  • 1. Data: 2013-09-17 09:23:16
    Temat: NSA kocha ogryzki
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    http://www.tokfm.pl/blogi/panoptykon/2013/09/ulubion
    e_smartfony_nsa/1
    http://www.spiegel.de/international/world/how-the-ns
    a-spies-on-smartphones-including-the-blackberry-a-92
    1161.html

    "Z informacji ujawnionych przez der Spiegel wynika, że NSA ma nawet
    swoją ulubioną markę smartfonów - iPhone. Dlaczego? Bo z obsługującego
    produkty Apple'a systemu operacyjnego może uzyskać najwięcej danych
    użytkowników."

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 2. Data: 2013-09-17 10:20:45
    Temat: Re: NSA kocha ogryzki
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2013-09-17 09:23, sqlwiel wrote:
> [...]
    > swoją ulubioną markę smartfonów - iPhone. Dlaczego? Bo z obsługującego
    > produkty Apple'a systemu operacyjnego może uzyskać najwięcej danych

    Wszystko to teraz jeden pies; od uzytkownika zalezy ile swoich danych
    odstapi za friko z radoscia na twarzy.

  • 3. Data: 2013-09-17 10:56:47
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 17 Sep 2013 10:20:45 +0200, atm napisał(a):

    > Wszystko to teraz jeden pies; od uzytkownika zalezy ile swoich danych
    > odstapi za friko z radoscia na twarzy.

    Nie, zebym zaraz bronil gejfonow, ale te przynajmnie umozliwiaja kontrole
    funkcji lokalizacyjnych per aplikacja i w dowolnym momencie, a taki Windows
    Phone wymusza zgode globalnie przy instalacji apki.
    No ale skoro sytem i Prism pochodza od tej samej firmy, to czego sie
    spodziewac?

    Teraz zreszta wcale nie trzeba hackowac, terabajty uzytecznych danych mozna
    miec z 4-5 serwisow, nawet jezeli delikwent nie ma tam konta.
    Ilu z was, nawet tych najbardziej wstrzasajacych powietrze ma zablokowane
    facebook connect? Bo jak nie zablokowaliscie, to facebook wie prawie
    wszystko o waszych preferencjach, nawet jezeli nie macie tam konta.
    Wie WSZYSTKO, zna KAZDA strone jaka odwiedziliscie - kazda ktora ma znaczek
    "dodaj do facebooka". A potem sobie ladnie polaczy - ten smartfon logowal
    sie z tego samego domowego wifi co pecet z ktorego tam zagladano. Wiec to
    pewnie ten sam uzytkownik. I tak po nitce do klebka. Bez hackowania niczego

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 4. Data: 2013-09-17 11:20:36
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > pewnie ten sam uzytkownik. I tak po nitce do klebka. Bez hackowania niczego

    Masz na mysli FB na PC, otworzony np w FF?
    Sprawdzilem ustawienia jak podano tutaj:
    http://www.wikihow.com/Remove-a-Facebook-Connection
    Domyslnie mam to wylaczone a nie przypominam sobie, zebym kiedykolwiek
    wchodzil w te ustawienia.

  • 5. Data: 2013-09-17 12:21:26
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-09-17 11:20, atm pisze:

> [...]
    > http://www.wikihow.com/Remove-a-Facebook-Connection
    > Domyslnie mam to wylaczone a nie przypominam sobie, zebym kiedykolwiek

    Nie badałem, piszę tylko co "mi się wydaje" -
    Jeśli jesteś zalogowany do FB, to on wie o wszystkich stronach, które
    odwiedzasz przeglądarką (bo jakoś-tak "sugerowane profile" później do
    nich nawiązują). Podobnie, jeśli jesteś zalogowany do gmail (to już
    bardziej oczywiste). A więc - wylogowywać! Jak najczęściej, niestety.
    Choć i tak, jak będą naprawdę chcieli, to będą mieli wszystko na tacy i
    możemy im skoczyć.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 6. Data: 2013-09-17 12:27:40
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > bardziej oczywiste). A więc - wylogowywać! Jak najczęściej, niestety.
    > Choć i tak, jak będą naprawdę chcieli, to będą mieli wszystko na tacy i

    Podsumowujac ochrone danych itd:
    http://techround.co/internet-2/mniej-mnie-bo-interne
    t-mi-brzydnie.html

  • 7. Data: 2013-09-17 12:59:11
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 17 Sep 2013 11:20:36 +0200, atm napisał(a):

> [...]
    > http://www.wikihow.com/Remove-a-Facebook-Connection
    > Domyslnie mam to wylaczone a nie przypominam sobie, zebym kiedykolwiek

    Nie, to nie jest to. Chodzi o pluginy Facebooowe na większości stron, które
    szpiegują każdego, nawet tych, co nie mają kont na FB.
    A jak wchodzisz na stronę i widzisz takie coś:
    http://suffolkmcls.files.wordpress.com/2010/05/arste
    chnicafanbox.jpg
    z kontami swoich znajomych z FB, to znaczy, że jesteś szpiegowany do
    kwadratu - fejsbuk wie o prawie każdej stronie, którą odwiedzasz (bo
    obecnie prawie każda strona ma wtyczki FB), jak dużo czasu tam spędzasz, w
    jakiej sieci masz telefon, w jakim banku konto, gdzie pracujesz, co
    planujesz kupić i mnóstwo innych rzeczy.
    Podobne informacje ma o tobie Google, jeżeli nie blokujesz Google
    analytics.

  • 8. Data: 2013-09-17 13:21:44
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On Tue, 17 Sep 2013 11:59:11 +0100, Waldek Godel
    <n...@o...info> wrote:

> [...]
    >planujesz kupić i mnóstwo innych rzeczy.
    >Podobne informacje ma o tobie Google, jeżeli nie blokujesz Google

    Do firefoxa jest taki dodatek który blokuje te wszystkie syfy na
    stronach nazywa się ghosthery, całkiem sprawnie to działa.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2013-09-17 13:38:50
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 17 Sep 2013 13:21:44 +0200, dizel napisał(a):

    > Do firefoxa jest taki dodatek który blokuje te wszystkie syfy na
    > stronach nazywa się ghosthery, całkiem sprawnie to działa.

    Nie tylko do firefoxa, jest w zasadzie pod każdą przeglądarkę (bez IE
    oczywiście), ale ile osób tego używa?
    Ile osób ma zainstalowane, ale nie skonfigurowane Ghostery?

  • 10. Data: 2013-09-17 14:01:20
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On Tue, 17 Sep 2013 12:38:50 +0100, Waldek Godel
    <n...@o...info> wrote:

    >Nie tylko do firefoxa, jest w zasadzie pod każdą przeglądarkę (bez IE
    >oczywiście), ale ile osób tego używa?

    Pewnie nie dużo zważywszy na to że pod IE nie działa:)

    >Ile osób ma zainstalowane, ale nie skonfigurowane Ghostery?

    Też pewnie mało.