  • 1. Data: 2013-09-16 01:21:21
    Temat: Ładowanie bez drutów
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Fajnie by było, gdyby każdy telefon był tak ładowany
    a jeszcze lepiej by było, gdyby każdy był tak
    ładowany i zarazem był ładowany słoneczkiem. :)

    http://dx.com/p/universal-qi-standard-wireless-charg
    ing-transmitter-pad-for-nokia-920-nexus-4-samsung-s4
    -black-228224

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2013-09-17 16:19:09
    Temat: Re: Ładowanie bez drutów
    Od: r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl (astro)

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > Fajnie by było, gdyby każdy telefon był tak ładowany

    Jak dla mnie obecna technologia bezprzewodowego ladowania zbyt wielkich
    korzysci nie przynosi. Z telefonu, tabletu podpietego do ladowarki mozna
    nadal korzystac w czasie ladowania (choc istnieje ryzyko wybuchu baterii,
    byly tez pojedyncze przypadki porazenia pradem). Do gniazda USB w
    ladowarce wystarczy podpiac przedluzacz USB, a do niego kabel
    USB-MicroUSB, aby uzyskac dosc duze pole manewru. Ladowarka bezprzewodowa
    wymaga polozenia "na plasko" telefonu na podstawce. Teoretycznie ladowanie
    bezprzewodowe, w praktyce jeszcze bardziej wiezi telefon w miejscu.
    Sprawnosc 70% przy uwiazaniu telefonu do podstawki - zenujace. Juz
    wolalbym zwykla stacje dokujaca. Jedyna zaleta Qi: brak koniecznosci
    podpinania kabla. Swiecidelko, kokardka zachecajaca do zakupu. Nie
    wymierna korzysc.

    Swoja droga bezprzewodowa ladowarke (chyba oryginalna Nokii) sprzedawala
    kiedys... Biedronka.

    Prawdziwe ladowanie na odleglosc ma zapewnic technologia pod nazwa Cota:
    http://antyweb.pl/tak-wlasnie-powinno-wygladac-ladow
    anie-bezprzewodowe-od-samego-poczatku

    To tak na prawde byloby funkcjonalne, choc o tragicznej sprawnosci.

    > ładowany i zarazem był ładowany słoneczkiem. :)

    A to fajne, choc niesie ze soba pewna upierdliwosc: odwrocenie telefonu na
    plecy, kladac ekranem na stole moze z biegiem czasu go rysowac. IMHO
    ciekawe bylyby uniwersalne, otwierane futeraly na telefon z bateria
    sloneczna w okladce. Oczywiscie podpiete na stale do gniazda USB w
    telefonie.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 3. Data: 2013-09-18 00:52:58
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 17 Sep 2013 14:19:09 +0000 (UTC),
    r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl (astro) wrote:
> [...]
    anie-bezprzewodowe-
    od-samego-poczatku
    > To tak na prawde byloby funkcjonalne, choc o tragicznej sprawnosci.

    Zauważyłeś, ze nadajnik na tej prezentacji jest wielkości szafy?
    To całe nieefektywne ładowanie "bezprzewodowe" byłoby zupełnie
    niepotrzebne gdyby przewodowe ładowanie trwałoby 20sek a nie 2-3
    godz. Tutaj jest pole do popisu dla wynalazców: przyspieszyć
    przewodowe (konwencjonalne) ładowanie do kilkunastu-kilkudziesieciu
    sekund. Przy czym mówiąc "ładowanie" nie mam na myśli koniecznie
    elektrycznego ładowania, może to być "tankowanie" ogniwa paliwowego.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2013-09-18 00:58:55
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 9/17/2013 6:52 PM, Marek wrote:
> [...]
    anie-bezprzewodowe-
    > od-samego-poczatku
    >
    > Zauważyłeś, ze nadajnik na tej prezentacji jest wielkości szafy?

    w rozwiazaniu komercyjnym nadajnik ma byc wielkosci przecietnego PCta. <rs>

  • 5. Data: 2013-09-19 22:20:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "astro" l19oct$gdt$...@p...wsisiz.edu.pl

    > wolalbym zwykla stacje dokujaca. Jedyna zaleta Qi: brak koniecznosci podpinania
    kabla. Swiecidelko, kokardka zachecajaca do
    > zakupu. Nie

    I o to chodzi. Mniejsza szansa na połamanie wiadomej dziury.

    > wymierna korzysc.

    > Prawdziwe ladowanie na odleglosc ma zapewnic technologia pod nazwa Cota:
    > http://antyweb.pl/tak-wlasnie-powinno-wygladac-ladow
    anie-bezprzewodowe-od-samego-poczatku

    Ile energii emituje WiFi czy BT a ile potrzeba do naładowania akumulatora?
    Obawiam się, że takie urządzenia będą gotowały ludzi. ;) I nie rozumiem,
    dlaczego nie można przejść na częstotliwości bezpieczniejsze.

    Jego wizja jest bardzo ambitna i zakłada scenariusz, w którym
    właściwie nigdy nie będziemy pozbawieni zasilania, gdyż nadajniki
    Cota będą dostępne w domach, biurach oraz miejscach publicznych.
    Wygląda to trochę jak piękny sen, który jednak ma szansę się ziścić.

    Miło by było -- wchodzę do galerii handlowej i ładuje telefony... :)

> [...]

    > rysowac. IMHO ciekawe bylyby uniwersalne, otwierane futeraly na telefon z bateria
    sloneczna w okladce. Oczywiscie podpiete na

    Ja zazwyczaj kładę ekranem do dołu -- aby go chronić. :)
    Kładę zwykle na czymś miękkim -- zwykle na papierze.
    (gazecie chociażby)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2013-09-19 22:26:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marek" a...@n...neostrada.pl

> [...]
    > sekund. Przy czym mówiąc "ładowanie" nie mam na myśli koniecznie
    > elektrycznego ładowania, może to być "tankowanie" ogniwa

    I będę nosił ze sobą butlę z paliwem? ;)
    Mnie podkładki podobają się -- oby cena podkładki była niska. Odkładam
    telefon w samochodzie na jego/telefonu miejsce -- telefon ładuje się.
    Odkładam w mieszkaniu -- ładuje się.

    Podpinanie i odpinanie druciane mi nie podoba się.

    I do tego jeszcze efektywne ładowanie słoneczkiem.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'