-
41. Data: 2017-11-02 14:18:12
Temat: Re: Najbardziej nierdzewne
Od: z <...@...pl>
W dniu 2017-11-02 o 14:05, Maciek pisze:
> Heh, no to już bardziej w normie, chociaż jeden z najbardzej zachwalanych
> blacharzy z okolic Krakowa wycenił dokładną konserwację dużego auta na ok.
> 1,5 tys.
W mordę... Taniej niż w Lublinie :-)
z
-
42. Data: 2017-11-02 15:20:54
Temat: Najbardziej nierdzewne
Od: Iglo <I...@o...pl>
Laguna II, maska aluminium, tylna klapa i błotniki przód plastik. Dokąd miałem rdzy
żadnej.
-
43. Data: 2017-11-02 15:40:52
Temat: Re: Najbardziej nierdzewne
Od: sirapacz <n...@s...pl>
na podstawie moich doświadczeń:
punto I 1997 lakier metaliczny po kilkunastu latach (13?) miał znaczną
korozję (bo nie leczoną w ogóle) w 4 punktach gdzie juchowi mechanicy
podkładali łapy podnośników (fiaty mają tam rant pod progiem który łączy
2 czy tam 3 blachy. Jak ktoś to zgniecie to rdza włazi momentalnie.
Dopóki nie uszkodzone to przez te naście lat brak oznak korozji rantów.
Progi po 13 latach kwalifikowały sie do wymiany ( zrobiła się jedna
dziura afair). Brak korozji pod lakierem. Jedna dziura w podłodze od
uszkodzenia mechanicznego (nieleczona). Błotniki, klapy, karoseria itd -
bez problemów
Ogólnie: dość przyzwoicie, ale widziałem od cholery P1 ze zgnitymi progami.
Punto 2FL 2003 rok metaliczny. - przejściowy model jeszcze z silnikiem z
P1 i P2. Gnije. Prawie cały. W akcie desperacji maluję go regularnie
zanim pójdzie na żyletki albo do żyda. Dopiero jak dostałem w łapy ten
egzemplarz to uwierzyłem w opowieści jak to punto 2 (przed FL) rdzewieje
na potęgę. W nim nawet wewnątrz na tunelu gdzie jest sucho i bezpiecznie
- purchle wyłaziły pod lakierem.
Punto 2FL 2004 rok zwykły lakier - Poza miejscami gdzie kamienie wydarły
lakier i ocynk z progów, poprzednia właścicielka wydarła dziurę w
podłodzę aż do blachy i wytarła butami farbę i ocynk w miejscu opierania
butów oraz w jednym idiotycznym miejscu w profilu pomiędzy poszyciem
zewnętrznym i wewnętrznym przy tylnej lampie - nie miałem z nim
specjalnych problemów. Korozja tam, gdzie ocynk został uszkodzony (i tam
regularnie muszę poprawiać). Podwozie (bez baranka poza fabrycznym) w
kilku miejscach biały lakier (podwozie pomalowałem na biało by dobrze
widzieć rdzę) ma nacieki rdzawe w punktach. Ogólnie bardzo dobrze się
trzyma. Rdzewieje rama pomocnicza z jakiegoś głupiego powodu i zeżarło
mi trochę wspornika chłodnicy.
Doblo 2007 zwykły - jedyne miejsce gdzie rdza go łapie to nadkole
wymieniane po jakiejś stłuczce poprzedniego właściciela. Poza tym jak
dotąd zdrowy. Tylna klapa miała za to od groma odprysków lakieru do
ocynku (jakbym kamieniami tam regularnie dostawał). Bez rdzy.
Toyota corolla E10(?) 1995 rok. Niekonserwowana, nieusuwana rdza -
perforacja drzwi w miejscu przewiercenia listwy, perforacja dachu w
miejscu gdzie ktoś kiedyś antenę montował, podwozie tył tragedia -
mnóstwo plamek rdzy - ale bez perforacji. Pod kątem blach uważam, że ta
Toyota jest ekstra.
-
44. Data: 2017-11-02 22:48:31
Temat: Re: Najbardziej nierdzewne
Od: Maciek <m...@n...pl>
W dniu 2017-11-02 o 10:17, Maciek pisze:
>> Espace. Tylko czy to jest duży kompakt, czy klasa średnia to nie wiem
>> :-) Oczywiście nie zgnije, ale sp* się w nim masa innych rzeczy :->
> To jest minivan :)
No nie taki znowu mini :-)
> Masz Espace'a?
Tak.
> Chyba tylko do gen. 3 nadwozie było częściowo z tworzywa?
W IV chyba też coś z plastiku zostało, w każdym razie na 12-letnim
Espace jest mniej rdzy niż na 7-letnim Escorcie ;-)
--
Pozdrawiam
Maciek
-
45. Data: 2017-11-02 23:22:39
Temat: Najbardziej nierdzewne
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Kazdy w ktorym pierwszy wlasciciel kazal zrobic dodatkowa konserwacje profili
zamnietych i zostala ona powtorzona po trzech latach. Nie zabezpieczy to przed
korozja zmeczeniowa, ale w przypadku korozji zmeczeniowej naprawy sa proste i
stosunkowo tanie. Oczywiscie zabezpieczenie bedzie skuteczne pod warunkiem ze
zostalo zrobione zgodnie ze sztuka. Jednym z parametrow wskazujacych na poprawne
wykonanie zabezpieczenia jest zuzycie preparatu typu fluidol w granicach 2 kg na
sredni samochod i wyciekanie niewielkich ilosci preparatu z otworow technologicznych
w upal w rok po zabezpieczaniu.
-
46. Data: 2017-11-03 20:19:54
Temat: Re: Najbardziej nierdzewne
Od: Maciek <d...@p...onet.pl>
Dnia Thu, 2 Nov 2017 22:48:31 +0100, Maciek napisał(a):
Porównywałem z Grand Voyagerem :)
>> Masz Espace'a?
> Tak.
Benzyna czy klekot?
>> Chyba tylko do gen. 3 nadwozie było częściowo z tworzywa?
> W IV chyba też coś z plastiku zostało, w każdym razie na 12-letnim
> Espace jest mniej rdzy niż na 7-letnim Escorcie ;-)
Napisałbyś coś więcej o tej rdzy, np. czy atakuje podwozie?
--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl
-
47. Data: 2017-11-04 20:41:48
Temat: Re: Najbardziej nierdzewne
Od: "Endriu" <p...@i...pl>
> Mógłbym zasugerować że inny sąsiad ma 20 letnią Nubirę z oryginalnym
> lakierem. Ale gdzieś czytałem że to obciach pokazać się ładną Nubirą, za
> to taka przymglona na brazowo Honda ... ;)
Coś w tym jest. Mój przełożony jeździł Daewoo Lonosem. Kurde auto
niezniszczalne, niegnijące, tyrał tym ile się dało, ale jak na przełozonego
to wyglądał w tym jak ostatni dziad.
--
Pozdrawiam
Endriu
-
48. Data: 2017-11-04 21:08:44
Temat: Re: Najbardziej nierdzewne
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 04.11.2017 o 20:41, Endriu pisze:
>> Mógłbym zasugerować że inny sąsiad ma 20 letnią Nubirę z oryginalnym
>> lakierem. Ale gdzieś czytałem że to obciach pokazać się ładną Nubirą,
>> za to taka przymglona na brazowo Honda ... ;)
>
> Coś w tym jest. Mój przełożony jeździł Daewoo Lonosem. Kurde auto
> niezniszczalne, niegnijące, tyrał tym ile się dało, ale jak na
> przełozonego to wyglądał w tym jak ostatni dziad.
Średnio bym powiedział. Nastoletnich Accodów trochę się widuje, lanosy
zgniły albo jak jeżdzą to na ogół ruina;)
Shrek
-
49. Data: 2017-11-04 22:05:15
Temat: Re: Najbardziej nierdzewne
Od: "Endriu" <p...@i...pl>
> Średnio bym powiedział. Nastoletnich Accodów trochę się widuje, lanosy
> zgniły albo jak jeżdzą to na ogół ruina;)
Brzydkie to jak Reanult Thalia i Dacia Logan. A wogóle to Renault II to
wygląda jak samochód typowo dla pedała.
--
Pozdrawiam
Endriu
-
50. Data: 2017-11-04 22:07:20
Temat: Re: Najbardziej nierdzewne
Od: "Endriu" <p...@i...pl>
>> Średnio bym powiedział. Nastoletnich Accodów trochę się widuje, lanosy
>> zgniły albo jak jeżdzą to na ogół ruina;)
>
> Brzydkie to jak Reanult Thalia i Dacia Logan. A wogóle to Renault II to
> wygląda jak samochód typowo dla pedała.
Renault Scenic II - zapomniałem dodać.
Pozdrawiam
Endriu