupujący samochod nie wie co to
    > żarówka.

    > Biorąc pod uwagę powyższe wcale nie dziwota, że producentom samochodów
    > mało zależy aby konstruować samochód pod kątem prostej wymiany żarówki,
    > szczególnie dla polskich klientów, którzy muszą wszystko robić sami.

    Nie muszą. Assistance kosztuje grosze. Polscy klienci po prostu lubią
    narzekać.

    Pozdrawiam
    Ergie


  • 94. Data: 2014-09-08 11:47:52
    Temat: Re: Niemo?no?? samodzielnej wymiany ?arówki w samochodzie a polskie prawo
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:540d7350$2$2365$6...@n...neostrada
    .pl...

    > W C5 musisz albo akumulator rozłączyć, albo zbiornik płynu do
    > spryskiwacza. Na drodze to trochę upierdliwe. Serwisy CITROEN-a za darmo
    > te żarówki wymieniają, ale w nocy na drodze ich nie ma.

    To dlaczego nie wymieniać tych żarówek zawczasu? Np co roku przy okazji
    przeglądu? Owszem pewności to nie da ale znacząco zminimalizuje
    prawdopodobieństwo konieczności wymiany żarówki na trasie.

    Pozdrawiam
    Ergie


  • 95. Data: 2014-09-08 11:57:45
    Temat: Re: Niemożność samodzielnej wymiany żarówki w samochodzie a polskie prawo
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-09-08 10:59, Budzik wrote:
    > Użytkownik AL a...@s...tam.pl ...
    >
    >> czy kupujac nowy samochod sprawdzasz w serwisie jak szybko wymienia sie
    >> w nim zarowki?
    >> Co jeszcze sprawdzasz?
    >
    > Niewątpliwie to jest jeden ze sposobów aby wymóc na producentach
    > umożliwienie łatwje wymiany.
    > Oglądanie samochodu, własciwie jestes zdecydowany i nagle prosisz o
    > pokazanie jak wymienia sięzarówkę.
    > Jak ci gośc zaczyna wymyslać, ze samemu sie nie da to mówisz dziekuje i
    > idziesz do konkurencji.

    no i co ten dealer ma zrobic w takiej sytuacji?
    Napisac skarge do producenta, ze przez zarowke stracil klienta i prosi o
    odszkodowanie?
    ;)


    > Problem zacznie sie wtedy, jak we wszystki wymiana będzie celowo
    > utrudniona.
    >


    no obecnie mozesz miec juz problem z kupnem auta :)



  • 96. Data: 2014-09-08 12:01:14
    Temat: Re: Re: Niemożność samodzielnej wymiany żarówki w samochodzie a polskie prawo
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Ja w sprawie formalnej:

    On Sun, 7 Sep 2014, kamil/Endurorider.pl wrote:
    [...]
    > OIDP to do 2013 (?) roku KAŻDY samochód ma być zrobiony tak
    > aby dało się samodzielnie wymienić żarówkę

    Hm... Obstawiałbym jednak wersję, że "od roku 2013 (?)" :D
    ("do roku" oznaczałoby, że posiadacze aut mieli nieprzekraczalny
    termin aby do zeszłego roku dostosować auta do dyrektywy :D)
    [post LEPKa[1] też widziałem]
    [1] podpisujący powinien zeznać czym jest jego nick, a w sumie
    czy traktować jak obcojęzyczny ew. akronim i pisać LEPE'Ka ;))

    Ad rem.
    W sumie mało dziwne - na Zachodzie kupują więcej nowych aut, więc
    problem im bardziej dopiekł i "junia" się zajęła :>
    Do nas będzie jeszcze "dochodził" (ale że używane/pogwarancyjne,
    to i wersja "dorabiam klapki dostępu do lamp" pewnie będzie miała
    wzięcie).

    pzdr, Gotfryd


  • 97. Data: 2014-09-08 12:01:24
    Temat: Re: Niemo?no?? samodzielnej wymiany ?arówki w samochodzie a polskie prawo
    Od: AZ <a...@g...com>

    ["Followup-To:" header set to pl.misc.samochody.]
    On 2014-09-08, Ergie <e...@s...pl> wrote:
    >
    > A czymże to się różni od wymiany cewki albo świec?
    >
    > Spalona żarówka to taka sama awaria jak każda inna. Możesz ją naprawić
    > samemu lub wezwać serwis. Różnica jest tylko taka, że ze spaloną żarówką
    > samochód nie przestaje jechać ani nie traci mocy i stąd masa debilów co
    > jeżdżą z tą usterką.
    >
    Tak? To na stacji benzynowej dostane cewke albo swiece?
    >
    > A jak ktoś chce uniknąć konieczności naprawy w trasie to niech wymienia
    > żarówki regularnie. Skoro rozrząd wymienia się zapobiegawczo a nie dopiero
    > jak strzeli to żarówki tez można.
    >
    Dobrze sie czujesz?

    --
    Artur
    ZZR 1200
    GSX-R 600 K6


  • 98. Data: 2014-09-08 12:02:28
    Temat: Re: Niemo?no?? samodzielnej wymiany ?arówki w samochodzie a polskie prawo
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 7 Sep 2014, Marcin N wrote:

    > W dniu 2014-09-07 20:43, A.L. pisze:
    >> Juzci. 11 w nocy, leje deszcz.
    [...]
    >
    > Kto?
    > Widziałeś Ty kiedyś w deszczu patrol policji?

    Jasne.
    Nie mylić z "interwencją", ale patrole tak.
    I prewencyjnie chyba trochę działa, nawet jak patrolowi
    nie chce się opuszczać wozu, tak z przezorności kierowcy
    rozglądają się o co chodzi, a to kierunkowskazu użyją,
    a to pieszego puszczą ;)

    > Oni "pilnują" w słoneczny dzień
    > - wtedy każdy przekracza prędkość i można szybko wyrobić normę.

    Żniwa zawsze dobrze jest robić przy dobrej pogodzie :>

    Ale *Z DRUGIEJ STRONY* - kiedy jest najwięcej wypadków?
    Posyłałbyś patrole, żeby pętały się po śniegu i lodzie, kiedy
    wypadków relatywnie mało?
    Statystyka wypadków jest jaka jest - słońce świeci, droga
    sucha, będą ofiary.

    pzdr, Gotfryd


  • 99. Data: 2014-09-08 12:03:50
    Temat: Re: Niemo?no?? samodzielnej wymiany ?arówki w samochodzie a polskie prawo
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 7 Sep 2014, Budzik wrote:

    > A to akurat pełna zgoda - zarówka powinna być łatwo wymienialna.

    Zgoda.

    > to co niektorzy producenci wymyslająw temacie "jak utrudnic wymiane"
    > woła o pomste do nieba.

    Odpuść to niebo - w zupełności wystarczyłaby pomsta KUPUJĄCYCH.
    Tak jak już pisali w wątku - "pierwsi kupujący" mogliby być
    usprawiedliwieni na zasadzie "kto normalny spodziewałby się
    problemów z żarówką".
    Ale teraz problem jest powszechnie znany.
    Kupują ŚWIADOMIE, przynajmniej w znacznej części takie auta.
    Powiedz mi - DLACZEGO?

    Bo rozumiem gościa, który kupuje taki samochód używany, wycina sobie
    zgrabną klapkę w błotniku (od środka, pod maską), kombinuje
    z uszczelnieniem i już.
    Ale to opór kupujących nowe samochody - "nie chcemy aut z trudno
    wymienialnymi żarówkami" spowodowałby zanik problemu.
    Dwie próby produkcji i koniec takich eksperymentow na kilkanaście lat :>

    pzdr, Gotfryd


  • 100. Data: 2014-09-08 12:06:44
    Temat: Re: Niemo?no?? ... ograniczenie mocy.
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 8 Sep 2014 11:21:48 +0200, Zenowik6 napisał(a):

    > Użytkownik "z" <...@...pl> napisał w wiadomości
    > news:540c9fd0$0$2366$65785112@news.neostrada.pl...
    >>
    >> UE przyssała się do odkurzaczy (swoją drogą mogła by w ramach analogii też
    >> do mocy samochodów
    >
    > Jestem za. Przydałoby się ograniczenie mocy silników samochodowych.
    > Zysk: zmniejszone zużycie paliwa, mniej wypadków, środowisko
    > mniej zanieczyszczone.

    Ja też jestem za ograniczeniem mocy silników ale nie w drodze prostego
    zakazu tylko w drodze wprowadzenia silnej progresji kosztów
    administracyjnych w funkcji pojemności lub mocu silnika. Jak ktoś ma
    życzenie jeżdzić 300-konnym silnikiem, proszę bardzo, ale niech to go
    kosztuje tyle żeby było za co naprawiać drogi :)
    --
    Jacek

strony : 1 ... 9 . [ 10 ] . 11 ... 20 ... 30 ... 41


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: