  • 1. Data: 2020-04-17 10:47:36
    Temat: maseczki 2
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Pora na dyskusje techniczna.

    W maseczce z tkaniny ... okulary mi paruja.
    W samochodzie jezdzic sie nie da :-)

    Wychodzi na to, ze powietrze wylatuje przez szczeliny przy nosie.
    Wiec skutecznosc takiej maseczki to ... 80% ? ale moze "az 80%"

    Gorzej jak ktos kichnie czy kaszlnie, bo wtedy wiecej bokiem wylatuje,
    ale moze kropelki akurat niechetnie skrecaja i trafiaja w material.

    Podobno sa takie z blaszka u gory, co sie ja dogina do ksztaltu nosa.

    Takie plastykowe BHP - one chyba lepsze. Ale za drogie :-)

    Gdzies chwalili maski antysmogowe dla biegaczy. Filtr HEPA lepiej
    zatrzymuje.
    Ale ... one maja zawor wylotowy, zeby nie stawiac oporu.
    Czy o to ministrowi chodzilo ?
    Ale maseczka jest maseczka, liczy sie :-)

    To moze jednak zwykla chusta ? Ciekawe jaka ma skutecznosc .. 30% ?

    W Japonii jakos zgonow malo i testow tez malo.

    J.

  • 2. Data: 2020-04-17 11:02:59
    Temat: Re: maseczki 2
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-04-17 o 10:47, J.F. pisze:
    > Podobno sa takie z blaszka u gory, co sie ja dogina do ksztaltu nosa.

    Tak są takie ;-)

    Jak skończyłeś podstawówkę to potrafisz sobie kawałek druta wpleść w
    część nosową.

  • 3. Data: 2020-04-17 11:34:47
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 17 Apr 2020 10:47:36 +0200, J.F. napisał(a):

    > Ale ... one maja zawor wylotowy, zeby nie stawiac oporu.

    Załóż chirurgiczną na zawór wylotowy.
    Paranoja kompletna, produkcja fp2 i fp3 powinna iść w Polsce pełną parą...

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 4. Data: 2020-04-17 12:17:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.04.2020 o 11:34, Maciek pisze:

    > Załóż chirurgiczną na zawór wylotowy.
    > Paranoja kompletna, produkcja fp2 i fp3 powinna iść w Polsce pełną parą...

    Akurat mam wątpliwości czy te z zaworem mają sens. Jeśli już to zawór na
    odwrówt, bo to ma chronic innych a nie ciebie;)

    --
    Shrek

  • 5. Data: 2020-04-17 13:17:50
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 17.04.2020 o 12:17, Shrek pisze:

    > Akurat mam wątpliwości czy te z zaworem mają sens. Jeśli już to zawór na odwrówt,
    > bo to ma chronic innych a nie ciebie;)

    Tak właśnie działają maseczki z filtrem FFP3: filtr służy do wydechu.
    Powietrze wciągane do płuc filtrowane jest całą powierzchnią maseczki.

  • 6. Data: 2020-04-17 13:19:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Akurat mam wątpliwości czy te z zaworem mają sens. Jeśli już to zawór
    >na odwrówt, bo to ma chronic innych a nie ciebie;)

    Ja bym tam najpierw pomyslal o sobie.
    O innych to niech sie rzad martwi :-)

    J.

  • 7. Data: 2020-04-17 13:36:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.04.2020 o 13:17, collie pisze:

    > Tak właśnie działają maseczki z filtrem FFP3: filtr służy do wydechu.
    > Powietrze wciągane do płuc filtrowane jest całą powierzchnią maseczki.

    Ale sens masek jest taki właśnie, żebyś nie wydychał powietrza
    bezpośrenio "bez filtracji", bo maska ma zapobiegać temu, że ty zarażasz
    innych (będąc pacjentem bezobjawowym). Inna sprawa, że przez zawór może
    być wystarczająco "niebepośrenio".

    --
    Shrek

  • 8. Data: 2020-04-17 13:37:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.04.2020 o 13:19, J.F. pisze:

    > Ja bym tam najpierw pomyslal o sobie.
    > O innych to niech sie rzad martwi :-)

    No właśnie to o innych się martwił wprowadzając obowiązek masek. To że
    się zarazisz jest poświęceniem na które są gotowi. Chodzi o to, żebyś ty
    nie zaraził więcej niż 1 osoby, bo im się krzywa rozbiega jak modele
    globcia;)

    --
    Shrek

  • 9. Data: 2020-04-17 13:56:39
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-04-17 o 13:37 +0200, Shrek napisał:
    > Chodzi o to, żebyś ty nie zaraził więcej niż 1 osoby, bo im się
    > krzywa rozbiega jak modele globcia;)

    Bez przesady z tą teorią spiskową. Akurat Polski Rząd znakomicie radzi
    sobie z epidemią, regulując krzywą ilością testów.

    Mateusz

  • 11. Data: 2020-04-17 14:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Viste m...@x...invalid ...

    > Bez przesady z tą teorią spiskową. Akurat Polski Rząd znakomicie radzi
    > sobie z epidemią, regulując krzywą ilością testów.

    ;-DDDDD

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, ze jesteś.