  • 21. Data: 2013-09-18 09:30:45
    Temat: Re: NSA kocha ogryzki
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 18 Sep 2013 08:13:58 +0200, sqlwiel napisał(a):
    > ... ale gdzieś tam zostają zapisane na długo i starannie przechowywane.
    > Inaczej każdy dowcipniś byłby bezkarny.
    > I czy Ty naprawdę sądzisz, że TP nie jest na usługach "służb"?

    No tak zeby wysylac te logi facebookowi czy googlowi, to nie.
    Raczej nie :-)

    J.

  • 22. Data: 2013-09-18 09:41:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 18 Sep 2013 08:06:28 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    > Strona nie, ale jak oglądasz jej mając telefon Androida, to Google już
    > sobie poradzi. Obydwa się logują z tego samego IP a telefon posłusznie
    > zaraportuje położenie, nazwę sieci a nawet hasło do Wifi

    No tak, ale jak ogladam na pececie, to raczej nie ogladam na
    androidzie. Wiec owszem, po numerze IP moze cos skojarzyc, ale to moze
    byc zona, dziecko, inny pracownik, czy inny klient neostrady :-)

    > http://niebezpiecznik.pl/post/google-zna-wszystkie-h
    asla-do-sieci-wi-fi-na-swiecie/

    No coz, nawet bez chmury - telefon zna hasla, i cholera wie co z nimi
    zrobi. Albo jakie aplikacje maja do tego dostep.

    Ale warto o tym pomyslec na przyszlosc.

    J.

  • 23. Data: 2013-09-18 09:53:32
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    >
    > No coz, nawet bez chmury - telefon zna hasla, i cholera wie co z nimi
    > zrobi. Albo jakie aplikacje maja do tego dostep.

    ech, czas dokupic osobny access point i odseparowac ruch telefonu po
    wifi od sieci lokalnej...

    no i pozmieniac hasla do tej pierwszej...

  • 24. Data: 2013-09-18 10:03:42
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-09-18 09:53, Mr. Misio pisze:

    > ech, czas dokupic osobny access point i odseparowac ruch telefonu po
    > wifi od sieci lokalnej...
    >
    > no i pozmieniac hasla do tej pierwszej...

    Akurat hasła do sieci WiFi nie są takie wrażliwe. W końcu w wielu
    miejscach są wywieszone przy recepcji, czy-co.

    Bardziej bym się obawiał keyloggerów w aplikacjach. Cóż im stoi na
    przeszkodzie?
    Normalnie, na PC-cie, to możesz mieć nadzieję, że antywirus nie
    przepuści ściągnięcia i zainstalowania keyloggera, ale tylko płonną
    nadzieję.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 25. Data: 2013-09-18 10:20:18
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik sqlwiel napisał:

    > Akurat hasła do sieci WiFi nie są takie wrażliwe. W końcu w wielu
    > miejscach są wywieszone przy recepcji, czy-co.

    W takim miejscu nie sa wrazliwe.

    Ale w domu masz dostep do LAN :) Czyli do swojego PC, NAS, konsoli,
    telewizora, to po pierwsze. Po drugie nie chcesz miec Policji na karku
    "bo z tego IP wlamano sie do...." albo jeszcze gorzej "znalezlizmy
    pedofilska pornografie"

> [...]
    > Normalnie, na PC-cie, to możesz mieć nadzieję, że antywirus nie
    > przepuści ściągnięcia i zainstalowania keyloggera, ale tylko płonną

    Zawsze coś :D

  • 26. Data: 2013-09-18 10:20:25
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 18 Sep 2013 10:03:42 +0200, sqlwiel napisał(a):

    > Normalnie, na PC-cie, to możesz mieć nadzieję, że antywirus nie
    > przepuści ściągnięcia i zainstalowania keyloggera, ale tylko płonną
    > nadzieję.

    I tym się różni Android - zero niepewności.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 27. Data: 2013-09-18 10:53:31
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-09-18 10:20, Waldek Godel pisze:

    > I tym się różni Android - zero niepewności.

    Wyjaśnijmy do końca, bez niedomówień, pomówień i domysłów:

    W Androidzie (i ogryzku) mamy 100% pewności, że działają tam celowo
    wbudowane keyloggery itp.

    Tylko... dlaczego nie miałaby zadziałać opensourcowość i dlaczego dobrzy
    ludzie nie mieliby explicite wskazać takich miejsc (celowo zostawionych
    gniazdek) i napisać apek, które je blokują? (No - musieliby je
    udostępniać poza Google Play.)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 28. Data: 2013-09-18 11:46:13
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 18 Sep 2013 10:53:31 +0200, sqlwiel napisał(a):

> [...]
    > ludzie nie mieliby explicite wskazać takich miejsc (celowo zostawionych
    > gniazdek) i napisać apek, które je blokują? (No - musieliby je

    Już to zrobili - CyanogenMod jest pozbawiony wszystkich znalezionych
    badziewi. Jaki ułamek procenta userów Androida na świecie ma CM w
    telefonie?

    Aha.. poza samym Androidem jeszcze jest CarrierIQ..

  • 29. Data: 2013-09-18 12:06:53
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-09-18 11:46, Waldek Godel pisze:

> [...]
    > telefonie?
    >
    > Aha.. poza samym Androidem jeszcze jest CarrierIQ..

    Ta... tylko, że ja się nie odważę wymieniać systemu (tab GC m723g). Raz
    włączyłem w nim przypadkiem "recovery" i dostałem ekrany tekstowe,
    wszystko po chińsku. Tylko jakimś cudem (na chybił-trafił) udało mi się
    z tego wyjść do resetu. Nie wiem jak zbackupować obecny system i jak do
    niego wrócić, jeśli coś się wysypie. [Tak, forum.android.com.pl
    przeglądam i nadal nie wiem.]

    A wyżej, to ja pisałem o blokujących apkach, a nie o wymianie systemu od
    samych podstaw. To tak, jakby porównywać zainstalowanie na Windzie
    opensourcowego antywirusa (są takie!) do wyrżnięcia Windy i
    zainstalowani Linuxa :)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 30. Data: 2013-09-18 12:15:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sqlwiel" napisał w wiadomości

> [...]
    >Raz włączyłem w nim przypadkiem "recovery" i dostałem ekrany
    >tekstowe, wszystko po chińsku. Tylko jakimś cudem (na chybił-trafił)

    Wymienic na samym poczatku i oddac na gwarancje w razie niepowodzenia
    :-)

    >Nie wiem jak zbackupować obecny system i jak do niego wrócić, jeśli
    >coś się wysypie.

    Tym bardziej - wysypie sie po gwarancji i kto ci pomoze ? :-)

> [...]
    >od samych podstaw. To tak, jakby porównywać zainstalowanie na Windzie
    >opensourcowego antywirusa (są takie!) do wyrżnięcia Windy i

    Coraz bardziej widac ze jak ktos dba o prywatnosc - powinien od tego
    zaczac :-)

    J.