    From: viktorius <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nie mogę uruchomić silnika
    Date: Mon, 20 Apr 2020 13:39:50 +0200

    W dniu 2020-04-19 o 08:16, cef pisze:

    > A na czym polega problem z tym naładowaniem całkowicie rozładowanego?

    Podaj definicję całkowicie rozładowanego: ma mieć 6V, 7V czy może 9V w
    spoczynku, a ile V pod np 1A obciążeniem?

    Takie automatyczne prostowniki są zazwyczaj na tyle uniwersalne, że mają
    możliwość ładowania akumulatora 6V. Czyli jego logika wewnętrzna musi
    mieć jakiś sposób na uznanie czy podłączony aku jest w pełni naładowanym
    6V, czy rozładowanym do cna akumulatorem 12V.

    Cytat z manuala do prostownika z Lidla:

    https://www.lidl-service.com/static/65812880/92517_P
    L_HU_SL_CS_SK.pdf

    "Akumulator 6 V
    Jeśli akumulator mierzony jest w zakresie napięcia 3,7-7,3 V, do wyboru
    jest tylko program 1"

    Czyli jak 12 ma <7.3 to jest traktowany jako w pełni naładowana szóstka
    a i prostownik nic nie zrobi

    Jakaś szansa jest, gdy aku ma >7.3V

    "Jeśli akumulator zostanie wykryty w krytycznym zakresie napięcia
    7,3-10,5 V, urządzenie sprawdzi, czy jest to w pełni naładowany
    akumulator 6 V czy rozładowany akumulator 12 V. Jeśli naciśnie się
    przycisk wyboru programu 10, aby wybrać program, urządzenie przeprowadzi
    pomiar kontrolny ok. 90 sek.Jeśli po ok. 90 sek. wykryte zostanie
    7,3-7,5 V, akumulator 12 V jest uszkodzony.Urządzenie przełącza się na
    tryb Standby. Regeneracja zużytego akumulatora. Jeśli po ok. 90 sek.
    wykryte zostanie 7,5-10,5 V, jest to akumulator 12 V. Urządzenie
    rozpoczyna proces ładowania impulsowego w celu ponownego odzyskania.
    Wskaźnik napięcia miga. Po osiągnięciu 10,5 V urządzenie włącza kolejne
    poziomy ładowania"

    Krytyczne 90s pomiaru może nie wystarczyć jak ma się doczynienia z
    trupem. Dlatego niektórzy "pompują" prąd w złoma 12V z durnego
    mostkowego prostownika. Żeby "zaskoczył" powyżej tych 7,5V, potem
    ładują impulsowym, zeby ten durny mostkowy nie zagotował elektrolitu.

    Ale czy taki "odratowany" aku ma jakąś sprawność? Zmiany na płytach przy
    tak niskim napięciu są niedowracalne, ta regeneracja może coś pomoże,
    ale to tylko przedłużanie agonii. W lato pewnie jeszcze będzie działać,
    ale pierwsze chłody pokażą że czas na wymianę i telefon do szefa, że
    "dziś będę później, bo mi aku padł"

    --
    viktorius