  • 81. Data: 2020-04-20 12:29:40
    Temat: Re: Nie mogę uruchomić silnika
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-04-2020 o 12:21, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomości grup

    > No ale widzisz - jakby mial, to by naladowal.
    > A tu pozyczyc trudno, odpalic na kable - tez moze trudno, bo ludzi na
    > parkingu nie ma ... i kabli nie ma.

    Taksówkę z kablami zamówić też trudno?
    I po odpaleniu podjechać do pierwszego lepszego sklepu/serwisu z
    akumulatorami?
    Tam mu sprawdzą ładowanie, akumulator i ewentualnie od razu sprzedadzą i
    zamontują nowy.
    Operacja na pół godziny - więcej czasu poświęcił na trucie na grupie na
    oczywisty do ogarnięcia temat.

  • 82. Data: 2020-04-20 12:55:24
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 17.04.2020 o 16:49, Mateusz Viste pisze:
    > Pasek rozrządu jeszcze przeskoczy i dopiero będzie zabawa...

    To jest możliwe tylko przy większej prędkości przy strzale ze sprzęgła
    na I biegu...

    Grzegorz Tomczyk

  • 83. Data: 2020-04-20 13:39:50
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-04-19 o 08:16, cef pisze:

    > A na czym polega problem z tym naładowaniem całkowicie rozładowanego?

    Podaj definicję całkowicie rozładowanego: ma mieć 6V, 7V czy może 9V w
    spoczynku, a ile V pod np 1A obciążeniem?

    Takie automatyczne prostowniki są zazwyczaj na tyle uniwersalne, że mają
    możliwość ładowania akumulatora 6V. Czyli jego logika wewnętrzna musi
    mieć jakiś sposób na uznanie czy podłączony aku jest w pełni naładowanym
    6V, czy rozładowanym do cna akumulatorem 12V.

    Cytat z manuala do prostownika z Lidla:

    https://www.lidl-service.com/static/65812880/92517_P
    L_HU_SL_CS_SK.pdf

    "Akumulator 6 V
    Jeśli akumulator mierzony jest w zakresie napięcia 3,7-7,3 V, do wyboru
    jest tylko program 1"

    Czyli jak 12 ma <7.3 to jest traktowany jako w pełni naładowana szóstka
    a i prostownik nic nie zrobi

    Jakaś szansa jest, gdy aku ma >7.3V

    "Jeśli akumulator zostanie wykryty w krytycznym zakresie napięcia
    7,3-10,5 V, urządzenie sprawdzi, czy jest to w pełni naładowany
    akumulator 6 V czy rozładowany akumulator 12 V. Jeśli naciśnie się
    przycisk wyboru programu 10, aby wybrać program, urządzenie przeprowadzi
    pomiar kontrolny ok. 90 sek.Jeśli po ok. 90 sek. wykryte zostanie
    7,3-7,5 V, akumulator 12 V jest uszkodzony.Urządzenie przełącza się na
    tryb Standby. Regeneracja zużytego akumulatora. Jeśli po ok. 90 sek.
    wykryte zostanie 7,5-10,5 V, jest to akumulator 12 V. Urządzenie
    rozpoczyna proces ładowania impulsowego w celu ponownego odzyskania.
    Wskaźnik napięcia miga. Po osiągnięciu 10,5 V urządzenie włącza kolejne
    poziomy ładowania"

    Krytyczne 90s pomiaru może nie wystarczyć jak ma się doczynienia z
    trupem. Dlatego niektórzy "pompują" prąd w złoma 12V z durnego
    mostkowego prostownika. Żeby "zaskoczył" powyżej tych 7,5V, potem
    ładują impulsowym, zeby ten durny mostkowy nie zagotował elektrolitu.

    Ale czy taki "odratowany" aku ma jakąś sprawność? Zmiany na płytach przy
    tak niskim napięciu są niedowracalne, ta regeneracja może coś pomoże,
    ale to tylko przedłużanie agonii. W lato pewnie jeszcze będzie działać,
    ale pierwsze chłody pokażą że czas na wymianę i telefon do szefa, że
    "dziś będę później, bo mi aku padł"

    --
    viktorius

  • 84. Data: 2020-04-20 13:45:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup
    ..

    >Podaj definicję całkowicie rozładowanego: ma mieć 6V, 7V czy może 9V
    >w spoczynku, a ile V pod np 1A obciążeniem?

    3V w spoczynku np.

> [...]
    >musi mieć jakiś sposób na uznanie czy podłączony aku jest w pełni
    >naładowanym 6V, czy rozładowanym do cna akumulatorem 12V.

    No i do 7.2V naladuje, a wiecej nie :-(

    J.

  • 85. Data: 2020-04-20 13:57:05
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na pl.misc.samochody J.F. pisze tak:

    > Ten automagiczny ma wade - nie naladuje aku mocno rozladowanego.
    > Wiec trzeba miec dwa.

    Taki powinien być dobry.

    http://piterpro.private.pl/img/zasilacz_cb.jpg

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 86. Data: 2020-04-20 13:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Operacja na pół godziny - więcej czasu poświęcił na trucie na grupie
    > na oczywisty do ogarnięcia temat.

    Bo to przeciez jakis troll - imo ktos ze stałych bywalców sie nudzi.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Argumentowi "Bo nie!" przeciwstawiam

  • 87. Data: 2020-04-20 14:51:03
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-04-20 o 13:45, J.F. pisze:
    > Użytkownik "viktorius"  napisał w wiadomości grup
    ..

    > 3V w spoczynku np.

    Serio? Wiesz jak działa akumulator kwasowy?
    Suchy aku zalewasz elektrolitem i już ma napięcie większe od twoich 3V.
    BEZ ładowania, magia?
    Sezon idzie, może jakiś motocyklista powie ile V ma taki akumulator. Ja
    już nie pamiętam, zalewałem suchy do motocykla może z 5-6 lat temu
    ostatnio. A do samochodu, to już nie dostaniesz suchego.

    > No i do 7.2V naladuje, a wiecej nie :-(

    Taaa, potem "dopchać" prostownikiem z mostkiem grateza do 7,5 i ładować
    dalej już impulsowym? Potem zrobić z niego 13-14V i diesla odpalać w
    -20, wielokrotnie.
    A ja myślałem, że bajki to tylko lecą ostatnio w soboty o 20ej na
    Polsacie, albo o 19:30 na TVP1, codziennie ;)

    --
    viktorius

  • 88. Data: 2020-04-20 15:09:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Grzegorz,

    > To jest możliwe tylko przy większej prędkości przy strzale ze sprzęgła
    > na I biegu...

    A kto w ten sposób odpala?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 89. Data: 2020-04-20 17:26:21
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-04-20 o 13:39, viktorius pisze:

    > Podaj definicję całkowicie rozładowanego: ma mieć 6V, 7V czy może 9V w
    > spoczynku, a ile V pod np 1A obciążeniem?

    Definicja jest zgubna.
    Chodziło mi o akumulator tak rozładowany, że nie kręci moim rozrusznikiem,
    a napięcie ma takie, że go chińska ładowarka nie ładuje.
    Jak się orientujesz, to podaj mi jakie to mogły być wartości :-).

  • 90. Data: 2020-04-21 08:08:40
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-04-20 o 17:26, cef pisze:

> [...]
    > a napięcie ma takie, że go chińska ładowarka nie ładuje.
    > Jak się orientujesz, to podaj mi jakie to mogły być wartości  :-).

    Zmierz gęstość elektrolitu w celach, to najlepszy sposób na sprawdzenia
    stopnia ładowania akumulatora:
    Jak masz < 1,18 g/cm? to masz dno, a nie naładowanie, ładuj do
    osiągnięcia 1,26-1,28. Aerometr ma skalę również w kolorach, więc
    wartości nie potrzebujesz znać. Ładuj do zielonego ;)

    Jak chcesz mieć pewność, że nawet jak masz 5V, to będziesz mieć
    ładowanie, to znajdź coś takiego:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3254889.html

    Bez nadzoru gotuje każdy akumulator, startuje od zera, koniec ma przy
    18V, czyli gdzieś 4V za dużo.
    Za to wspomaga rozruch, niby tylko 10A na skali, ale podczas rozruchu
    idzie więcej. Na tyle więcej, że wskazówka dramatycznie wali w prawo.
    Ale zamiast ledwo łechtania mam pare amperów więcej, co najczęściej
    wystarcza, żeby silnik zaskoczył.

    --
    viktorius