  • 11. Data: 2011-10-04 19:43:46
    Temat: Re: NEX-5N wymiata na Dpreview
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Je li wydaje Ci si , e sta ka + du a matryca mog zast pi zoomy, to po
    > prostu nic nie wiesz o fotografii. Proponowa bym mniej pisa , a wi cej
    > czyta .

    juz dzisiaj zastepuje zommy do 30 mm jedna stalka.nie ma potrzeby
    poslugiwania sie zoomem np15-30.
    stalka 15 , 25 mpx i 2 krotny krop da lepszy wynik niz zomm 15-30 na
    30 mm i matryca 6mpx.

    po prostu nic nie wiem o fotografii .
    tutaj zuzylem prawie 1 gigapixel i ok 500 zdjec sklada sie na calosc .

    http://spherapan.vot.pl/087/087bis.html

    gdybym mial 200 mpx moglbym zrobic 10 razy mniej zdjec z tym samym
    wynikiem , albo przy tej samej liczbie zdjec uzyskac 10 krotnie
    wieksza rozdzielczosc.
    jesli przedstawisz porownywalny wynik w ciagu roku od tej chwili to
    porazmawiamy jak rowny z rownym.

    > A 200mpx (realnych a nie jakich udawanych) nie zobaczysz. Gwarantuj Ci.
    >
    > pozdrawiam,
    > PK

    a w jaki sposob gwarantujesz ?
    bo napisac ze gwarantuje to moze kazdy. tylko czym gwarantujesz ?
    majtkiem wlasnym czy tylko wlasnym slowem ?
    Ile jest warta gwarancja slowna to kazdy moze sie domyslec.

    Upakowanie matryc dzisiaj jest takie ze odpowiada to spoko upakowaniu
    200 mpx na FF - problemem jest moc obliczeniowa procesorow-
    przetworzenie takiej liczby danych trwaloby zbyt dlugo , ale za iles
    tam lat gwarantuje wlasnym slowem ze bedziemy sie poslugiwac matrycami
    200 mpx.
    pentax 645 ma dziaj 40 mpx - pieciokrotne powiekszenie liczby pixeli
    jest z pewnoscia mozliwe w ciagu dekady.
    sprawdz ile pixeli mialy aparaty w 2001 roku. Hassel ma 60 mpx - a
    wiec wystarczy tylko 3 krotnie zwiekszyc l pixeli.
    Obawiam sie ze zyjesz jeszcze w starej epoce .

  • 12. Data: 2011-10-04 19:51:53
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2011-10-04 21:26, Kosu pisze:

    > A 200mpx (realnych a nie jakichś udawanych) nie zobaczysz. Gwarantuję Ci.

    Z tym to bym uważał ... Bil Gates też swojego czasu mówił, że 640kB
    pamięci w komputerze to wystarczy każdemu ... i nigdy nie będzie
    potrzeba więcej. Dla niezaznajomionych 640kB to mniej niż 1MB. Aktualnie
    pamięć RAM liczona jest w GB (czyli 1000 x 1MB).

    Wojtek

    --
    polecam stronę: www.nartyrowery.pl
    największy sklep ze sprzętem narciarskim i snowboardowym

  • 13. Data: 2011-10-04 20:01:56
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    XX YY napisał:

    > takie same dokladnie takie same glosy mozna bylo slsczes kiedy
    > pojawily sie matryce 10 mpx - mowiono wowczas, ze wystrcza spokojnie 6
    > mpx.

    Nie chodzi o to, że w ogóle za dużo pikseli. Chodzi o to, że za wcześnie
    na tyle pikseli w takim aparacie. Za 1-2 lata technika dojrzeje i wtedy
    nad 24 będą się rozpływać tak jak teraz nad 16 z 5n

    m.

  • 14. Data: 2011-10-04 20:05:04
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Ale czujesz subteln r nic mi dzy "po co 10 skoro starczy 6" od
    > "optyka i elektronika aparatu nie daj rady z 24mpx"?

    sorry przoczylem ten pasus , warto jednak odpowiedziec gdyz to czesto
    spotykana bezkrytycznie powtarzana bledna opinia.
    Rozdzielczosc dobrej powiedzmy prawidlowo skorygowanej optyki ( juz
    dobre kity ) jest za wysoka dla wspolczesnych matryc .
    Dlatego wprowadza sie filtr AA zaburzajacy rozdzielczosc optyki .
    skutkiem zbyt niskiej rozdzielczosci matryc w stosunku do
    rozdziielczosci optyki jest efekt Moirego. Aby on nie wystapil
    rozdzielczosc matrycy winna byc co najmniej dwa razy wieksza od
    rozdzielczosci optyki.Dzisiaj jeszcze matryce nie osignely na calej
    powierzchni obrazowej tak wysokiej rozdzielczosci.

  • 15. Data: 2011-10-04 20:10:49
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-10-04 22:01, Mikolaj Machowski pisze:

    > Nie chodzi o to, że w ogóle za dużo pikseli. Chodzi o to, że za wcześnie
    > na tyle pikseli w takim aparacie. Za 1-2 lata technika dojrzeje i wtedy
    > nad 24 będą się rozpływać tak jak teraz nad 16 z 5n

    A co z fizycznym ograniczeniem rozdzielczości szkła/światła??? Zarówno
    na www.optyczne.pl, jak i w dfv były artykuły nt. maksymalnej możliwej
    do uzyskania rozdzielczości z obiektywu o idealnej optyce dla
    poszczególnych długości światła. Tego ograniczenia tak łatwo się nie
    przeskoczy(można - zmieniając ośrodek, w którym porusza się światło -
    zamienić powietrze na jakiś olejek dyspersyjny, ale to wymaga
    przekonstruowania obecnej optyki i pewnie zmiany szkła do jej
    wytwarzania), jedynym ratunkiem na krótką metę jest matryca warstwowa.
    A to, że za jakiś czas będą matryce o takich gęstościach, jestem
    przekonany. Przecież marketing jest górą i obawiam się, że do następnej
    wojny światowej już tak zostanie. Pamiętacie dyskusje, czy zoom 7x to
    dużo, czy mało i czy jest sens kupowanie zoomu 10x, a że zoom 15x to już
    zupełne nieporozumienie(Samsung 815Pro) ??? ;)

    WAIDODAYO!

    --
    http://www.stopakcyzie.pl/
    http://www.glosujinaczej.pl/

  • 16. Data: 2011-10-04 20:27:39
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Nie chodzi o to, że w ogóle za dużo pikseli. Chodzi o to, że za wcześnie
    > na tyle pikseli w takim aparacie.

    no juz nie improwizuj
    ktos tam pisze s ze za duzo pixeli a teraz piszezsz ze to nie ot
    ochodzi ze za duzo pixeli.
    to chodzi o to ze za duzo czy za malo czy w sam raz czy chodzo o to
    zeby sobie ponarzekac ?
    bo ja sadze zeby sobie ponarzekac .

    Za 1-2 lata technika dojrzeje i wtedy
    > nad 24 będą się rozpływać tak jak teraz nad 16 z 5n

    juz od paru lat mamy w uzyciu technike , ktora pozwala w komputerze
    domowym b szybko obrobic zdjecia 25 mpx.
    procesory w aparacie tez sobie z tym radza. 5 - 10 zdjec na sekunde to
    wcale nie jest malo.

    najpierw "dojrzala" technika a potem pojawily sie matryce 25 mpx w
    takich aparatach.
    Gdyby technika ku temu wczesnij nie "dojrzala" to takich matryc by nie
    wyprodukowano.

  • 17. Data: 2011-10-04 20:55:13
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:

> [...]
    > wieksza rozdzielczosc.
    > jesli przedstawisz porownywalny wynik w ciagu roku od tej chwili to

    tja teraz tylko znajdz obiektyw, który bedzie ostro rysowal na tych
    200mpxach, w rozsadnym zakresie przeslon.

    bo juz dla 14 Mpx trzeba dobrze szukac, a dla 24Mpx top Nikon wypuscil nowe
    obiektywy z poprawiona konstrukcja.

  • 18. Data: 2011-10-04 20:58:49
    Od: Kosu <6...@e...pl>

    On 2011-10-04 22:10, "Paweł W." wrote:
> [...]
    > poszczególnych długości światła. Tego ograniczenia tak łatwo się nie
    > przeskoczy(można - zmieniając ośrodek, w którym porusza się światło -

    Nie ma nawet sensu robić warstwowych. Wystarczy podpiąć dzisiejsze 10mpx
    pod układ drgający i zebrać 10 klatek. Od razu masz 100mpx bez
    bajerowania. Oczywiście to wymagałoby dopasowania czasu naświetlania /
    czułości, ale jest to jedno z realnych wyjść.

    Upychać punktów światłoczułych nie da się w nieskończoność. Elektronika
    ma jakieś wymiary, układ musi się dawać sensownie zasilać i chłodzić.
    IMO (nie liczyłem, więc strzelam) to jest ograniczenie bliższe niż
    rozdzielczość układów optycznych.

    pozdrawiam,
    PK

  • 19. Data: 2011-10-04 21:07:32
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 4 Okt., 22:55, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > tja teraz tylko znajdz obiektyw, kt ry bedzie ostro rysowal na tych
    > 200mpxach, w rozsadnym zakresie przeslon.
    >
    > bo juz dla 14 Mpx trzeba dobrze szukac, a dla 24Mpx top Nikon wypuscil nowe
    > obiektywy z poprawiona konstrukcja.- Zitierten Text ausblenden -
    >
    > - Zitierten Text anzeigen -

    juz dzisiaj hasel przez lekkie przesuniecie matrycy i wielokrotne
    naswietlenie daje obraz 200 mpx z jednego obiektywu.
    Jego rozdzielczosc jest wystrczajaca.
    200 mpx na ff odpowida upakowaniu ok 10 mpx na matrycach malych
    kompaktow.
    Wiele kompaktow jest znanych z b ostrego rysunku. Obiektywy co
    najmniej o takiej rozdzielczosci jak dla tych kompaktow pokryja w ten
    sam sposob wymagania co do rozdzielczosci matryc wiekszych.

  • 20. Data: 2011-10-04 21:07:33
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-10-04 19:43:46 +0000, XX YY <f...@g...com> said:

    > tutaj zuzylem prawie 1 gigapixel i ok 500 zdjec sklada sie na calosc .
    >
    > http://spherapan.vot.pl/087/087bis.html

    To tylko świadczy o tym, że nie wiesz co jest warte sfotografowania,
    więc na wszelki wypadek pokazujesz wszystko. Przy okazji masakrując
    przerysowaniami itd.
    A dzwoneczki przemilczę.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem