  • 101. Data: 2011-03-31 10:12:25
    Temat: Re: Nasze drogie paliwo...
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-03-31 09:59, LEPEK pisze:
    > W dniu 2011-03-30 17:43, Kamil pisze:
    >> On 30/03/2011 16:19, Arek wrote:
    > [...]
    >
    > Obaj macie rację i jej nie macie ;)

    No dobra to napisz w którym punkcie nie mam racji?:)

> [...]
    > optymistycznie, że ona istnieje). Wszystkie te warunki się wciąż
    > zmieniają i wpływają na cenę paliwa, ale i cena paliwa się zmienia
    > wpływając na te warunki na zasadzie sprzężenia zwrotnego.
    >
    > Dla tego mówienie tak po prostu "cena powinna być 3 zł - wtedy to
    > zadowoli wszystkich" można włożyć na jedną półkę z tekstami analityków
    > rynku, którzy mówią "na koniec roku dolar będzie po 5 zł" - oni też nie
    > mają praktycznie żadnych szans na logiczne poskładanie tych wszystkich
    > składowych, w dodatku w odniesieniu do przyszłości.

    No to przecież o tym pisze, cena będzie taka aby zmaksymalizować zyski
    dostawców. Czy to nastąpi przy 6pln czy przy 9pln to nie wiem. Ale
    jestem prawie pewien, że jeszcze mogą zwiększać i ich zyski będą rosły.

    Pozdrawiam,
    A.

  • 102. Data: 2011-03-31 10:19:57
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-03-30 19:06, Artur Maśląg pisze:

> [...]
    > Jak komunikacja jest do dupy, to mało kto posiadający samochód nie
    > będzie chciał z niej skorzystać (w końcu i tak za niego płaci). Nie
    > chce mi się tego rozwijać, ale miejsca parkingowe (których jak na
    > lekarstwo) w okolicach stacji przesiadkowych metro/pociąg od dawna już
    > pękają w szwach, a coraz więcej ludzi jednak korzysta ze skuterów itd.
    > Nie ukrywam, że w zasadzie najwięcej doświadczeń mam z DC i tejże
    > aglomeracji - metro/autobusy/tramwaje/skm/pociągi pękają w szwach,
    > na drogach kocioł, a ludzie chętnie by jednak bardziej korzystali z

    Tak naprawdę nie wiadomo ilu z tych co się przesiadają na skutery i
    rowery to przesiadają się z wypchanego autobusu, czy stojącego w korku
    samochodu.

    Tak więc stwierdzenie Andrzeja że ruch w skuterach się zwiększył może
    być prawdziwe, ale nie koniecznie musi być sprzeczne z tym co ja
    napisałem. Czyli, że polski kierowca za szybko nie zmieni sposobu
    poruszania się. A jeżeli, to zacznie zrobić to nie pod wpływem ceny,
    tylko tego, że samochodem po prostu się nie da (korki, brak miejsc do
    parkowanie itp.)

    Ale zauważcie, że coś takiego w zachodnich miastach jest od dawne u nas
    dopiero się rodzi.

    Pozdrawiam,
    A.

  • 103. Data: 2011-03-31 10:34:11
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-03-30 18:50, Artur Maśląg pisze:

    > (...)
    >
    > W Polsce też jest.

    A wydawało mi się, że u nas płaci się za autostrady na bramkach.

    > Gdzieś tutaj pisałeś...:
    > <cite>
    > A podatki nie mają tu nic do
    > rzeczy, gdyby nie było podatków to cena litra była by dokładnie taka
    > sama.
    > </cite>

    Jeżeli cena towaru akceptowalna dla nabywcy jest X, to nie ma znaczenia
    jaki składnik tego X'a idzie dla producenta. Po prostu X to cena przy
    której jest maksymalny zysk. Jeżeli tego nadal nie rozumiesz to przykład:

    Paliwo kosztuje 6PLN, gdzie 3PLN idzie dla państwa, a 3 to zysk dostawcy.
    Państwo rezygnuje ze swego udziału. Co robi dostawca? Zarabia 6 a nie 3.
    Dlaczego ma to z czego zrezygnowało Państwo oddawać komuś, skoro może
    wziąć dla siebie.

    Dlatego podatki mają znikomy wpływ (tzn. zwiększając podatki zwiększy
    się cena, natomiast zmniejszanie podatków nie zmniejszy ceny). Czego
    dowodem była akcja chwilowego zmniejszania akcyzy parę lat temu.

    > Zainteresuj się w związku z powyższym systemem/i podatkowym w
    > Niemczech. Być może szybko się zorientujesz, że koszt jazdy
    > autostradami jest uwględniony w innych podatkach, których w Polsce
    > póki co nie ma, bądź są na minimalnym poziomie.

    Szkoda, że nie zauważyłeś, że w Polsce nie ma autostrad. Jeżeli
    natomiast chcesz te parę kilometrów porównać do sieci niemieckiej to
    wraz z tym porównaniem porównaj wysokość obciążeń związanych z tą siecią
    dróg. I jeszcze przypomnij sobie, że za polskie drogi płacisz dodatkowo
    na bramkach.

    > Teraz pozostaje Ci się przenieść na trochę (takie dłuższe, ze stałym
    > pobytem) do Niemiec i późnej uczciwie policzyć gdzie jest "taniej".

    Unikasz odpowiedzi i tyle. Wrzucanie takich ogólników to standardowa
    usenet-owa zagrywka stosowana, gdy nie chce się odpowiadać na niewygodne
    pytania, tudzież skończyły się argumenty.

    A.

  • 104. Data: 2011-03-31 10:41:39
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-31 08:17, masti pisze:

    > a co ma prezydent do podatków?

    Aprobuje bądź nie pomysły osłów?

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 105. Data: 2011-03-31 11:00:43
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    masti wrote:
    > Dnia pięknego Wed, 30 Mar 2011 10:44:18 +0200 osobnik zwany Lewis
    > wystukał:

    > a co ma prezydent do podatków?

    Nie wiem. Ot przykład na "wysoką inaczej" świadomość wyborców. A mamy tu
    do czynienia z człowiekiem który co najmniej umie czytać i pisać (a
    znaczna część społeczeństwa umiejętności tej nie posiada -- nie mylmy
    znajomości liter z umiejętnością czytania i pisania).

    pzdr
    \SK

  • 106. Data: 2011-03-31 11:10:25
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Sebastian Kaliszewski"
    <s...@r...this.informa.and.that.pl> napisał w wiadomości news:

    > Nie wiem. Ot przykład na "wysoką inaczej" świadomość wyborców. A mamy tu
    > do czynienia z człowiekiem który co najmniej umie czytać i pisać

    Hmmmm.
    A do którego prezydenta pijesz? ;-)

  • 107. Data: 2011-03-31 12:27:28
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 30/03/2011 18:06, Artur Maśląg wrote:

    > Teza Kamila jest błędna - Polacy też potrafią myśleć i liczyć (zresztą

    Zacytowana teza jest akurat Artura, też masz problemy z przypisaniem
    słów do ich autora?

    Kamil

  • 108. Data: 2011-03-31 12:28:07
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 31/03/2011 08:00, Cavallino wrote:
    > Użytkownik "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > Kierowcy tak.
    > A chyba nie sugerujesz że powinienem dla Ciebie sprawdzić łańcuszek
    > dostaw na stacje paliw w Wenezueli, albo z którego złoża wypompowali
    > ropę na lokalny rynek i gdzie ją przetworzyli?

    Przydałoby się, może wtedy odkrył byś dotacje rządowe do paliwa.

    Kamil

  • 109. Data: 2011-03-31 12:45:42
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-03-31 12:27, Kamil pisze:

    > Zacytowana teza jest akurat Artura, też masz problemy z przypisaniem
    > słów do ich autora?

    Fakt, był to podwójny cytat bez podania źródła, więc podziękuj
    cytującemu, że wprowadził mnie w błąd.

  • 110. Data: 2011-03-31 12:46:50
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 31/03/2011 11:45, Artur Maśląg wrote:

    > Fakt, był to podwójny cytat bez podania źródła, więc podziękuj
    > cytującemu, że wprowadził mnie w błąd.

    Też trochę za ostro zareagowałem po próbach wciśnięcia mi własnych
    teorii przez Artura cały dzień wczoraj.

    Kamil