    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Motoreduktor walcowy współosiowy
    Date: Tue, 19 May 2009 00:27:22 +0200

    Użytkownik "wharton" <k...@y...com> napisał w wiadomości
    news:2a4b26ec-c0fc-429f-b5df-9128279c094a@r34g2000vb
    a.googlegroups.com...
    > Problem - odległość osi nie zgadza mi się. Rozwiązanie - korekcja
    > zazębienia. Teraz pytanie jak to zrobić? Zostawić wszystkie
    > dotychczasowe obliczenia geometryczne i dobrać jakieś współczynniki
    > podcięcia? i z jakich wzorów? jak? czy liczyć wszystko od nowa?

    Strasznie dawno czegoś takiego nie liczyłem, więc poczekaj, bo może mnie
    ktoś poprawi. Z tego co pamiętam oraz z mojego rozeznania wynika, że po
    policzeniu koniecznej korekty należało by ponownie policzyć wytrzymałość
    zębów, bo korekta będzie miała na to wpływ i może się okazać konieczne
    zmienienie szerokości kół zębatych. Sądzę, że podcięcie zębów nie powinno
    mieć większego wpływu na reakcje, a tym samym wytrzymałość wałów czy
    żywotność łożysk. W praktyce sądzę, ze można ponowne obliczenia pominąć,
    ale jeśli to jakiś projekt na studia, to zajrzał bym do stosownych
    skryptów, bo może wymagają przeliczenia tego ponownie.