  • 91. Data: 2020-04-21 09:22:52
    Temat: Re: Nie mogę uruchomić silnika
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 21.04.2020 o 08:08, viktorius pisze:

    > Zmierz gęstość elektrolitu w celach, to najlepszy sposób na sprawdzenia stopnia
    > ładowania akumulatora:

    Jeśli wcześniej o tym pomyślisz i kupisz - nachodziwszy się -
    akumulator z korkami, a nie wszechobecny "bezobsługowy".

  • 92. Data: 2020-04-21 09:43:42
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 19.04.2020 o 21:53, Poldek pisze:

    > 50 złotych to niedużo, ale kolejny zbędny śmieć na planecie, to znacznie gorzej.
    > Dziadostwem mentalnym jest rozwiązywanie każdego problemu metodą wzorowego
    > konsumenta - na każdy problem jest jedna prosta odpowiedź - KUP!

    Ma się rozumieć, suweren rozwiązuje każdy problem magicznym
    "pożycz!". I przy okazji napije się na krzywy ryj. Zakąszając
    (czy raczej - zakanszając, jak to suweren) ogórkiem kiszonym
    pożyczkodawcy. A paszoł won, dziadu, rzeknąć trza.

  • 93. Data: 2020-04-21 09:56:31
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-04-21 o 09:22, collie pisze:

    > Jeśli wcześniej o tym pomyślisz i kupisz - nachodziwszy się -
    > akumulator z korkami, a nie wszechobecny "bezobsługowy".

    Musiałeś zdradzać takie szczegóły? :P

    --
    viktorius

  • 94. Data: 2020-04-21 12:55:13
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-04-21 o 09:56, viktorius pisze:

    > Musiałeś zdradzać takie szczegóły? :P

    Mierzenie gęstości to dla fanatyków zabawy w naprawianie.
    Ja to robię tak jak opisał Cavallino - dojeżdżam do sklepu
    i tam juz mają sprzęt i trochę wiedzy, żeby zdecydować.

  • 95. Data: 2020-04-21 13:58:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    pl...

    A o taki coraz trudniej.

    >Mierzenie gęstości to dla fanatyków zabawy w naprawianie.
    >Ja to robię tak jak opisał Cavallino - dojeżdżam do sklepu
    >i tam juz mają sprzęt i trochę wiedzy, żeby zdecydować.

    W supermarkecie nie maja :-)

    Poza tym zeby dojechac, to trzeba auto uruchomic, a wtedy moze sie
    okazac, ze akumulator juz dziala, bez diagnozy :-)

    I tu sie przydaje prostownik (lub kable), troche wiedzy i woltomierz

    J.

  • 96. Data: 2020-04-21 14:20:13
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 20.04.2020 o 15:09, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > A kto w ten sposób odpala?

    Ktoś musiał być, skoro mit powstał.

    Grzegorz Tomczyk

  • 97. Data: 2020-04-21 15:18:16
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-04-21 o 13:58, J.F. pisze:
    > Użytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > A o taki coraz trudniej.

    Chyba do osobówek już niemożliwe jest kupienie aku z koreczkami.
    Nawet taki, najtańszy noname jest bezobsługowy, widać na górze kanaliki
    w których skrapla się woda i wraca do elektrolitu:
    https://www.norauto.pl/p/akumulator-1-cena-19-60-ah-
    540-a-l--902422.html

    > W supermarkecie nie maja :-)
    >
    > Poza tym zeby dojechac, to trzeba auto uruchomic, a wtedy moze sie
    > okazac, ze akumulator juz dziala, bez diagnozy :-)

    Gdy temp jak obecnie i silnik sprawny, pali od pierwszego, to aku może
    być nawet trup. Gram energii w nim wystarczy żeby zakręcić pół obrotu.
    Gorzej jak postoi, co w erze siedzenia w domu jest teraz możliwe. Nie
    jest codziennie doładowywany podczas jazdy, to i mamy wątek o wymianie
    aku na wiosnę, a nie jak zwykle -> jesienią :)

    > I tu sie przydaje prostownik (lub kable), troche wiedzy i woltomierz ...

    ...i grupa PMS :)

    --
    viktorius

  • 98. Data: 2020-04-21 15:35:29
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-04-21 o 14:20, Grzegorz Tomczyk pisze:

    > Ktoś musiał być, skoro mit powstał.

    Już tu pisałem, zerwał się.
    Nie było jedynki, tylko trójka dla pewności, żeby nic złego się nie
    wydarzyło.
    Ale było -20, olej gęsty mineralny nie ułatwiał. Silnik już fabrycznie
    nie był skory do odpalania na zimie: 4c90 czy 4ct90, turbo nieważne
    akurat w tym przypadku. Świece wszystkie sprawne, ale nie dawało rady
    odpalić tylko po grzaniu. Na kopciucha, plaka też nie dało rady. No to
    ciągaliśmy, raz zagadał, zgasł, potem przeskoczył. I jak to mówią, po
    ptokach.

    To był jedyny przypadek przeskoczenia paska, jaki znam, i to u mnie.
    Osobówka zawsze odpalała. Miałem raz problematyczny, nieregularnie
    zawieszający się rozrusznik. Gdy się zawiesił, odpalałem na pych, nic
    przykrego się nigdy nie wydarzyło. Wibracje silnika "odblokowywały"
    rozrusznik, spokój na miesiąc.
    Odpalanie, po bożemu, z dwójeczki na ledwo toczącym się samochodzie.
    Silnik potrzebował może pół obrotu, żeby odpalić. Łatwość odpalania na
    pych mnie ratowała, a raczej ratowała rozrusznik przez ostateczną
    decyzją o wymianie.

    --
    viktorius

  • 99. Data: 2020-04-21 15:36:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup
    ..

    >Chyba do osobówek już niemożliwe jest kupienie aku z koreczkami.

    Jeszcze kiedys byly takie, gdzie korki byly pod naklejka.
    Po gwarancji wystarczyl nozyk.

    >Nawet taki, najtańszy noname jest bezobsługowy, widać na górze
    >kanaliki

    w najtanszym korki to moze byc istotna oszczednosc :-)

    >w których skrapla się woda i wraca do elektrolitu:
    >https://www.norauto.pl/p/akumulator-1-cena-19-60-ah
    -540-a-l--902422.html

    Ja tam zadnych kanalikow nie widze.
    Pytanie - czy nie da sie tej "pokrywki" oderwac i czy pod spodem nie
    ma korkow.

    Pozostaje jeszcze wiertarka :-)

    J.

  • 100. Data: 2020-04-21 15:59:06
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-04-21 o 15:36, J.F. pisze:
    > Użytkownik "viktorius"  napisał w wiadomości grup
    ..

    > Jeszcze kiedys byly takie, gdzie korki byly pod naklejka.
    > Po gwarancji wystarczyl nozyk.

    Jeśli były korki, to obowiazkiem było sprawdzanie poziomów i
    uzupełnianie. Nikt gwarancji by nie uznał dostając na reklamację aku z
    płytami na wierzchu.

    > w najtanszym korki to moze byc istotna oszczednosc :-)

    Tak, a droższe są obsługowe: trzeba monitorować poziomy, uzupełniać wodą
    destylowaną. Nadszedł czas, gdy bezobsługowe akumulatory dotarły pod
    strzechy i czas się z tym pogodzić. Stety lub niestety ;)

    540-a-l--902422.html

    > Ja tam zadnych kanalikow nie widze.
    > Pytanie - czy nie da sie tej "pokrywki" oderwac i czy pod spodem nie ma
    > korkow.

    Naprawde nie widzisz na deklu mozaiki mówiącej o tym, że pod spodem jest
    labirynt?

    > Pozostaje jeszcze wiertarka :-)

    A potem korki z wina i jedziem panie dalej :P

    --
    viktorius