  • 51. Data: 2011-09-17 20:36:42
    Temat: Re: Nauka programowania od czego zacząć?
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    Luke wrote:

> [...]
    > się w wieku, kiedy umysł nie chłonie wszystkiego i wiele rzeczy się
    > momentalnie zapomina, a potem godzinę szuka błędu typu wyjście za
    > tablicę o jeden rekord. Dlatego byłem zmuszony po wejściu windowsa
    > przejść na Delphi zamiast jakiegoś C++ i to wspominam ze smutkiem. Tutaj
    > nauczyłem się dopiero myślenia obiektowego (bo Delphi jest obiektowe, a
    > Pascal nie był) na tyle, na ile musiałem. Potem miałem okres skutecznego
    > programowania w czystym C, ale to wymagało częstego sięgania do książek,
    > gdyż zapominałem pewne sprawy bardzo szybko.

    zanim jeszcze pojawilo sie delphi@windows, to istnialo srodowisko
    turob-pascal, ktore udostepnialo od ktorejs tam wersji obiektowosc.
    obiektowy turbo pascal byl swietnym narzedziem edukacyjnym (oop,
    alokacje na stosie/stercie, kontrola zakresu tablic, itp.) z przyjemna
    biblioteka TUI (turbovision). a jak ktos potrzebowal na niskim
    poziomie dlubac, to assembler tez dalo sie wciagnac do dzialania.

  • 52. Data: 2011-09-17 20:59:58
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    Aha, i to pisze osoba, która pół roku temu zapytała się o:
    msgid: <iio2dt$58r$1@opal.futuro.pl>

    --
    Grzegorz Krukowski

  • 53. Data: 2011-09-17 21:13:37
    Temat: Re:[ot] Nauka programowania od czego zacząć?
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > Wiesz moja córka już mówi płynnie po angielsku i uczy się też chińskiego,
    > a twoja ?

    tak czytam co piszesz i sie zastanawiam, kiedy Twoja córka
    ma czas na prozaiczne dziecinstwo?
    Horyzonty są ważne, ale czy Ty spełniasz marzenia córki,
    czy to Twoje ambicje?

  • 54. Data: 2011-09-17 21:27:41
    Od: Butek <e...@i...invalid>

    W dniu 11-09-17 23:13, Darek pisze:

    > tak czytam co piszesz i sie zastanawiam, kiedy Twoja córka
    > ma czas na prozaiczne dziecinstwo?
    > Horyzonty są ważne, ale czy Ty spełniasz marzenia córki,
    > czy to Twoje ambicje?

    Coś cię, za przeproszeniem, gryzie w dupe. :)

    --
    butek
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate

  • 55. Data: 2011-09-17 21:31:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lelek@ napisał:

    > Moja córka ma własny komputer od chyba 4 rokużycia. Najpierw miała
    > laptopa z core2duo i grała w larę croft, a teraz ma potężną maszynę
    > i dwa monitory, a ma niecałe 9 lat.

    Niedałe 9 lat, a już dwa monitory! No no no, a ile będzie miała monitorów
    w wieku 29 lat!

    > Ja ją cisnę żeby nie szła drogą wykluczenia społecznego.

    Nie chcę krakać, ale można się nieźle wylkuczyć społecznie wsiąkając
    zbytnio w wirtualny świat.

    > No i windows ma w wersji Angielskiej, a nie Polskiej.

    Później może mieć problemy z ortografią języka ojczystego, jak tatuś.

    > Nigdy nie kupiłem konsoli żeby nie zgłupiała od prostego interfejsu.

    Włosienica to też jest fajny wynalazek.

    > Nie wiem ale ja prę z nauką żeby miała szerokie horyzonty. Zapisałem
    > też na dodatkowe zajęcia po lekcjach na szachy, robotykę i chiński.

    Szczególnie to ostatnie może jej się przydać.

    Wanan,
    -- Jarek

  • 56. Data: 2011-09-17 21:49:14
    Temat: Re: Re:[ot] Nauka programowania od czego zacząć?
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    "Darek" <d...@p...onet.pl> wrote in message

    > tak czytam co piszesz i sie zastanawiam, kiedy Twoja córka
    > ma czas na prozaiczne dziecinstwo?
    > Horyzonty są ważne, ale czy Ty spełniasz marzenia córki,
    > czy to Twoje ambicje?

    Znasz takie pytania jak to: "Czy ktoś ma notę katologową to ATmega
    najchętniej w języku polskim" ? Znasz tego typu pytania? Wiesz co znaczy
    ukończyć studia i nie znać angielskiego? Tyle znaczy, że jesteś nikim, nic
    nie umiesz i się nie nauczysz. Pójdziesz do słabo płatnej pracy przybijać
    pieczątki albo pójdziesz jako inżynier elektronik do pracy w hurtowni ->
    dział "kariera".

  • 57. Data: 2011-09-17 21:59:54
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

> [...]

    Pochwal się swoim dzieckiem, masz czym? moim zdaniem jest to powód do dumy
    :-) No pochwal się?
    masz plan zajęć po lekcjach zamiast świetlicy :-)
    http://www.pl.szkolaamerykanska.pl/index.php?option=
    com_content&view=article&id=114&Itemid=111

  • 58. Data: 2011-09-17 22:02:51
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    "Grzegorz Krukowski" <r...@o...pl> wrote in message

    > Aha, i to pisze osoba, która pół roku temu zapytała się o:
    > msgid: <iio2dt$58r$1@opal.futuro.pl>

    Java na Androida robi dziwne rzeczy, wcześniej w niej nie pisałem ale
    programuję od zawsze. W javie pierwszy raz cokolwiek pisałem. Pokaż może co
    ty ostatnio napisałeś od początku do końca?

  • 59. Data: 2011-09-17 22:12:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jarosław,

    Saturday, September 17, 2011, 11:31:22 PM, you wrote:

    [...]

    > Szczególnie to ostatnie może jej się przydać.

    Kpij sobie ale to wcale takie głupie nie jest.

    Dawno temu poszedłem na udry z dwoma szkołami i kuratorium - nie
    zgodziłem się, żeby mój syn poszedł do szkoły z językiem niemieckim -
    a tylko taka była dla niego dostępna zgodnie z rejonizacją.
    Wygrałem walkę - poszedł do szkoły z angielskim i dzisiaj pracuje dla
    BBC a nie przy kartoflach u bauera.

    Jak doczekam wnuka czy wnuczki to sam będę namawiał do uczenia
    chińskiego obok angielskiego - to się naprawdę może przydać.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 60. Data: 2011-09-17 22:18:29
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> wrote in message

> [...]
    >
    > Jak doczekam wnuka czy wnuczki to sam będę namawiał do uczenia
    > chińskiego obok angielskiego - to się naprawdę może przydać.

    Oh przyda się. Szczególnie, że w szkole mają taki program dla absolwentów,
    fundowany przez kongres o nazwie "teach and travel". Można jeździć za
    darmola, uczyć angielskiego w innych krajach i samemu się uczyć np
    chińskiego. Wszystko w ramach czasu nauki aż do końca studiów. A i jak mówił
    ostatnio Pan Minister Rostowski PE, o zieloną kartę prościej :-)
    Córka ma jako dodatkowy język zachodni właśnie niemiecki i jeszcze chiński.
    Angielski jest wykładowy, chyba tylko po naszemu jest polski :-)