-
21. Data: 2017-11-01 17:08:51
Temat: Re: Najbardziej nierdzewne
Od: z <...@...pl>
Dlaczego jeszcze nikt nie napisał o Audi A2 i A8? :-)
O ile A8 to rzadki rarytas to A2 od groma jeździ po ulicach
z
-
22. Data: 2017-11-01 17:09:11
Temat: Re: Najbardziej nierdzewne
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2017-10-31 o 22:01, Maciek pisze:
>
> Który z samochodów od dużych kompaktów po klasę średnią z lat powiedzmy
> 1999-2010 jest najbardziej odporny na korozję?
> Tak, żeby można było mieć niemal pewność, że tylko egzemplarze powypadkowe
> będą gnić?
>
Według mnie - wszystkie, które mają nadwozie z aluminium.
Audi A2, A8, A6, Honda NSX, Aston Martin DB9, Morgan Aero 8, Jaguar XJ,
Lamborgiini Gallardo, Land Rover Defender, BMW 5, Mercedes SL (i inne),
Ford F150, Nissan Xtrail, Porsche 911. Generalnie jest w czym wybierać.
Trzeba tylko uważać na roczniki, bo w różnych latach nadwozia tych
samych serii były wykonywane z róznych materiałów.
T.
-
23. Data: 2017-11-01 17:11:07
Temat: Re: Najbardziej nierdzewne
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 01.11.2017 o 17:04, z pisze:
> Co rozumiesz pod pojęciem dbanie?
> Coroczne mycie podwozia po zimie i konserwacja podwozia co parę lat?
Mycie częściej niż dwa razy na rok i usuwanie różnych szczątków
organicznych z zakamarków zanim zmienią się w żyzną glebę i zaczną
porastać roślinnością;)
Shrek
-
24. Data: 2017-11-01 18:46:11
Temat: Re: Najbardziej nierdzewne
Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>
Maciek wrote:
> Który z samochodów od dużych kompaktów po klasę średnią z lat
> powiedzmy 1999-2010 jest najbardziej odporny na korozję?
> Tak, żeby można było mieć niemal pewność, że tylko egzemplarze
> powypadkowe będą gnić?
http://www.fakt.pl/pieniadze/motoryzacja/10-najmniej
-problemowych-aut-z-przebiegami-320-km/lessse1
http://www.fakt.pl/ranking-samochodow
-
25. Data: 2017-11-01 19:23:17
Temat: Re: Najbardziej nierdzewne
Od: Kojletjo <k...@j...pl>
W dniu 31.10.2017 o 22:01, Maciek pisze:
>
> Który z samochodów od dużych kompaktów po klasę średnią z lat powiedzmy
> 1999-2010 jest najbardziej odporny na korozję?
> Tak, żeby można było mieć niemal pewność, że tylko egzemplarze powypadkowe
> będą gnić?
>
DeLorean najbardziej nierdzewny jest ;)
--
Rgds
STQ
-
26. Data: 2017-11-01 20:14:52
Temat: Re: Najbardziej nierdzewne
Od: Yakhub <a...@a...aa>
Dnia Tue, 31 Oct 2017 22:01:04 +0100, Maciek napisał(a):
> Który z samochodów od dużych kompaktów po klasę średnią z lat powiedzmy
> 1999-2010 jest najbardziej odporny na korozję?
> Tak, żeby można było mieć niemal pewność, że tylko egzemplarze powypadkowe
> będą gnić?
Corolla E12 (2003r) - Widocznej rdzy brak, i to pomimo obtarć na lakierze.
Z niewidocznej - pod uszczelkami zaczyna się robić kolorowo, podwozie jest
już w średnim stanie (ale teraz to już się nie opłaci tego robić).
--
Yakhub
-
27. Data: 2017-11-01 20:24:32
Temat: Re: Najbardziej nierdzewne
Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>
On Wed, 01 Nov 2017 17:09:11 +0100, T. wrote:
> Według mnie - wszystkie, które mają nadwozie z aluminium.
E tam. Najlepsze nadwozie to oczywiście z plastiku! Żadnych wgnieceń, a w
razie stłuczki zawsze można sobie Trabiego posklejać. :)
A tak poważniej mówiąc to czy nadwozie to faktycznie największy problem?
W samochodach którego w życiu miałem, nadwozie nigdy nie było jakimś
dużym problemem. Gnicie pojawiało się raczej w elementach podwozia, w
komorze silnika, w progach, podłodze czy jeszcze za przednim grillem... A
tych elementów chyba nie robi się z aluminium (a może?).
Mateusz
-
28. Data: 2017-11-01 20:36:18
Temat: Re: Najbardziej nierdzewne
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Malo wiesz o trabantach. One z plastiku mialy elementy nadwozia ktore slabo
rdzewieja. Jeszcze nie widzialem samochodow z przerdzewialymi dachami. W trabancie
konstrukcja nosna byla ze stali. Na dodatek z chujowej stali. Plyta podlogowa,
nadkola, podszybia rdzewialy w oczach. Na dodatek duzo w trabancie bylo korozji
zmeczeniowej. Odpadaly mocowania tylnych wahaczy, odrywaly sie mocowania
amortyzatorow, pekaly slupkimod trzaskania drzwiami.
-
29. Data: 2017-11-01 21:24:45
Temat: Re: Najbardziej nierdzewne
Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>
On Wed, 01 Nov 2017 12:36:18 -0700, Zenek Kapelinder wrote:
> Malo wiesz o trabantach.
Ano, bo ja z widzenia tylko znałem, no i może raz czy dwa jechałem w roli
pasażera (ale to lata '80 były). Waszmość za to mało wie o żartach :)
> chujowej stali. Plyta podlogowa, nadkola, podszybia rdzewialy w oczach.
> Na dodatek duzo w trabancie bylo korozji zmeczeniowej. Odpadaly
> mocowania tylnych wahaczy, odrywaly sie mocowania amortyzatorow, pekaly
> slupkimod trzaskania drzwiami.
Otóż to - stąd moje zastanowienie czy aby koncentrowanie się na nadwoziu
jest podstawne, skoro to wcale nie pierwsza ofiara rudej zarazy?
Mateusz
-
30. Data: 2017-11-01 21:31:53
Temat: Re: Najbardziej nierdzewne
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
W przypadku nadwozia samonosnego nie ma znaczenia czy rdzewieje podszybie czy
podluznica.