  • 11. Data: 2013-09-17 15:06:21
    Temat: Re: NSA kocha ogryzki
    Od: atm <...@v...pl>

    > Do firefoxa jest taki dodatek który blokuje te wszystkie syfy na
    > stronach nazywa się ghosthery, całkiem sprawnie to działa.
    >
    > Pozdrawiam

    Dzieki za info :]

  • 12. Data: 2013-09-17 15:15:23
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik sqlwiel napisał:

    > Nie badałem, piszę tylko co "mi się wydaje" -
    > Jeśli jesteś zalogowany do FB, to on wie o wszystkich stronach, które
    > odwiedzasz przeglądarką (bo jakoś-tak "sugerowane profile" później do
    > nich nawiązują). Podobnie, jeśli jesteś zalogowany do gmail (to już
    > bardziej oczywiste). A więc - wylogowywać! Jak najczęściej, niestety.
    > Choć i tak, jak będą naprawdę chcieli, to będą mieli wszystko na tacy i
    > możemy im skoczyć.

    PAranoicznie to lepiej tak:

    easy way:

    uzywac do przegladania netu innej przegladarki, np. SRWare Iron; do
    miejsc gdzi sie logujesz, np. fb, google - uzywac innej, np.
    szpirgo-chrome ;)

    hard way:

    zainstalowac drugi system na wirtualce, i tam uzywac logowania, albo
    odwrotnie - tzn. ustalic sobie, ktory ps sluzy do logowania, a ktory do
    zwiedzania anonimowo

    hard way 2:

    wirtualke mozna puscic przez np. siec TOR ;)

    Ale ogolnie to ja sie mniej przejmuje, ze FB, Google czy NSA ma wglad w
    to co robie. Bardziej martwi mnie to, ze ktos moze sobie zrobic wglad w
    to co podgladaja FB, G, NSA.

  • 13. Data: 2013-09-17 16:41:41
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    dizel <x...@x...xx> wrote:

    > Pewnie nie dużo zważywszy na to że pod IE nie działa:)

    Udział misia w Polsce jest aktualnie poniżej 17%.

  • 14. Data: 2013-09-17 20:17:52
    Od: K <...@...c>

    W dniu 17-09-2013 12:59, Waldek Godel pisze:

    > Nie, to nie jest to. Chodzi o pluginy Facebooowe na większości stron, które
    > szpiegują każdego, nawet tych, co nie mają kont na FB.
    > A jak wchodzisz na stronę i widzisz takie coś:
    > http://suffolkmcls.files.wordpress.com/2010/05/arste
    chnicafanbox.jpg
    > z kontami swoich znajomych z FB, to znaczy, że jesteś szpiegowany do
    > kwadratu - fejsbuk wie o prawie każdej stronie, którą odwiedzasz (bo
    > obecnie prawie każda strona ma wtyczki FB), jak dużo czasu tam spędzasz, w
    > jakiej sieci masz telefon, w jakim banku konto, gdzie pracujesz, co
    > planujesz kupić i mnóstwo innych rzeczy.
    > Podobne informacje ma o tobie Google, jeżeli nie blokujesz Google
    > analytics.

    a jak nie mam konta na fejsie i tez widze jakichs ludzi, a nie sa to moi
    znajomi? ;]

  • 15. Data: 2013-09-17 20:19:14
    Od: K <...@...c>

    W dniu 17-09-2013 09:23, sqlwiel pisze:
    > http://www.tokfm.pl/blogi/panoptykon/2013/09/ulubion
    e_smartfony_nsa/1
    > http://www.spiegel.de/international/world/how-the-ns
    a-spies-on-smartphones-including-the-blackberry-a-92
    1161.html

    http://noshit.pl/lubie/65100

  • 16. Data: 2013-09-17 20:33:26
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 17 Sep 2013 20:17:52 +0200, K napisał(a):

    > a jak nie mam konta na fejsie i tez widze jakichs ludzi, a nie sa to moi
    > znajomi? ;]

    Trudno mieć znajomych na fejsie nie mając tam konta. Tak potrafią tylko
    Chuck Norris i Pszemol.

    Co nie znaczy, że fejsbuk nie zbiera o tobie danych - zbiera je dokładnie
    tak samo, a jedynym utrudnieniem jest brak możliwości porównania z tym co
    się pisze na fejsie i jakie linki się tam wkleja. Problem niewielki.
    Ciasteczka są zapisane (nie trzeba zgody, bo fejsbuk jako firma amerykańska
    nie podlega mądrym przepisom UE a głupim w szczególności), więc bez
    problemu cię identyfikuje na prawie każdej stronie. I pięknie się z tego
    robi profil usera.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 17. Data: 2013-09-17 20:38:49
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-09-17 20:17, K pisze:

    > a jak nie mam konta na fejsie i tez widze jakichs ludzi, a nie sa to moi
    > znajomi? ;]

    Gorzej, gdybyś nie mając konta na pejzbuku widział na stronach www
    jakichś ludzi i byliby oni Twoimi znajomymi ;)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 18. Data: 2013-09-18 07:59:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 17 Sep 2013 09:56:47 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    > Nie, zebym zaraz bronil gejfonow, ale te przynajmnie umozliwiaja kontrole
    > funkcji lokalizacyjnych per aplikacja i w dowolnym momencie, a taki Windows
    > Phone wymusza zgode globalnie przy instalacji apki.

    I android tez.

> [...]
    > wszystko o waszych preferencjach, nawet jezeli nie macie tam konta.
    > Wie WSZYSTKO, zna KAZDA strone jaka odwiedziliscie - kazda ktora ma znaczek

    Hm, nie przesadzasz ?

    > A potem sobie ladnie polaczy - ten smartfon logowal
    > sie z tego samego domowego wifi co pecet z ktorego tam zagladano. Wiec to
    > pewnie ten sam uzytkownik. I tak po nitce do klebka. Bez hackowania niczego

    Hm, strona ogladana z peceta potrafi ustalic okoliczne wifi ?
    Bo zablokowaniu activeX tez ?

    Bo, podziekujmy TP, adresy IP klienta neostrady to sie u nas czesto
    zmieniaja :-)

    J.

  • 19. Data: 2013-09-18 08:13:58
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-09-18 07:59, J.F. pisze:

    > Bo, podziekujmy TP, adresy IP klienta neostrady to sie u nas czesto
    > zmieniaja :-)

    ... ale gdzieś tam zostają zapisane na długo i starannie przechowywane.
    Inaczej każdy dowcipniś byłby bezkarny.

    I czy Ty naprawdę sądzisz, że TP nie jest na usługach "służb"?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 20. Data: 2013-09-18 09:06:28
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 18 Sep 2013 07:59:17 +0200, J.F. napisał(a):

    > Hm, strona ogladana z peceta potrafi ustalic okoliczne wifi ?
    > Bo zablokowaniu activeX tez ?

    Strona nie, ale jak oglądasz jej mając telefon Androida, to Google już
    sobie poradzi. Obydwa się logują z tego samego IP a telefon posłusznie
    zaraportuje położenie, nazwę sieci a nawet hasło do Wifi
    http://niebezpiecznik.pl/post/google-zna-wszystkie-h
    asla-do-sieci-wi-fi-na-swiecie/