-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: Arek <a...@a...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Nasze drogie paliwo...
Date: Thu, 31 Mar 2011 10:12:25 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 43
Message-ID: <in1d1b$192$1@inews.gazeta.pl>
References: <4d92eb2f$0$2446$65785112@news.neostrada.pl> <imuqh4$v18$1@news.onet.pl>
<imus8v$5t7$3@news.onet.pl> <imuu5k$7sb$1@inews.gazeta.pl>
<imuujq$8jb$1@inews.gazeta.pl> <imv0n9$fo2$1@inews.gazeta.pl>
<imv0s6$ftu$2@inews.gazeta.pl> <imv1ao$i6f$1@inews.gazeta.pl>
<imv1cp$m95$1@news.onet.pl> <imv1ou$j7l$1@inews.gazeta.pl>
<imv2jb$ks6$4@inews.gazeta.pl> <imvafr$hun$1@inews.gazeta.pl>
<imvbcs$lg5$1@inews.gazeta.pl> <imvbri$mj8$1@inews.gazeta.pl>
<imvcd5$nia$2@inews.gazeta.pl> <imvctj$pis$1@inews.gazeta.pl>
<imvf82$3bd$1@inews.gazeta.pl> <imvgbg$72f$2@inews.gazeta.pl>
<imvhmv$bre$1@inews.gazeta.pl> <imvj3f$g1t$1@inews.gazeta.pl>
<4d943457$1@news.home.net.pl>
NNTP-Posting-Host: fjh83.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1301559147 1314 83.13.241.83 (31 Mar 2011 08:12:27 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 31 Mar 2011 08:12:27 +0000 (UTC)
X-User: kazik.ucho
In-Reply-To: <4d943457$1@news.home.net.pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.15) Gecko/20110303
Thunderbird/3.1.9
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2359518
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-03-31 09:59, LEPEK pisze:
> W dniu 2011-03-30 17:43, Kamil pisze:
>> On 30/03/2011 16:19, Arek wrote:
> [...]
>
> Obaj macie rację i jej nie macie ;)
No dobra to napisz w którym punkcie nie mam racji?:)
> Ekonomia to nie jest nauka ścisła, tu jedne teorie się w jednej sytuacji
> sprawdzają lepiej, a w innej nie mają żadnego zastosowania.
> Cena jest wynikiem działania sił popytu i podaży - to nie podlega
> dyskusji. O ile podaż możemy sobie odpuścić (może zaspokoić praktycznie
> każdą realną wartość popytu, choć nie należy zapominać o strukturze
> zbliżonej do oligopolu), to na popyt na paliwa do samochodów wpływa
> bardzo wiele złożonych czynników. Cena samego paliwa - to oczywiste.
> Cena dóbr komplementarnych (samochody, oleje, opłaty za autostrady,
> ubezpieczenia), substytucyjnych (rowery, komunikacja zbiorowa). Ale też
> poziom innych kosztów bardziej i mniej "sztywnych" - prąd, czynsz, ale
> też słodycze, alkohol - oraz udział tych kosztów w budżecie domowym (ile
> "zostaje" na paliwo). Do tego należałoby ocenić, jak bardzo chcemy
> jeździć samochodem - czego się wyrzekniemy w pierwszej kolejności, czego
> później, kosztem czego i gdzie na tej linii jest jeżdżenie samochodem.
> To z kolei znów zależy od kosztów alternatywnych (jeśli nie samochodem,
> to jak i za ile), ale i warunków poza/stricte/kosztowych: czy jest
> autobus / ścieżka rowerowa, czy jestem w stanie jeździć na rowerze...
> Dodajmy do tego politykę podatkową państwa i jej cele (nawet zakładając
> optymistycznie, że ona istnieje). Wszystkie te warunki się wciąż
> zmieniają i wpływają na cenę paliwa, ale i cena paliwa się zmienia
> wpływając na te warunki na zasadzie sprzężenia zwrotnego.
>
> Dla tego mówienie tak po prostu "cena powinna być 3 zł - wtedy to
> zadowoli wszystkich" można włożyć na jedną półkę z tekstami analityków
> rynku, którzy mówią "na koniec roku dolar będzie po 5 zł" - oni też nie
> mają praktycznie żadnych szans na logiczne poskładanie tych wszystkich
> składowych, w dodatku w odniesieniu do przyszłości.
No to przecież o tym pisze, cena będzie taka aby zmaksymalizować zyski
dostawców. Czy to nastąpi przy 6pln czy przy 9pln to nie wiem. Ale
jestem prawie pewien, że jeszcze mogą zwiększać i ich zyski będą rosły.
Pozdrawiam,
A.
Następne wpisy z tego wątku
- 31.03.11 10:19 Arek
- 31.03.11 10:34 Arek
- 31.03.11 10:41 Lewis
- 31.03.11 11:00 Sebastian Kaliszewski
- 31.03.11 11:10 Cavallino
- 31.03.11 12:27 Kamil
- 31.03.11 12:28 Kamil
- 31.03.11 12:45 Artur Maśląg
- 31.03.11 12:46 Kamil
- 31.03.11 12:51 Czarek Daniluk
- 31.03.11 13:07 Artur Maśląg
- 31.03.11 13:18 LEPEK
- 31.03.11 13:15 Filip KK
- 31.03.11 13:16 Filip KK
- 31.03.11 13:27 Artur Maśląg
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-03 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-03 Beztłumikowcy
- 2025-01-03 Lublin => Delphi Programmer <=